کشف بخش جدیدی از دیوار چین

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

دوسال پس از کشف بخشی از دیوار چین در مرز این کشور با مغولستان، بخش دیگری از این اثر تاریخی در شمال چین کشف شد...

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از فرانس‌پرس، تعدادی از باستان‌شناسان چینی از کشف بخش جدیدی از یکی از مشهورترین سازه‌های ساخته‌ی دست بشر خبر دادند که بین 1800 تا 2200 سال پیش ساخته شده است.

کارشناسان طول این بخش جدید از دیوار چین را حدود 11 کیلومتر تخمین زده‌اند که تا به‌حال 172 متر از آن به‌طور کامل کشف شده است. از اوایل سال جاری میلادی، دولت چین پروژه‌ای را با هدف کشف بخش‌های ناشناخته‌ی دیوار چین با استفاده از فن‌آوری‌های مدرن، بویژه تصاویر ماهواره‌یی آغاز کرده که منجر به کشف قطعات زیادی از این اثر تاریخی شده است که بیش‌تر آن‌ها در مناطق جنگلی واقع شده‌اند.

باستان‌شناسان در دهه‌های گذشته طول دیوار چین را حدود پنج‌هزار کیلومتر تخمین زده بودند. اکنون ‌با استفاده از فن‌آوری‌های مدرن، طول این دیوار نزدیک به نه‌هزار کیلومتر برآورد شده است.

البته بخش‌های زیادی از دیوار چین به دلایل مختلفی از جمله ساخت جاده و تغییرات آب‌وهوایی تخریب شده و بخش‌های دیگری از این اثر در آستانه‌ی نابودی‌اند. این امر اعتراض نهادهای بین‌المللی از جمله یونسکو را در پی داشته است.

طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط چند سازمان غیردولتی، در سال‌های اخیر، 30 درصد دیوار چین تخریب شده و حدود 20 درصد آن در خطر نابودی کامل‌ است. کارشناسان دلیل اصلی این امر را طول زیاد این دیوار و نبود قوانین بازدارنده در چین برای حفاظت از آثار تاریخی می‌دانند.

تاکنون هیچ تصویری از این کشف تاریخی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...