دایناسورها اربابان دنیا بوده اند

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

نتایج بررسی های دیرینه شناسان آمریکایی نشان می دهد که دایناسورها در عصر خود و پیش از انقراض ارباب دنیا بوده اند.

دیرینه شناسان دانشگاه آریزونا برپایه یک سری از بقایای فسیلی این جانوران که در سایت "نیو مکزیکو" کشف کرده اند اعلام کردند که تاکنون تصور می شد، اجداد دایناسورها بسیار زودتر از اخلاف آنها منقرض شده اند اما بررسی های اخیر نشان می دهد که گروه ابتدایی و متاخر دایناسورها به مدت 15 تا 20 میلیون سال قبل در کنار هم زندگی می‌کرده‌اند.

رندل ایرمیس، سرپرست این تیم تحقیقاتی که نتایج تحقیقات خود را در ماهنامه علمی ساینس منتشر کرده است، در این خصوص اظهار داشت:" کشف حضور اجداد دایناسورها در کنار دایناسورها می تواند اطلاعات زیادی در خصوص سرعت نزدیکی این دو گروه در اختیار دیرینه شناسان قرار دهد. اگر رقابتی میان دایناسورها و اجدادشان که به آنها "دایناسورمرفی" هم گفته می شود، وجود داشته است، این رقابت باید بسیار طولانی مدت باشد."

دایناسورها که همزمان با حیوانات دیگری از جمله کروکودیل ها، سوسمارها، لاک پشت ها و قورباغه ها در تریاسه دوم بین 235 تا 200 میلیون سال قبل زندگی می کرده اند، اما تنها در در دوره ژوراسیک بین 200 تا 120 میلیون سال قبل از اجداد خود جدا شده اند. درحقیقت در دوره ژوراسیک دایناسورها سلطه گران و اربابان واقعی سیاره زمین بوده اند که تقریبا در تمام زمین گسترده شده بودند.

بنابراین گزارش، فسیل های دایناسورهای مربوط به دوران تریاسه دوم بسیار نادر هستند، بطوری که تاقبل از سال 2003 وقتی در لهستان فسیل های دایناسورهای گروه "سیلسائوروس" کشف شد، هیچ مدرکی از اجداد دایناسورهای این دوره وجود نداشت.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...