سوتونگ

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

اودین به شکل یک عقاب خود را به آسگارد می رساند در حالی که سوتونگ نیز در تعقیب اوست. نقاشی اثر یاکوب سیگوردسون، نقاش قرن هجده ایسلندی

سوتونگ Suttung در اساطیر نورس یکی از یوتونهاست، فرزند غول دیگری به نام گیلینگ. گیلینگ و همسرش توسط دو برادر دورف به نامهای فیالار و گالار کشته شدند و سوتونگ در صدد انتقام برآمد. او دو برادر دورف را دستگیر کرده، به هم بسته، و بر روی صخره ای در میان دریا که در زیر آب فرو می رفت رها کرد. برادران از روی ناچاری از وی خواستند تا آنها را رها کند و در عوض شراب جادویی که آنها از خون یکی از خدایان به نام کواسیر ساخته بودند و باعث الهامات شاعرانه می شد را به او تقدیم کنند.

سوتونگ پیشنهاد آنها را پذیرفت. شراب را به مقر خود در دل کوهی در یوتونهایم برد و دختر خود گانلود را که یک ساحره بود به نگهبانی از آن گماشت.

اودین برای به دست آوردن شراب راهی یوتونهایم شد. او تمام تابستان را برای بائوگی، برادر سوتونگ که یک کشاورز بود کار کرد در عوض آنکه بائوگی به او در به دست آوردن شراب یاری رساند.

بائوگی با مته ای سنگی دیواره کوه را سوراخ کرد و اودین به شکل ماری از میان سوراخ گذشت و به تالاری که گانلود در آن نگهبانی از گنجینه پدر را بر عهده داشت داخل شد. او به شکل غولی جوان در آمد و سه شب با گانلود هم بستر شد و پس از آن از او خواست تا اجازه دهد که فقط سه جرعه از شراب را بنوشد. گانلود پذیرفت و اودین با سه جرعه همه شراب را سر کشید.

اودین برای فرار از یوتونهایم خود را به شکل عقابی در آورد و در آسگارد شراب را دوباره بالا آورد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...