حیات فرا زمینی از منظر قرآن کریم

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

(هر که در آسمانها و زمین است از جنبندگان و فرشتگان بدون تکبر خدا را سجده می‌کنند آیه 49 سوره نحل)

در اواخر سال 1960.م. (1349 ه.ش) بحثهای زیادی راجع به ساکنین سیارات دیگر می‌شد مریخ و زهره کانون بیشترین حدسیات برای یافتن حیات بر روی آنها بود. فیلم‌های سینمایی راز کیهان به نمایش گذاشته می‌شد از مردان سبز کوچک (LGM .جاسلین بل 1967) در مجلات و روزنامه‌ها زیاد مطلب نوشته می‌شد، گاهی اوقات راجع به احتمال تهاجم مریخیان و ونوسیها بحث می‌شد. بحثها آنقدر داغ بود که شبی در رویا دیدم به زهره (ونوس= ناهید) سفرکرده‌ام و در هوای مه آلود سطح آن کره با احساس وزن کمتری نسبت به زمین می‌دویدم با گذشت حدود 40 سال هنوز خاطره اش در ذهن باقی است، به این صورت ممکن است آرزوها به عالم رویا برود.

بررسیهای انجام شده دردهه 70 و 80 میلادی با اعزام فضاپیماهای بدون سرنشین به این سیارات نشان داد که سیارات مذکور غیرقابل زیست و خالی از سکنه و موجودات زنده هستند و همه گمانها و رویاها باطل شد، اما همچنان تحقیقات و بررسیها در منظومه‌های دیگر ادامه دارد و محلهای احتمالی در حال شناسایی می‌باشند و تاکنون بیش از 600 سیاره مناسب شناسایی شده که احتمال حیات در آنها تصور می رود.

در تابستان سال 1985 کارل ساگان ستاره شناس و کیهان شناس آمریکایی با مشورت با کیپ تورن کتاب داستانی نوشت به نام تماس که یک حادثه  تاریخ ساز را بررسی می‌کرد و آن تماس با حیات فرا زمینی درفضای خارج از منظومه شمسی بود. این کتاب در سال 2004 به صورت فیلم سینمایی علمی - تخیلی با بازیگری جودی فوستر با نام دکتر الی آروی و کارگردانی رابرت زمه کیس به نمایش درآمد، دراین فیلم سفر از طریق تونل زمان (کرمچاله) به منظومه وگا (نسرواقع) و جهان‌های موازی و آینه‌ای و برخی اصول دیگر فیزیک به نمایش درآمده است. البته در این فیلم تخیلی مشاهده می شود دانشمند مذکور در آن جهان به ملاقات پدرش در بهشت می رود و بر می گردد که جنبه ضد اصول دینی دارد.

" فرانک دریک" از رصدخانه ملی نجوم رادیویی درگرین بنک ویرجینای غربی برای تخمین حیات هوشمند در کهکشان ما درسال 1967 معادله‌ای بدست آورد با 7 متغییر که به نام او مشهور است، پاسخ تعداد حیات هوشمند درآن معادله حداقل یک است چون که ما وجود داریم.

 قرآن مجید می‌فرماید:

(و از جمله آیات قدرت او خلقت زمین و آسمانها و هر آنچه  در آنها از انواع جنبندگان پراکنده است و او برجمع آوری آنچه پراکنده است هر وقت بخواهد قادر است. شوری آیه 29)

(هر که در آسمانها و زمین است از جنبندگان و فرشتگان بدون تکبر خدا را سجده می‌کنند آیه 49 سوره نحل)

(روزی را که صور دمیده شود هر که در آسمانها و هر که  در زمین است جز آنرا که خدا خواسته همه ترسان و هراسان باشند و ذلیل به محشر در آیند. آیه 87 سوره نمل)

 از آیات مذکوراستنباط می‌شود علاوه بر فرشتگان موجودات زنده دیگری هم در نقاط مناسبی در سراسر کیهان سکونت دارند و آب از نشانه‌های حیات است که معمولا "در همه کیهان وجود دارد. تعدد و تنوع موجودات زنده روی زمین هم نشان میدهد در نقاط مناسب دیگری در کیهان هم باید موجودات زنده بسیاری وجود داشته باشد و ما تنها نیستیم، البته این وضعیت بجز زمانی است که بشر ابعاد بالاتر فضا را تسخیر خواهد کرد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...