کدام جانور بزرگترین گوشتخوار همه دوران ها بود؟

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

یکی از نوادگان «الوزروس» که در دوره کرتاسه پدید آمد، به طور چشمگیری بزرگتر از این گوشتخوار بود. این جانور که «تیرانوزروس» (به معنای «سوسمار بی رحم و زورگو») نامیده شد، با 15 متر طول، بزرگترین گوشتخوار همه دوران ها بود. در عین حال، این جانور آخرین دایناسور گوشتخوار نیز به شمار می امد. زیرا در اواخر دوره کرتاسه همه دایناسورها نابودند شدند.

درندگان زشت، هولناک و مشمئز کننده ای چون «تیرانوزروس» و خویشاوندانش «آلبرتوزروس» که بقایایش در کانادا پیدا شده- و «تاربوزروس» که در مغولستان یافته شده است، احتمالاً جانوران خیلی چست و چالاکی نبودند. «تیرانوزروس» می توانست با پاهای بزرگ خود قدم هایی چندین متری بردارد. هر قدم این جانور حدود چهار متر تخمین زده شده است. دست های او در سیر تکامل به صورت زایده های کوتاهی درآمده بود که با آنها حتی نمی توانست سر خود را بخاراند. هر چند که او نیازی هم به این زایده ها نداشت. آرواره های وحشتناک و پاهای بزرگ مجهز به چنگالش، برای حمله به همه دایناسورها کافی بود.

«تیرانوزروس» از هیچ یک از موجودات زنده دیگر نمی ترسید. او می توانست با دندان هایش حتی پوست های سفت و سخت و مقاوم را بدرد و استخوان های قوی و محکم را خرد کند. از این رو عجیب نیست که همه دایناسورهای دیگر آن دوره، یا خود را در آب پنهان می کردند و یا زره قطور و محکمی داشتند که از آنها در برابر «تیرانوزروس» محافظت می کرد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...