کوه کروکوادو

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

 

اینجا کوه کروکوادو در مرکز شهر ریو است که شهرتش را مدیون مجسمه عیسی مسیح است و در بالای بلندی آن جای گرفته است.در هرجای شهر که باشید میتوانید این کوه و مجسمه را ببینید.گاهی در روزهای ابری مجسمه در هاله ای از مه فرو میرود و اینگونه اسرارآمیزتر نشان داده میشود.

 

کوه Corcovado در پارک جنگلی tijuca واقع شده است.این کوه ارتفاعی معادل ٧١٠ متر دارد که مجسمه مسیح در نوک آن قرار دارد.نام کوه در زبان بومی برزیلی به معنی "پشت گردن" است زیرا کوه شکلی اینچنینی را در ذهن تداعی میکند.برای رسیدن به بالای کوه ترامواهایی برقی ساخته شده که از ایستگاه پای کوه شما را سوار میکند و در میانه راه هم اگر دلتان بخواهد توقف کرده و پیاده تان میکند.ایستگاه آخر جایی است که شما پیاده میشوید و با پله برقی ادامه مسیر را تا پای مجسمه طی میکنید. 

مجسمه ارتفاع ٣٠ متری دارد که روی یک پایه ٨ متری ساخته شده که کلا ارتفاع آن را به ٣٨ متر میرساند و یکی از بلندترین مجسمه های جهان میباشد .به تازگی در لیست عجایب هفتگانه جهان هم وارد شده است.هزینه ساخت آن توسط کلیسای کاتولیک پرداخت شد که در سال١٩٢٢ ساخت آن شروع و سال ١٩٣١ به پایان رسید.

صورتمجسمه به سمت شرق است و با دستهایی باز کل شهر ریو را در حمایت خود گرفتهاست آنها معتقدند که با این دستهای باز علاوه بر حمایت آنها به مردم خوشآمد گویی میکند.جنس مجسمه از سیمان بوده که روکشی از سنگ صابونی روی آنقرار دارد که مجسمه را از خطر برق گرفتگی در طوفان محافظت میسازد. مجسمهآنقدر عظمت دارد که باور نخواهید کرد مگر اینکه از نزدیک آن را ببینید آنقدر بگویم که در عکسهای بالایی -آن نقطه های سیاه در عکس پرنده هایی هستندکه دور و بر سر مجسمه در پروازند.عکس هم زوم شده تا بهتر جزییات آن دیدهشود.در داخل تنه مجسمه کلیسا و محراب کوچکی وجود دارد برای کسانی کهمیخواهند در آنجا دعایی بخوانند و شمعی روشن کنند. دیدن منظره ریودوژانیرواز کنار مجسمه و نوشیدن فنجانی قهوه داغ در این بالا و لابلای آشیانهعقابها خیلی میچسبد.درحالیکه سایه سنگین این مجسمه عظیم بر سرتان افتاده وشما را در پناه خود گرفته است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...