شهر اسرارآمیز مدفون در آب

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

 

جزایریوناگونی مظهر فرهنگ جزیره نشینی ژاپن ولی در قالب کوچک‌تر است. این جزیره در 68 مایلی ساحل شرقی تایوان قرار دارد و مشخصه آن سواحل کوهستانی ناهموار است. این جزیره 4 الی 10 کیلومتری فضایی بکر و بدیع دارد و دنیای مدرن به آن وارد نشده است. جمعیت بسیار اندک آن ژاپنی‌های بسیار سنتی مهربان و مهمان نواز هستند. ولی جاذبه اصلی این جزیره مخروبه‌های فرورفته در آب ساحل جنوبی یوناگونی است. یک محیط 100×50×25 دست ساز بشر از تخته سنگ هاو صخره‌هاست که از زاویه راست برآمده‌اند.زمان تخمینی ساخت آن به 8000 سال پیش بازمی گردد که برای نوع فناوری موجود در آن زمان محال بوده است.

برخی باستان شناسان آن را به پیدایش جغرافیایی غیرقابل توضیح نسبت دادند ولی وقتی طراحی راهروها و پلکان بررسی می‌شود به نظر این عقیده غیرممکن می‌آید. این پدیده شگفت انگیز به طور اتفاقی توسط یک غواص در سال 1995 کشف شد این اکتشاف بعد از یافتن نمونه‌هایی از تمدن بشری باستانی بیشتر مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت.

این ساختمان سنگی عظیم دارای قوس‌های زیبایی از تخته سنگ‌هاست که بسیار شباهت به معماری تمدن اینکا دارد. مذاکرات حاکی از این است که این پدیده متعلق به ماقبل تاریخ تمدن است. برخی حتی ادعا می‌کنند که این شهر زیر آب رفته مربوط به 10000 سال پیش حتی قبل از پیدایش تمدن مصر است.

 

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...