کشف شواهد جدیدی از سازندگان اهرام مصر

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

باستان‌شناسان براساس شواهد به‌دست آمده به این نتیجه رسیدند که کارگران سازنده‌ی اهرام ثلاثه‌ی مصر، از نقاط بسیار دور در کشور مصر و حتا قاره‌ی آفریقا برای ساخت اهرام آورده شده‌اند و همراه خانواده‌ی خود در خانه‌هایی که در کنار اهرام ثلاثه ساخته شده بودند، زندگی می‌کردند.

باستان‌شناسان در کاوش‌های خود در محل زندگی سازندگان اهرام ثلاثه‌ی مصر، به شواهدی جدید درباره‌ی نحوه‌ی زندگی این افراد دست یافتند.

در جریان کاوش‌های باستان‌شناسان آمریکایی در محوطه‌ای تاریخی و در کنار اهرام ثلاثه‌ی مصر، آن‌ها با بررسی محوطه‌ای که محل زندگی کارگران سازنده‌ی این آثار بوده است، موفق به کشف آثاری مانند ظرف‌های سفالی، چند جعبه و ابزارآلات ساخته‌شده از استخوان همراه صدها اثر تاریخی از جمله چند مهر گلی شدند که کاربری آن‌ها برای باستان‌شناسان نامعلوم است.

هم‌چنین باستان‌شناسان براساس شواهد به‌دست آمده به این نتیجه رسیدند که کارگران سازنده‌ی اهرام ثلاثه‌ی مصر، از نقاط بسیار دور در کشور مصر و حتا قاره‌ی آفریقا برای ساخت اهرام آورده شده‌اند و همراه خانواده‌ی خود در خانه‌هایی که در کنار اهرام ثلاثه ساخته شده بودند، زندگی می‌کردند.

البته تاکنون شواهد زیادی درباره‌ی نحوه‌ی پرداخت دست‌مزد به این کارگران یا این‌که اصلا دست‌مزدی به آن‌ها پرداخت می‌شد یا نه، به‌دست نیامده است.

در سال‌های گذشته، در جریان کاوش‌های انجام‌شده در محوطه‌های تاریخی در نزدیکی دو هرم مشهور مصر، آثار تاریخی زیادی از زندگی کارگران سازنده‌ی این دو هرم به‌دست آمده‌اند که نشان می‌دهند، دست‌مزد کارگران به‌شکل گوسفند یا گندم پرداخت می‌شده است.

کاوش در محوطه‌های تاریخی اطراف اهرام ثلاثه‌ی مصر از دهه‌ی 70 میلادی توسط باستان‌شناسان آمریکایی آغاز شده است و تا به حال، سه دوره کاوش علمی در این مناطق انجام شده‌اند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...