تله پورت !!!

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۱ دیدگاه

خیلی از ما فیلم ها و سریال های فضایی زیادی دیده ایم که در آنها انسانها و یا موجودات فضایی با دستگاهایی تله پورت می کنند … تلپورت کردن یعنی در مکان مبدا غیب شدن و در مقصد ظاهر شدن.

مدتی پیش دانشمندان موفق شدند چند ذره کوچک را به اندازه حدود 60 سانتی متر تلپورت کنند.

اخیرا با پیشرفت آن پروژه ، فاصله تلپورت کردن ذرات را تا 16 کیلومتر افزایش داده اند .

دانشمندان فیزیک کوانتومی می گویند فوتون ها می توانند در شرایطی دو مکان را همزمان اشغال کنند و وقتی یک فوتون با فوتون دیگر درگیر (وصل) می شود هر تغییری که در یکی از این فوتون ها اتفاق بیافتد برای فوتون دیگر نیز اتفاق خواهد افتاد در این حالت فاصله فوتون اول و دوم 16 کیلومتر است!

خبر خوب اینکه دانشمندان توانسته اند دیتایی را انتقال دهند و نتیجه این بوده که 89% دیتا سالم رسیده .

و خبر بد اینکه رمزگذاری این دیتای جابه جا شده با این روش هنوز عملی نشده و دانشمندان مشغول کار روی آن هستند.

اگر در آینده ای نه چندان دور این پروژه به موفقیت برسد شاهد نقل و انتقال سرسام آور اطلاعات در سراسر دنیا با کمترین زمان خواهیم بود و دیگر بعد مسافت معنای خود را از دست خواهد داد.

آیا سرانجام روزی خواهد رسید تا انسان تله پورت شود؟

برای تله پورت انسان به دانشی بیش از آنچه که اکنون در اختیار است احتیاج داریم. ما باید موقعیت دقیق هر اتم انسان را بدانیم تا مقدمات تله پورت انسان فراهم شود. این تعداد اتم شاید بیش از عدد 1 با 19 صفر در مقابل آن باشد. برای جابجایی چنین اطلاعاتی با سریعترین سیستم ارسال موجود ما به زمانی بیش از عمر کهکشان خود نیاز داریم که در حدود 15 میلیارد سال است. از مشکلات دیگر تله پورت انسان، مسائل حقوقی آن است به طور مثال اگر قرار باشد پس از تله پورت اصل نابود شود، آیا از بین بردن اصل جنایت تلقی میشود؟ و یا چه کسی و یا سازمان میتواند تطابق کامل میان نسخه اصلی و بازسازی شده را تضمین کند؟

  • http://julietabye.blogas.lt/date/2015/07

    http://julietabye.blogas.lt/date/2015/07

    • ۱۳۹۶/۰۲/۲۸ - ۱۲:۱۴:۳۱

    Its not my first time to go to see this website, i am visiting this web page dailly and take pleasant information from
    here all the time.