کاوش در مریخ و احتمال وجود حیات در آن!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

به استثنای سیاره پلوتو سفینه های فضایی یا روی سیارات منظومه شمسی فرود امدند و یا از نزدیکی انها عبور کرده اند. در دهه 1970 ابزار آلاتی را طراحی کردند تا علایم احتمالی حیات در میخ را کشف کردند!!!!!!!!!

در سال 1994 با قرار گرفتن سفینه فضایی بدون سر نشین مارینر 4 در مدار مریخ ماموریت های ربوتی به سیاره ها اغاز شد . این فضاپیما ها به شکل اسیاب بادی بود و تصاویری از دهانه های اتشفشانی و دشت های غبار الود مریخ به زمین فرستاد که برای همیشه تصور ما را از مریخ تغییر داد.

سفینه های فضایی بدون سرنشین بعدی خصوصیات دیگری از مریخ را که شامل کوه های اتشفشانی و دره های تنگ و عمیق بود  اشکار کردند . ولی در انجا علایمی از حیات به دست نیاوردند . در سال 1976 کاوشگر های وایکینگ روی مریخ نشستند . هر یک از این دو کاوشگر دارای ازمایشگاه های کو چکی بودند تا شرایطی نظیر باد هوا درجه حرارت  را اندازه گیری کنند و در جستجوی اثار حیات باشند .

نمونه هایی از خاک مریخ برای ازمایش بالا اورده شد . 3 ازمایش اصلی که از زمین کنترل میشد برای کشف موجودات زنده انجام شد . برخی از مقادیر اندازه گیزی شده غیر متعارف بودند ولی علایم واقعی از وجود حیات در مریخ وجود نداشت . اکثر دانشمندان قبول کرده اند که بعضی از واکنش های شیمیایی به تنهایی میتوانند سبب بروز چنین نتایج ویژه ای به وسیله دستگاه های اندازه گیری شوند .

در سال 1997 وقتی فضاپیمای بدون سرنشین به مریخ نزدیک شد بار دیگر این سیاره سرخ مورد توجه قرار گرفت . کاوشگر برای کاهش ضربات ناشی از فرود امدن بادکنک های عظیمی را مورد استفاده قرار داد و به سلامت روی مریخ نشست . مریخ پیما که سو جورنر نامیده میشد سنگریزه هایی را پیدا کرد که به نظر میرسید در اثر جریان اب جاری به یکدیگر ساییده شده و گرد شده اند . این سنگریزه ها این نظریه را القا میکنند که مریخ در گذشته گرم ترین سیاره ها بوده است . اگر در انجا زمانی رودخانه ها جاری بوده باشند ممکن است کاوشگر های اتی فسیل هایی از اشکال ابتدایی حیات مریخی پیدا کنند .

مریخ یا سیاره سرخ از مدت ها قبل هدف مطلوبی برای تحقیق در باره موجودات غیر زمینی یا فضایی بوده است .

در حدود یکصد سال قبل بعضی از اختر شناسان تصور کردند که کانال هایی را در مریخ مشاهده کرده اند. با نتیجه گیری از این تصور این نظریه بوجود امد که تمدنی کنونی و یا از بین رفته ای این کانال های عمیق را کنده اند تا از مناطق یخی قطبی اب را بسوی بیابان ها ببرند . حتی اخترشناسی بنام پرسیوال لاول نقشه هایی از جزییات مریخ را کشید و  کانالها را روی ان مشخص کرد.

اولین فضاپیما های بدون سرنشین اشکار کردند که مریخ سیاره ای خشک سرد و بدون سرنشین است که در چشم انداز های ان هیچ اثری از کانال دیده نمیشود . بدین ترتیب آشکار شد که این کانال ها فقط زاییده تخیلات خود لاول بوده اند .

مریخ در گذشته باید گرمتر و مرطوبتر از انچه حالا هست بوده باشد. تصاویر دره هایی با رودخانه های کاملا خشک و یک اقیانوس قدیمی را نشان دادند .

مریخ با بزرگترین اتشفشان منظومه شمسی بنام المپیوس مون و دره بسیار عمیقی که دیواره های ان مستقیما پایین رفته اند بسیار فریبنده است. مشاهده عظمت مریخ باعث شد که همه ی زیبایی های زمین مختصرتر بنظر اید .

از اینها که بگذریم چه خبر از شایعاتی که درباره ی چهره ای روی مریخ گفته میشد ؟

بعضی از مردم ادعا میکردند که این چهره یک صخره عظیم مریخی است که کنده کاری شده است. ولی تصاویر سال 1998 نشان دادند که ان تصویر ساختار طبیعی خود صخره سنگ میباشد . نزدیک صخره سنگ چهره صخره سنگ هایی با شکل خطوط متقاطع منظم قرار دارند که بنام شهر معروفند.  ولی ایا ما هنوز در این جهان بدون مرز تنهاییم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آیا واقعا در این جهان بسیار بزرگ با میلیون ها ستاره و سیاره های بسیار هیچ کس بجز ما نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

باید منتظر باشیم شاید موقعی برسد که انها برای تحقیق به سیاره ی ما بیایند !!!!!!!!!!!

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...