مقدمه نویسنده وبلاگ

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

نخست باید یک سوال احتمالی را در ذهن خوانندگان پاسخ گفت؟ چرا با وجود اینکه مبحث آتلانتیس در قسمت تمدنهای گمشده است، اما دارای یک سرفصل جدا بوده و بطور مثال در بخش تمدنهای یک قاره قرار ندارد؟

پاسخ به ساده است. زمانی که در باره تمدنهایی مثل آزتک و مایا صحبت میکنیم می‌دانیم که در باره تمدنهای قاره آمریکا صحبت می‌کنیم و زمانی که در باره تمدن هیتی صحبت میکنیم می‌دانیم که در باره یکی از تمدنهای اروپا صحبت می‌کنیم.

اما در این مورد خاص، از آنجا که مشکل اصلی در مورد این تمدن، همانا معلوم نبودن جای آن است، بنابراین از انتخاب سرفصلی که نشان‌دهنده مکان آن باشد پرهیز نمودم.

هرچند در مطالب بعدی خواهید دید که در مورد مکانهای احتمالی آتلانتیس اشاراتی شده است، بطور مثال برخی ادعا کرده‌اند که گوگل جای آتلانتیس را پیدا کرده است و البته گوگل به شدت آن را تکذیب کرد و یا شواهدی که اخیرا به دست آمده و احتمال دارد از محل آتلانتیس خبر جدیدی به دست ما بدهد و البته هنوز قطعی نیست، اما نویسنده وبلاگ تصمیم گرفت که از هرگونه اشاره به محل آتلانتیس به نحوی که ذهن خواننده را منحرف کند بپرهیزد اما زمانی که شروع به تحقیق در باره آتلانتیس در اینترنت نمودم بسیار متأسف شدم که چرا منابع فارسی اینقدر کم و محدود هستند. از این رو صلاح دانستم این منابع محدود را نیز در گوشه‌ای از سایت خود جمع‌آوری کنم اما شاید بعضی گلایه کنند که اینهمه موضوع روز برای تحقیق و مطرح کردن وجود دارند اما چرا من دنبال مسائل کمی نامتعارف و غیرمعمول می‌گردم.

 

خدمت آندسته از دوستانی که ممکن است چنین گلایه‌ای کنند دلایل این نوع عملکرد را به اختصار توضیح می‌دهم.

1-اولین دلیل اینست که این سایت همانطور که ملاحظه فرمودید اصولا دارای ساختار معمولی و نرمالی نیست و بیشتر به مسائلی می‌پردازد که اکثر دوستان تلاش زیادی در جهت پرداختن به آنها ننموده‌اند.

2-دلیل دوم این است که چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم، تاریخ راهگشای سرنوشت ما می‌باشد و نمی‌توان به هیچ عنوان از آن گریخت. چه بسا توجه به تاریخ بتواند از بسیاری از مسائل در آینده جلوگیری کند. گرچه بشر نشان داده که خیلی پندگیر و عبرت‌آموز نیست.

3-و دلیل آخر شمع‌های کم‌سویی که گاهی با نوری کم‌رنگ از دریچه‌ای خود را نشان می‌دهند معمولاً کلیدهای کوچکی هستند که درهای بزرگی را باز می‌کنند. چه بسا در پی درک این مسائل بتوانیم به رازهای دیگری که ممکن است در پی رخ بنمایند دسترسی پیدا کنیم. انسان در مورد بسیاری از چیزهایی که می‌داند زیان‌آور است و استفاده می‌کند مانند آفت‌کشهای خطرناک برای طبیعت بسیار تحقیق می‌کند، گرچه می‌داند برای طبیعت و خودش زیان‌آور است. حال به نظر نمی‌رسد اینگونه تحقیقات زیانی به حال بشر داشته باشد. امید است دوستان آگاه نیز در این راستا دست کمک دراز کرده و از مطالب خود دریغ ننمایند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...