نظر و دیدگاه نویسنده وبلاگ

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

دیوار چین پدیده‌ای معماری که بطور حتم هیچکس نمی‌تواند عظمت آن را نادیده بیانگارد، یکی از بی‌همتاترین ساخته‌های دست بشر است. با توجه به نزدیک بودن زمان ساخت دیوار چین به زمان حال نسبت به ساختارهایی چون اهرام مصر و دیگر عجایب هفتگانه عصر قدیم، خوشبختانه فرضیه‌هایی در مورد آدم‌فضائی‌ها و موجودات عجیب و غریبی که هر از گاهی در فرضیه‌ها در ساخت این نوع بناها دخیل دانسته می‌شوند، در این مورد صدق ندارد.

اما به جای این فرضیه‌ها داستانهای غم‌انگیزی از مرگ خیل عظیمی از کارگران در لابلای این دیوار به گوش می‌رسد که دل هر شنونده‌ای را به راستی به درد می‌آورد. بنابراین لازم است با احترام از روی این دیوار عبور کرد که بسا مزار هزاران انسان رنج‌دیده باشد.

هرچند ذکر شد که با توجه به نزدیک بودن زمان ساخت این بنای عظیم شایعات غیرمتعارف در باره آن رواج ندارد، ‌اما از آنجا که بشر ذاتا از چالشهای جدید لذت می‌برد، پس از دستیابی انسان به فضا، بحث جدیدی پیش آمد. این بحث از آنجا شروع شد که گروهی خاصه چینیان ادعا کردند که دیوار چین تنها ساخته دست بشر است که از فضا دیده می‌شود و در مقابل گروهی به انکار آن پرداختند.

نظر نویسنده سایت بر آن است که اگرچه دیوار چین بسیار طولانی است، اما عرض آن در مقابل طول آن بسیار کوچک است و دیده شدن آن از فضا بسیار وابسته به عرض آن است خاصه آنکه از فضا فقط می‌توان عرض و طول آن را دید و نه ارتفاع آن را.

این بدان معنی است که بطور مثال اگر شما نخی بسیار بلند را به تدریج از منظر خود دور کنید، کم‌کم دیدن آن برای شما سخت می‌شود و با توجه به عرض حدوداً ثابت آن طول عظیم آن در مقابل عرض آن راهگشای دیده شدن نخواهد بود.

ممکن است مخالفان دیده شدن دیوار چین از فضا به این مستند متوسل شده باشند.

در هر صورت این پدیده چه از فضا دیده شود و چه نشود، همیشه مورد توجه بشر قرار گرفته و خواهد گرفت. تا بدانجا که هنرمند بزرگی همچون «دیوید کاپرفیلد» (نام وی، نام هنری است و نویسنده سایت نام اصلی او را نمی‌داند) طی یک نمایش عجیب ادعای عبور از آن را کرده است که کلیپ آن نیز در اخبار و رویدادها آورده خواهد شد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...