اکتوپلاسم چیست؟

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

اکثر دانشمندان درباره زندگی وحالتهای مختلف بشر بررسی کرده اند، تنها توانسته اند بخش کوچکی از جسم ماده وی را بشناسند و به کشفیات ناچیزی هم در این مورد نائل آیند، به طور کلی در این بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده از عناصر تشکیل دهنده وجود ذاتی بشر، بجز تعداری سلول و مواد معدنی و... تا کنون پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است. و دانشمندان کمی هم درباره جسم اثیری و یا روح که جزء اصلی حیات مادی هستند، به پژوهش‌هایی پرداخته اند.

iاز جمله ناشناخته‌های جسم اثیری و روح که با کالبد شخص ارتباط مستقیم دارد ماده ای است بنام اکتوپلاسم که اخیرا دانشمندان روح شناس به وجود آن در زمان خواب‌های روحی ومدیومی پی برده اند و توانسته اند با دوربین‌های ویژه، از این ماده در زمان خروج از بدن مدیوم‌های روحی، در جلسات تماس با ارواح، عکس برداری کنند و حتی آنرا تجزیه نمایند.

اکتوپلاسم ماده ای است به شکل بخار یا دود، به رنگ‌های سفید تا دودی مایل به فیلی، که در زمان خواب‌های روحی، از قسمت‌های مختلف جسم مدیوم (گوش، دهان، بینی) بیرون می آید و این مواد، به وسیله دستگاههای عکاسی مادون قرمز و ماوراء بنفش قابل دیدن و عکسبرداری است. البته باید توجه داشت که دیدن این ماده با چشم معمولی گاهی امکانپذیر است و چنانچه از دستگاههای یاد شده استفاده شود به مراتب واضح و روشن تر دیده می‌شود، ضمن اینکه افراد نادری که مدیوم‌های بینای خوبی هستند می‌توانند با چشم تن این ماده را بطور کامل رویت کنند.

این ماده در جلسات روحی تجسدی از سوراخ‌های بینی و دهان و گوش یا برخی از قسمت‌های منافذ بدن و قسمت‌های دیگر خارج می‌شود که ارواح می‌توانند با استفاده از وجود اکتوپلاسم‌های مدیوم، به خود شکل و جسم مادی داده تا همگان آنها را روئیت کنند. چنانچه در جلسات تماس قصد ارواح تجسد نبوده و تنها هدف آنها نمایش دادن پدیده‌های روحی باشد، مقدار خروج اکتوپلاسم از بدن مدیوم یا وسیط کمتر خواهد بود و گاهی توسط مدیوم‌های متوسط هم می‌توان تحرکات روحی را مشاهده کرد.

ماده اکتوپلاسم از پلاسمای خون افراد بشر که مایع رقیق و بی رنگ است سرچشمه گرفته و منبع اصلی آن را خون تشکیل می‌دهد و هرچه رنگ این عنصر روشن و شفاف‌تر باشد، به همان نسبت هم قدرت مدیومی بیشتر بوده و در نتیجه پدیده‌های روحی قوی و مناسب تری در جلسات روحی مشاهده خواهند شد.

ارواح با استفاده از این ماده می‌توانند در جلسات روحی تجسد یافته و به روح و تنپوش خود شکل مادی دهند، یعنی جسم اثیری با قدرت گرفتن از اکتوپلاسم، حیات مادی به خود گرفته و قابل دید و حتی لمس می‌شود. این بدن کاملا مانند جسم یک انسان زنده، سفت و محکم و دارای قدرت جسمی و تکلم و حرکت خواهد بود. خروج و رویت اکتوپلاسم در تاریکی و یا نورهای بسیار کم امکانپذیر است و پس از پایان جلسه جلسات تجسدی، مجددا اکتوپلاسم جذب بدن مدیوم می‌شود. چنانچه در مواقعی که مدیوم در محل خود قرار دارد، خروج اکتوپلاسم برابر دستورات‌های جلسه درست انجام شود آنگاه هیچگونه آسیبی به مدیوم وارد نخواهد شد. ولی اگر پیش از خاتمه جلسه روحی اشتباهی در آنجا رخ دهد، فرضا در اواخر جلسه چراغهای محل برقراری تماس به طور ناگهان روشن شوند و یا افراد جلسه با هیاهوی زیادی باعث ناراحتی مدیوم گردند، در این حالت‌ها جذب پلاسما به کندی صورت می‌گیرد و این امر باعث ناراحتی مدیومی می‌شود که هنوز در خواب است. به همین دلیل است که روشن کردن چراغ‌ها تا پایان جلسه نباید انجام گیرد، زیرا در چنین حالتی مدیوم پس از بیداری دچار تشنج و تهوع می‌شود که‌ هادی جلسه باید با خونسردی، اطراف او را کنار بزند و مقداری شربت قند غلیظ به او بخوراند و پس از گذشت چند دقیقه دیگر، مدیوم حالت عادی خود را باز خواهد یافت.

از جنس و چگونگی بوجود آمدن و خروج اکتوپلاسم از بدن و جذب مجدد آن، هنوز آگاهی دقیقی در دست نیست، ولی دانشمندان، مواد اکتوپلاسم را در آزمایشگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده اند که برخی از مواد تشکیل دهنده آن از کلرید سدیم و فسفات کلسیم است.

وجود مدیوم و قدرت وی در ایجاد نوع اکتوپلاسم مورد نیاز ارواح در تجسد روحی، نقش بزرگ و به سزایی را دارا می‌باشد و به طور کلی، کسب موفقیت در هر یک از مجالس روحی بستگی به شرایطی دارد که قبلا در محل تدارک دیده شده است، ارواح برای تجسد یافتن تنها از اکتوپلاسمی که به وسیله مدیوم بوجود می آید استفاده نمی‌کنند. بلکه از سیالات حضار که در جلسات روحی پراکنده می‌شوند نیز برای تجسد بهره می‌گیرند، لذا ترکیب اکتوپلاسم و سیالاتی را که ارواح به نسبت دلخواه با هم مخلوط می‌کنند، قابل استفاده برای تجسد ارواح می‌باشد. در اصطلاح علم روحی این ماده را تلی پلاسم می‌نامند، یعنی در کل، این ماده اخیر است که تجسد را بوجود می‌آورد و به همین دلیل هم لازم است که نسبت معتقدین به وجود و بقای روح در جلسات می بایست زیادتر از افراد عادی یا منفی‌ها باشند. چون سیالات مثبتی که در جلسات وجود دارند در تجسدات روحی رل بسیار مهمی دارند.

بعضی از تجسدات در جلسات روحی به قدر واضح است که همان وهله اول، ارواح تجسد یافته خوب شناخته می‌شوند و در چنین حالاتی مشاهده شده که هیچگونه تغییرات ظاهری و شخصیتی در جسم تجسد یافته بوجود نیامده است. ارواحی که در جلسات روحی حاضر می‌شوند اکثریت قریب به اتفاق آنها پوشیده و با لباس هستند. این لباس‌ها شکل لباس‌هایی است که ارواح در زمان حیات مادی خود بیشتر از آنها استفاده می‌کرده‌اند.

دانشمندان روح‌شناس دنیا اکثرا بر این باورند که تمام اجسام و گیاهان و حیوانات و یا نسل بشر، دارای دو شکل، که یکی از آنها مادی و دیگری اثیری است می‌باشند و به همین دلیل هم ارواح در جلسات روحی با همان لباس‌های خود که قبل از مرگ استفاده می‌کرده‌اند ظاهر می‌شوند. زیرا ارواح می‌توانند هر عنصری را با نیروی عقل (اثر عقل بر ماده) به وجود آورند و از آن استفاده کنند.

لباس اکثر ارواحی که در جلسات روحی تجسد می‌یابند به رنگهای گوناگون است و لباس بانوان بیشتر تور حریری است که تمام بدن آنها را پوشانیده و کلاهی از همان جنس بر سر می‌کشند و در زمان ختم جلسات لباس آنها آخرین قسمتی است که از انظار ناپدید می‌شوند. برخی از‌هادی‌ها در جلسات روحی توانسته اند با اجازه خود ارواح، تکه ای از لباس آنها را بریده و در آزمایشگاهها به تجزیه آن بپردازند و در نهایت به این نتیجه رسیده اند که لباس ارواح از همان جنس اکتوپلاسم است.

در جلسه ای از روح حاضر سوال شد آیا اجسم پس از نابودی در جهان روحی دارای شکل مخصوصی هستند. در پاسخ گفت بله اجسام پس از نابودی و از بین رفتن شکل ظاهری حالت اثیری خود را حفظ می‌کنند, چون هر عنصری دارای خصوصیات مربوط به خود است فرضا اگر شیوی بسوزد به خاکستر و گرما و دود تبدیل می‌شود و ظاهرا آن شی از بین می‌رود ولی در کل همان شکل اولیه او به صورت اثیری با تبدیل جدید در عالم خلقت خواهد ماند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...