اینهریار

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

اینهریار در معیت والکیری‌ها به نبرد می‌تازند.

 

اینهریار Einherjar در اساطیر نورس قهرمانانی هستند که شجاعانه در میدان‌های نبرد به خاک می افتند. این قهرمانان را والکیریها از میان کشتگان نبردها انتخاب می‌کنند و به والهالا، تالار مخصوص اودین در آسگارد منتقل می‌کنند تا در آنجا خود را برای نبرد نهایی در روز راگناروک آماده کنند. به روایتی این قهرمانان را اودین و فریا میان خود تقسیم می‌کنند.

اینهریار هر صبح با صدای خروسی به نام گولینکامبی، که معنی نامش «زرین شانه» است، از خواب برخاسته، به تمرین جنگ می پردازند. آنها به این تمرین ادامه می دهند تا زمانی که همگی یکدیگر را قطعه قطعه می‌کنند. اما شب هنگام به صورت معجزه‌آسایی زخمهای آنها شفا یافته و در کنار اودین به جشن و شادمانی می‌پردازند. غذا و شراب لازم برای این جشنها به شیوه ای عجیب تهیه می شوند. غذای آنها توسط آشپزی به نام الدریم نیر از گوشت گرازی به نام سیریم نیر که هر شب کشته شده و صبح دیگر بار زنده می شود، در دیگی به نام آندریم نیر پخته می شود. شراب ویژه ای به نام مید نیز از پستانهای بزی به نام هایدرون، که بر پشت بام والهالا زندگی می کند و از برگهای ایگدرازیل تغذیه می کند جاریست که به مصرف اینهریار و اودین می رسد.

در راگناروک، شجاع‌ترین اینهریار لشکر اودین را برای مبارزه با یوتونها شکل می دهند و به همراه خدایان به نبردی که سرانجام آن از پیش گفته شده می‌تازند.

 

آویز اینهریار، قرن هشتم میلادی. ارتفاع ۶ سانتی‌متر.

 

وایکینگ‌ها شمایل‌ها و آویزهای اینهریار را به نشان دلاوری و امید پیوستن به آنها با خود حمل می‌کردند.

 

در فرهنگ عامه

 

یونیت اینهریار در عصر اسطوره.

در بازی عصر اسطوره[۱] ‏(AOM) شرکت مایکروسافت در بخش نورس کمپین و در صورت انتخاب تمدن‌های نوردیک، یکی از واحدهای اسطوره‌ای که در اختیار بازیکن قرار دارد اینهریار است. این یونیت در مقابل جنگجویان انسانی قوی و در مقابل قهرمان‌ها ضعیف است.

 

در آهنگ‌های گروه‌های دث متال مدرن هم به کرات به نام و مفهوم اینهریار اشاره شده است.

 

پانویس

Age of Mythology

 

منابع

 

پانتئون

ویکی‌پدیا، مدخل هثرون

طرفداران AOM

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...