اثر انگشت مریخی!

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

 

حسگرهای کاوشگر مریخ گرد از سطح این سیاره تصاویر شگفت‌انگیزی تهیه کرده است که نشان می‌دهند در سطح سیاره سرخ منطقه‌ای وجود دارد که شبیه اثر انگشت انسان است.

حسگرهای کاوشگر مریخ گرد از سطح این سیاره تصاویر شگفت‌انگیزی تهیه کرده است که نشان می‌دهند در سطح سیاره سرخ منطقه‌ای وجود دارد که شبیه اثر انگشت انسان است. حسگر نوری «تصویربرداری آزمایشات علمی با وضوح تصویر بالا» که روی کاوشگر فضایی نصب شده، این تصاویر را تهیه کرده است. این کاوشگر در فاصله 300 کیلومتری از سطح مریخ قرار دارد.

 

 این تصاویر بین ماه‌های آوریل و آگوست سال جاری تهیه شده‌اند و اکنون ناسا آنها را منتشر کرده است. شگفت‌انگیزترین تصویری که در میان این عکسها وجود دارد، «اثر انگشت مریخ» است! این اثر انگشت در منطقه «کوپراتس» واقع شده است. منطقه کوپراتس بخشی از سیستم عظیم دره‌های ژرف (وال مارینز) است که در بیش از چهار هزار کیلومتر در خط استوای مریخ گسترده شده است.

 

به گفته دانشمندان ناسا، این خاک موجی شکل در اثر تغییرات مداوم آب و هوا که در مدت میلیونها سال رخ داده ایجاد شده است. مریخ چهارمین سیاره در سامانه خورشیدی است که در مداری طویل‌تر از زمین و با سرعتی کمتر از زمین حرکت می‌کند. هر یک باری که به دور خورشید می چرخد معادل ۶۸۷ روز زمینی طول می‌کشد و شب و روز کمی طولانی‌تر از کره زمین دارد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...