آلف

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

آلف و اینگوی یکدیگر را می کشند

 

آلف Alf در وولسونگاساگا، همسر هیوردیس، بیوه زیگموند و در نتیجه ناپدری زیگورد است. اما در منابع دیگر مانند اینگلینگاتال، اینگلینگاساگا و تاریخ نروژ، آلف و برادرش اینگوی هیچ ارتباطی با داستان قهرمان اژدهاکش و رویین تن ندارند.

 

طبق منابع ذکر شده در بالا و همچنین نوشته‌های اسنوری، اینگوی و آلف، دو تن از شاهان سوئدی سلسله اینگلینگ بوده اند، و فرزندان شاه آلریک. اینگوی شاهی شایسته برای وایکینگها بود، جنگاور و مردم دار، در حالیکه برادر گوشه گیر و کج خلقش آلف خانه نشین بود. مادر این دو تن داگاید، دختر شاه داگ کبیر بود که خاندان داگلینگ از اسلاف اویند. همسر آلف نیز برا نام داشت که زنی زیرک و دوست داشتنی بود.

اینگوی میخواره ای قهار بود و شب را تا دیرهنگام در میخانه‌ها می گذراند، به مانند همسر برادرش یعنی برا. حال آنکه آلف برا را از این کار نهی می کرد و از وی میخواست که مانند وی زود بخوابد تا هنگام بازگشت به خانه او را بیدار ننماید. اما برا که از مصاحبت اینگوی لذت می برد در جواب آلف گفت که اینگوی برای وی بسیار جذاب تر از آلف است.

آلف که شرف خود را لکه دار می دید، غروب یک روز وارد تالار اینگوی شد و او را در حال معاشقه با برا بر روی اورنگ دید و مهمانان نیز آنچنان مست بودند که آمدن آلف را ندیدند. آلف به سمت جایگاه رفت و از زیر قبای خود شمشیری به در آورده و اینگوی را به شکلی مهلک زخمی کرد. اما اینگوی نیز شمشیری کوتاه در دامان خود داشت و با آن آلف را به قتل رساند.

دو برادر در زیر دو پشته که به فیریس ولیر مشهورند به خاک سپرده شدند و پسر آلف به نام هوگلایک به جای آنها به تخت نشست.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...