خانه های مردمان استون هنج

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

از مهمترین کشفیات باستانی در سال گذشته را می‌توان کشف بقایای روستای 4600 ساله سازندگان استون‌هنج به نام محوطه تاریخی دورینگتن‌والز دانست که به عقیده باستان‌شناسان به احتمال فراوان یک روستای ابتدایی برای سکونت مردمان باستان بوده است.

ساختار زیربنایی این محوطه تاریخی نشان از وجود نشانه های نخستین زندگی روستایی مربوط به دوران پیش از تاریخ است که در نزدیکی استون هنج پیدا شده است. کارشناسان معتقدند احتمال دارد که این محوطه تاریخی در واقع مقبره‌هایی باستانی باشد که در نزدیکی استون هنج برای انجام مراسم تشریفات و آیین های مذهبی از آن استفاده می‌شده است..

در این کاووش باستانی 8 خانه دراین منطقه از زیر خاک خارج شد که پس از آن باستان‌شناسان احتمال دادند که 25 خانه دیگر نیز در این منطقه وجود داشته باشد.

ابزار سنگی، استخوان حیوانات، پیکان و لوازم دیگر از این روستا به دست‌آمد که نشان از قدمت تاریخی این روستا دارد.

کشف بقایای خوکی که در هنگام کشته‌شدن احتمالا نه ماهه بوده است، نشان‌دهنده برگزاری جشنواره در نیمه زمستان در این منطقه است.

از نکات دیگری که در مورد این محوزه تاریخی وجود دارد و بر اهمیت آن می‌افزاید، این است که استون‌هنج به جهت طلوع خورشید در اواسط تابستان و غروب خورشید در اواسط زمستان قرار گرفته است و این درحالی است که دایره چوبی سایت دورینگتن‌والز به جهت طلوع خورشید در اواسط زمستان و غروب خورشید در اواسط تابستان قرار دارد.

بر اساس رای باستان‌شناسان دو خانه از خانه‌هایی که در این محوطه تاریخی کشف شده‌اند جدا از بقیه قرار داشته و این احتمال وجود دارد که این 2 خانه سکونتگاه سران قبیله یا محل انجام مراسم مذهبی بوده است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...