جهان موازی از دیدگاه نویسنده سایت

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

بسیار در مورد جهان موازی شنیده و خوانده‌ایم. اینک زیاد فاصله‌ای با روزهای اول مواجهه با این کلمه نداریم چرا که هنوز نتوانستیم چیز زیادی به این بخش از علم بیافزاییم.

بشر در طی زندگی خود از لحاظ اعتقادی و علمی پیشرفتهای زیاد و همچنین پسرفتهای زیادی کرده‌ است. اعتقاد به سیستم چندخدایی در بین اقوام غیرمتمدن و گاه کشورهای متمدن (مانند یونان باستان) به نظر من باعث ایجاد زمینة نظریه چندمبدائی در مورد هر چیز منجمله جهان شده است. اما اگر نگاهی دقیق شود متوجه می‌شویم که در نزد یونانیان نیز اعتقاد به خدای خدایان یا زئوس به عنوان نقطه انتهائی خدایان وجود داشته است. یعنی دانا و نادان – مؤمن و مشرک بالاخره به یک نقطه انتهائی اعتقادی قائل بودند.

حال به نظر شخصی من، از کلمه جهان موازی دو تفسیر می‌شود کرد. یک تفسیر را می‌توان به معنی مجموعه کرات و کهکشانها و هزاران چیز دیگر که مربوط به اخترشناسی می‌شود دانست و یک تفسیر دیگر را به معنی یک هستی جداگانه با تمام اجزاء. بشر به نظر من تنها زمانی می‌تواند به دنیاهای دیگر دسترسی داشته باشد که مفهوم اول را درنظر بگیرد و نه معنی دوم. یعنی دیدگاه فیزیکی آنرا. به طور مثال اگر اعتقاد داشته باشیم که جهانی وجود دارد مانند جهان ارواح و اجنه و دیگر جهان‌های غیرمادی – حتی در صورت وجود انسان نمی‌تواند به آنها پرواز نماید چون دارای مختصات فیزیکی نیستند و شاید بر ما منطبق باشند.

بنابراین در این بخش منظور از جهان موازی – جهان موازی فیزیکی می‌باشد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...