تجربیات نزدیک به مرگ 50 فرد

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

پیش گفتار:

بسیاری از افراد به گونه های مختلفی از جمله تصادف ، پرت شدن از یک جا، ضربه احتمالی به جمجمه و حتی برخی از بیماری های خطرناک از جمله فشار خون بالا و یا سکته و عوامل دیگر در حس نزدیک به مرگ (NDE – near death experience ) قرار گرفته اند و به اصطلاح عامیانه چیزی شبیه به "کما رفتن" ولی با این تفاوت فرد از مرگ خود با خبر خواهدشد، با این حال اگر بسی در اطراف خود کاوش کرده باشیم به این نتیجه خواهیم رسید که در اکثریت افراد از جمله فردی نزدیک به خود من که به گونه ای از عقاید مذهبی به دور بود به طور عجیبی بعد از تجربه حس مرگ به سوی اعتقاد خود بر می گردد در تعداد زیادی از افراد و یا به طور یقین می توان گفت در تمامی افراد در جواب به این حس به کسانی که در مورد حس نزدیک به مرگ سوالی می پرسند، هیچ چیزی را نمی توانند تکلم کنند که این نشان از عدم تکلم آنها است این حس، حسی واقعا با شکوه و بسیار عجیب است که بشر حتی با وجود پیشرفت علوم انسانی و فلسفی در مورد ماهیت اصلی این رویداد ناآگاه هستند. در ادامه مقاله ای جامع که توسط محققی در این زمینه جمع آوری شده، خواهیم پرداخت و از زبان 50 مورد و بیانات آنها این حس تشریح داده خواهد شد.

همه آنهائی که حس نزدیک به مرگ را داشته اند (NDE) یکسان نبوده اند. که این مخالف اعتقاد عموم مردم است. در یک (NDE) ، شخص از نظر جسمی می میرد ، سپس وارد یک تونلی از نور می شود ، که توسط بستگانش و یا هر موجودی که از نور باشد مورد استقبال قرار می گیرد، و در این حین آنان می گویند که او برای این کار (گذشتن از دنیای مادی) آماده نشده است ، و سپس وی در حالی که بیدار می شود به زندگی عادی خود بر می گردد.

جزئیات حالات حس (NDE) در اکثریت افرادی که این حادثه را تجربه کرده اند ، و یا حداقل درصدی کمی از تجربیات را در ذیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

با توجه به آتواتر محققی در زمینه (NDE) ، فهرستی از جزئیات این حالت را تحت عنوان تحقیقات "تجزیه تحلیلی جنبه های مشترک" قرار داده و کوین ویلام با بررسی اطلاعات مربوط به 50 مورد "حس نزدیک به مرگ" با توجه به وب سایت "نزدیک به مرگ". ویلام اذعان دارد که مطالب گفته شده وی یک مطالعه علمی نیست بلکه مطالعه ای جامع و جالب است که با توجه به گزارش به بیان بخش های مختلف این قظیه می پردازد.

 

احساس محبت طاقت فرسا

در 69% از موارد ، مردم حس می کردند که آنها در در حضور قریب الوقوع محبتی بسیار قرار گرفته اند. در برخی از موارد ، منشا حس محبت به نظر می رسد ، چیز خاصی نباشد. به صورتی اگر که این بخشی از "مکان" اتمسفر باشد ، در زمان های دیگر این احساس ناشی از موجوداتی که در آنجا قرار دارند می شود. بعضی از افراد که وابسته به عقاید مذهبی هستند می گویند که (نشانه هایی از خدا را دیده اند) و یا موجودات وصف ناپذیر نورانی را دیده اند و برخی دیگر بستگانی را که از دست داده بودند را دوباره می بینند.

 

ماهیت ارتباط تله پاتی

حدود 65% از افراد قادر به تعامل با افراد به وسیله نوعی از ماهیت ارتباط تله پاتی بوده اند ، این ارتباط به صورت "بدون کلام" و به نظر می رسید ، فرد نسبت به مکانی آگاهی دارد ولی نه از لحاظ جسمی بلکه روحی.

 

مرور زندگی

62% از موارد ، قادر به مرور زندگی خود بوده اند. و این در حالی است که برخی زندگی خود را از ابتدا تا انتها مرور می کنند این برای برخی دیگر جهش معکوسی دارد یعنی از انتها به ابتدا بر می گردد. و این جهش از روز اول "به خواب رفتن" تا شروع زندگی بر می گردد. و در حالیکه برای برخی این وقایع توسط ظاهر شدن "حلقه هائی برجسته" و برخی دیگر حس می کنند که شاهد جزئیات تک تک لحظات سپری شده خود بوده اند.

 

پروردگار

ملاقات با ماهیتی که به نظر می رسد از جانب پروردگار باشد و برخی ماهیت الهی بوده، توسط 56% از افراد گزارش شده است. 75% از مردم ، که حتی انکار موجودیت خالق خود را بر زبان می آوردند ، آنان نیز این ماهیت های الهی را گزارش داده اند.

 

الهام عظیم

این ممکن است به صورتی با ویژگی نخست ارتباط تنگاتنگی را داشته باشد." یک احساس محبت طاقت فرسا" اما در حالیکه این احساس ناشی از منشا خارجی است ، همچنین حس می کنند خلسه درونی خود ، باعث حس شادی فوق العاده ای که در این مکان هستند ، از کالبد جسمی خود و از مشکلات دنیوی دور هستند و در حضور محبت موجود قرار دارند. که این تجربه توسط 56% گزارش شده است.

 

دانش نامحدود

بسیاری از مواقع ، 46% از تجربه ها نشان از حسی می دهد، که افراد در حضور یک دانش نامحدود قرار داشته و حتی گاهی برخی از این دانش و یا تمامی این دانش را دریافت کرده ، به گونه ای که راز و رمز دنیا و خرد به آنان به اشتراک گذاشته شده است.

متاسفانه ، آنان هرگز قادر به حفظ این دانش نبوده اند و در طول بیداری ، هنوز هم آنان با خود این دانش عظیم را خواهند داشت و در آنان وجود دارد ولی برخی بسیاری از این آگاهی را فراموش می کنند.

 

سطوح زندگی پس از مرگ

به نظر می رسد تنها یک مکان پس از مرگ وجود داشته باشد، مطابق با گزارش 46% از مردم در مورد تجربات خود اینگونه می گوید که آنها از طریق سفر به وسیله سطوح و قلمور های مختلف به زندگی پس از مرگ رسیده اند. برای برخی حتی نشان داده شده است که تجربه مشاهده جهنم را داشته اند و از لحاظ آنان یک مکانی است که سرشار از غم و اندوه می باشد.

گفتن آماده نیست.

 

عدم تکلم

فقط کمتر از 46% از افراد می گویند که زمانی که در زندگی پس از مرگ بوده اند به نوعی مانع از تصمیم گیری در مورد آنها مبنی بر ماندن در دنیای زندگی پس از مرگ یا بازگشت به دنیای کنونی ، شده است. در برخی از موارد تصمیماتی در مورد آنان اتخاذ شده که این کار توسط موجوداتی انجام گرفته که آنان بیان می کنند، که افراد ساکن این مکان باید به دنیای خود برگردند. اغلب برای اینکه آنان کار ناتمامی در دنیا دارند. با این حال برخی دیگر ، به آنان حق انتخاب داده شده است و اغلب بی میل برای بازگشت بوده اند و حتی اگر به آنان گفته شود شما یک کار ناتمام دارید که باید به اتمام برسانید نیز تمایلی برای بازگشت از خود نشان نمی دهند.

 

نشان دادن آینده

در 44% از موارد به افراد دانشی از "رویدادهای آینده" داده می شود. آنان می توانند رویدادهای جهان را در آینده ، و یا می توانند رویداد خاصی از زندگی شخصی ببینند. همچنین شاید این دانش کمکی باشد تا افراد بهتر برای برگشت به وجود زمینی خود تصمیم گیری کنند.

 

تونل نورانی

با توجه به مطالعات ویلیام مبنی بر گزارشات مردمی "تونل نورانی" اگر چه "تونل نور" تبدیل شده است تقریبا به یک علامت عمومی از تجربه نزدیک به مرگ، در این میان تنها 42% از مردم تجربه این تونل را داشته اند. برخی دیگر حسی شامل خارج بودن از بعد جسمانی ، با عجله و شتاب ، سریعاً از طریق گذرگاه ، و یا راه پله ها به سمت نورکشیده شده اند.

بیشتر مردم نمی توانند متقاعد شوند که چرا آنان از طریق غیر واقعی و معنوی در زندگی پس از مرگ قرار گرفته اند . علم مادی، در مقابل، ادعا می کند که این تجربه ها صرفا توهم بوده است. به دلیل اینکه عدم رسیدن اکسیژن به مغز و اعضا های حیاتی و عصبی تاثیر گذاشته است. و اگرچه پژوهشگران قادر به باز آفرینی و شبیه سازی برهی از جنبه های "تجربه نزدیک به مرگ" در ازمایشگاه شده اند ، آنان نمی توانند رد کنند که این احتمال دارد این تجارب واقعی هستند.

ویلیام در انتها می نویسد:

خط انتها این است که ما نمی دانیم و "احتمالا" نمی توانیم با 100 درصد یقین این تجربیات را تا زمانی که خود می میریم به اثبات رسانده و یا رد کنیم. سپس سوال اساسی این است: که آیا ما می توانیم به نحوی بازگشت مردم بر روی زمین کمک کنیم؟

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...