مقدمه نویسنده وبلاگ

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

مروری بر تاریخ بشر نشان می‌دهد که گویا برخی دست‌ساخته‌های بشر خصوصاً بناهای ماندگاری که از قرنها پیش تا کنون بجای مانده‌اند، سعی دارند و یا وظیفه دارند دانش بشر امروزی را به چالش بکشند. این چالش از آنجا همواره پایداری خود را نشان می‌دهد که بشر پیش‌فرضی مبنی بر سیر صعودی علم و دانش بشری در ذهن داشته و همواره اینگونه فکر می‌کند که بشر رو به ترقی است و بنابراین دانش انسانهای قدیمی را همیشه مبتدی‌تر از بشر امروزی می‌داند.

اما وجود بناهایی که ساخت آنها با توجه به تکنولوژیهای امروزه احتیاج به وسایل پیشرفته‌ای خصوصاً وسایل حمل و نقل و تراش دارد، فکر بشر امروزی را به شدت به چالش کشیده و خصوصاً این نکته همواره ذهن باستان‌شناسان را به خود مشغول کرده است که اگر این اقوام دارای چنین تکنولوژی بوده‌اند، آیا در پس ساخت این بناها، منظوری خاص از جمله نشان دادن اینکه بگویند: «ما در قرنها پیش به این تکنولوژی رسیده‌ایم» و یا اینکه نشان دهند «مسئله‌ای پنهان و بسیار مهم در پس این بناها هست که باید کشف شود» و یا هرگونه «پیام نهفته در پس این بناهای خاص» وجود دارد؟

بسیار نامحتمل است که بشر تحمل ساخت چنین بناهایی را بر خود تحمل کند و پایداری آن را با تلاش بسیار خود تضمین کند و هدفی از آن نداشته باشند. حال وظیفه متفکران از جمله «باستان‌شناسان»، «تاریخ‌دانان» و دیگر متفکران می‌باشد که از این رازها پرده بگشایند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...