رگین

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

یک نقش کنده کاری شده روی چوب، رگین را در حال بازسازی شمشیر زیگورد نشان می‌دهد. تصویر قسمتی از یک کنده کاری چوبی بزرگ که کل ماجرای کشته شدن فافنر به دست زیگورد را نشان می‌دهد.

رگین Regin در وولسونگاساگا پسر هرایدمار و برادر فافنر و اوتر است. او که دورفی صنعتگر و هنرمند بود، برای پدرش خانه‌ای از طلا و جواهر ساخته بود.

اما هنگامی که اوتر به دست خدایان کشته شد و هرایدمار به عنوان خون‌بهای وی طلای نفرین شده را دریافت کرد، فافنر و رگین پدر را کشتند تا طلا را تصاحب کنند. اما از آنجا که فافنر همه طلا را برای خود می‌خواست، با تغییر شکل به یک اژدها، که در ادبیات فولکلور اروپا معمولا مظهر طمع است، رگین را فراری داد.

رگین گریخت و به زندگی در میان انسانها و آموختن هنرها و صنعتهای مختلف به آنها پرداخت. او به انسانها کار با فلز، رام کردن حیوانات، ریسندگی و بافندگی و خیاطی، دریانوردی و کشاورزی و... را یاد داد.

از میان انسانها پسری به نام زیگورد پسرخوانده رگین به حساب می‌آمد و رگین تصمیم گرفت تا او را برای در آوردن طلا از چنگ فافنر بفرستد. او شمشیری برای زیگورد ساخت که بسیار زیبا و با شکوه بود، اما به راحتی شکست. زیگورد شمشیر پدرش زیگموند را که گرام نام داشت یافت و با ساخت مجدد آن توسط میمیر (شخصیتی متفاوت با خدای نورس)، شمشیری بی نظیر برای نبرد با فافنر به دست گرفت.

 

هنگامی که زیگورد فافنر را کشت، رگین از او خواست تا قلب اژدها را برای وی کباب کند. در هنگام این کار، زیگورد برای فهمیدن اینکه آیا گوشت پخته یا نه، انگشت خود را به آن زد و به خاطر داغ بودن، دستش را به دهان برد و به این ترتیب مقداری از خون فافنر وارد دهان او شد. زیگورد ناگهان متوجه شد که زبان پرندگان را می‌فهمد که به او از خیانت رگین و قصد او برای کشتن زیگورد خبر می‌دادند. به این ترتیب وی رگین را کشت و طلا را تصاحب کرد.

در تیدرکس ساگا رگین نام اژدهای محافظ طلاها و میمیر نام پدرخوانده زیگورد است. نام میمیر، ریشه نامگذاری شخصیت میمه در اپرای حلقه نیبلونگهای واگنر است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...