غولهای سنگی

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

 

آیا کسی وجود دارد که تا بحال در مورد استون هنج چیزی نشنیده باشد؟استون هنج یکی از معروف‌ترین مکانهای اسرارآمیز جهان به شمار می‌آید. اینمجسمه‌های غول پیکر سنگی چه ویژگی‌هایی دارند؟ چرا این مکان باعث ایجادبحث و جدلهای فراوان در جامعه علمی‌ شده؟

استون هنج بنای تاریخی سنگی که در سالسبری انگلستان جنوبی واقع شدهعمدتا دربرگیرنده 30 سنگ قائم می‌شود (یا سارسن‌ها، که هر کدام بیشتر از 10 فوت ارتفاع و 45 تن وزن دارند) این سارسن‌ها با 30 نعل درگاه که بهصورت افقی و تخت رویشان قرار دارند تشکیل یک دایره متصل را داده‌اند. درداخل این دایره نیز چرخه‌ا‌ی مشابه تشکیل شده است و آنها هم به سبک دیرک ونعل درگاه ساخته شده‌اند.

شاید بگویید بناهای تاریخی بزرگ خیلی زیادی روی کره زمین وجود دارد کهبعضی از آنها از استون هنج جذاب تر هستند! پس چه جیز خاصی در این غولهایسنگی نهفته است؟

برای تمام این سئوالهای پاسخهای دقیقی وجود ندارد. کاربردشان چه بوده؟ یک رصدخانه ستاره شناسی، مکان مذهبی و آیینی یا چیزی ماوراء طبیعی؟ چه کسی آن را ساخته و چگونه؟ 

 

بعضی افراد گفته اند که دروییدها (کاهنان مذهب سلتی) این بنا را ساخته اند، اما واقعا ما چیز زیادی از این بنا نمی‌دانیم.

باستان‌شناسان تاریخ ساخت آن را بین 5000 تا 3000 سال پیش ذکر کردهاند، پس این بنا حتی قبل از استفاده کردن نوع بشر از ابزارهای فلزی ساختهشده بود.

حال بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی استون هنج را ساخته، واضح است کههزاران نفر در طراحی و به وجود آوردن آن سهیم بوده اند. فقط کشاندن چنینسنگهای عظیمی ‌از مارلبورگ (30 کیلومتری جنوب استون هنج) کاری بس عظیم وبزرگ است. و چگونه امکان دارد چنین سنگهایی برپا شده باشند؟!

این کار یک شاهکار جالب مهندسی محسوب می‌شود و افسانه‌های بسیاری هستکه قدرت و توانایی را منعکس می‌کند تا توضیح دهد چگونه انسانهای اولیه اینسنگهای سنگین را حمل و جابجا کرده‌اند!

حتی در خلال افسانه‌های آرتور از استون هنج نام برده شده و اسم فردی به نام مرلین به عنوان معمار ذکر شده است.

 

جالبترین موضوع این است که استون هنج در جهات نقاط انقلاب و اعتدالیستاره شناسی قرار گرفته و زمان طلوع خورشید در خط افق نور خورشید به طورکامل بین فواصل فرسنگ‌ها ظاهر می‌شود.

بی شک چنین چیزی تصادفی نیست و شاید با داستانهای مربوط به سرآغاز و مبدا این مکانهای مرموز ارتباط داشته باشد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...