جانوران افسانه ای در یونان باستان

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۱ دیدگاه

 

Chimaera ترکیبی از شیر، بز و مار

آرگوس (Argus) : آرگوس، یکی از قهرمانان اساطیر یوناناست که به آرگوس مشاهده گر مشهور است. علت این نام گذاری تعداد فراوان چشمان اوبوده که در بعضی روایات 4 چشم و در بسیاری از داستانها و نقاشیها دارای 100 چشمبوده است که در سراسر بدن او قرار داشتند. این خاصیت، آرگوس را به یک نگهبان ایدهآل مبدل کرده بود و هرا، همسر زئوس، او را برای نگهبانی زئوس و معشوقه اش ایو Io،گماشته بود. اما زئوس به هرمس، پیغامبر خدایان، دستور داد تا ایو را برباید و هرمسخود را به شکل چوپانی درآورد و با حکایتهای طولانی و آوای نی خود، آرگوس را به خواببرد و ایو را دزدید. در بعضی از داستانها، آرگوس در آخر به دست هرمس کشته میشود.

کایمرا (Chimaera) : کایمرا فرزند اژدهایی صد سر به نامتایفویوس (Typhoeus) و موجودی نیمه پری، نیمه مار به نام اکیدنا (Echidna) است ویکی از معروفترین هیولاهای اساطیر به شمار میرود. کایمرا موجودی با دو سر شیر و بزدر یک سو و دمی با سر مار از سوی دیگر بوده است. بدن او هم نیمی شیر و نیمی بز بودهو از دهانش آتش میریخته است. این هیولا ، با از بین بردن گله های دامداران و حملهبه مردم، موجب وحشت اهالی لیسیا Lycia بود و به دست مردی به نام بلروفون (Bellerophon) از اهالی کورینت (قرنت) کشته شد.

سایکلوپ ها (Cyclopes) : یونانیان خدایان و هیولاها را فرزندان تیتان ها- خدایان اولیه- میدانستند کهبیشتر آنها فرزند گایا (Gaea) الهه مادر و اورانوس (Uranus) بودند. اورانوس خدایآسمان و فرزند گایا بود و گایا خود به تنهایی او را به وجود آورده بود. این دو بایکدیگر فرزندان بسیاری به وجود آوردند که شامل 12 تن از تایتان ها نیز هست. سایکلوپها، که غولهایی یک چشم بودند، سه نفر بودند و نماد رعد، برق و صاعقه به شمارمی آمدند. این غولها، اولین آهنگران بودند و توسط تایتانی به نام کرونوس (Cronus)،زندانی شدند. زئوس، هنگام شورش بر علیه تایتانها، سایکلوپ ها را آزاد کرد و در عوضآنها اسلحه معروف او، صاعقه و تندر را به او هدیه دادند.

  • Kia

    Kia

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۴:۳۸:۴۶

    Hey! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?
    I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any
    tips?