تجربه مرگ

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

دکتر ملوین مورس(محقق، نویسنده و متخصص اطفال): افرادی که یک تجربه ی کامل نزدیک مرگ داشتند، ازلحاظ توانایی های جسمی و ذهنی نیرویی سه برابر افراد عادی دارند.

کن وگوستکی(تجربه کننده ی مرگ تقریبی): من از خیلی جنبه ها آدم عصبی و پرخاشگری بودم. دلم میخواست پول درارم. بعد از اون بود که متوجه شدم طلب اینجور چیزا و مادیات فایده نداره.

دکتر دایانا موریسی(محقق و تجربه کننده ی مرگ تقریبی): شما نمیتونید در نور به سر برده باشید و همون آدمی باشید که قبلا بودید.

دکتر ریموند مودی(دکترای روانشناسی و فلسفه): یک تجربه ی نزدیک مرگ تقریبا همیشه منجر به کنجکاوی روحی میشود. بسیاری از تجربه کنندگانی که قبلا جز زندگی واقعی چیز دیگری را پذیرا نبودند بعد از تجربه شان معمولا علاقمند به خواندن تعالیم روحی متفکران بزرگ میشوند.

دنیون برینکلی(تجربه کننده ی مرگ تقریبی): به اعتقاد من تجربه ی نزدیک مرگ میزان آگاهی ما رو نسبت به این که ما کی هستیم افزایش میده.

دکتر ریموند مودی(دکترای روانشناسی و فلسفه): این تجربه منجر به تلاشی فعالانه در دنیای واقعی میگردد و به آنها کمک میکند تا با جنبه های نا خوشایند واقعیت به صورت غیر احساسی و با فکری روشن رو در رو شوند.

دکتر ریموند مودی(دکترای روانشناسی و فلسفه): محققین و پزشکانی که با تجربه کنندگان مصاحبه کرده اند به این نتیجه رسیده اند که آنان به سبب تجربشان اشخاص بهتری شده اند و آرامشی از آنان احساس میشود که به دلیل اعتقادشان به زندگی پس از مرگ است.

دکتر ریموند مودی(دکترای روانشناسی و فلسفه): بعضی از تجربه کنندگان که دگرگونی عینی کمتری را دارا هستند، براثر تماس با مرگ به توانایی های روحی و هوشی بیشتری دست یافتند. تقریبا تمام کسانی که تجربه ی مرگ داشتند انواعی از آگاهی یا قدرت شهودی بسیار پیشرفته را کسب کردند و افراد اندکی نیز پیشگویی هایی در مورد آینده ی خود و یا حوادث آینده کشور خود، منطقه و یا جهان دریافت کردند.

دکتر ویلیام رول(فراروانشناس): دید ماوراالطبیعی این افراد قوی تر از دیگرانه، زیرا قشر گیجگاهی در این افراد پس از بازگشت فعال شده.

دنیون برینکلی(تجربه کننده ی مرگ تقریبی): وقتی وارد یک ساختمان قدیمی یا یه محوطه ی متروک میشم دچار ضربه ی روحی میشم یا زمانی که در بعضی از خیابان های قدیمی قدم میزنم گفتگوهایی به زبانهای قدیم فرانسوی و انگلیسی به گوشم میخوره. من میتونم چیزایی رو بشنوم که به زمان حال تعلق نداره بلکه در گذشته اتفاق افتاده.

این من نیستم، فقط جسم من است

باربارا رومریک پزشک عمومى در فورت لادردیل فلا اولین بار با بیمارى که داراى تجربه نزدیک به مرگ بود مواجه شد. در زمان رزیدنتى باربارا در سال هاى اولیه ۱۹۹۴. او با بیش از ۶۰۰ نفر مصاحبه داشته که گزارشى از تجربه نزدیک به مرگ را داده اند و درخصوص آن نیز کتابى هم نوشته اند، گرچه نقطه نظر او با بسیارى از این افراد در زمینه پزشکى یکسان نیست، این مصاحبه ها او را به این نتیجه رساند که چیزى وجود دارد که پس از مرگ ما به زندگى اش ادامه مى دهد.

او مى گوید در طول مدتى که با این افراد مصاحبه داشتم آنها مى خواستند با سایر افرادى که همین تجربیات را داشتند صحبت کنند. او در عوض شروع به حمایت از چنین افرادى که یکى از گروه هاى بزرگ جهان هستند کرده و مى گوید مى خواستم داستان هایشان را بشنوم بنابراین در گردهمایى هایشان حاضر مى شدم. زوج هایى معمولى بیشتر زنان و مردان میانسالى بودند که گرد آمده تا در تجربه اى که براى بسیارى از آنها تناوب سفر روحى و زندگى بود سهیم شوم. رابرت میلهم مى گوید که قلبش در اثر حمله قلبى از کار افتاد. «درد از بین رفته بود من روى جسم خودم معلق بودم و در حالى که دراز کشیده بودم به خودم نگاه مى کردم که رویم را مى پوشاندند.» پس از یک زندگى توام با خودخواهى اینک مرگ از من فرد بخشنده اى ساخته بود. آقاى کن امیک درخصوص یک NDE که پس از یک واکنش آلرژى برایش پیش آمده مى گوید که نفسش قطع شده و رنگش کبود شده. او مى گوید خودم را در آن حالت مى دیدم، مى توانستم بشنوم، حالاتى مثل ترس و آرامش را حس مى کردم. امیک مکث مى کند انگار که دوباره آن حالت را تجربه مى کند. پس آن شىء کبود شده روى تخت کیست؟ آن منم. مى دانم که منم. نگاه کردن به او مرا مى ترساند. اما واقعاً آن من نیستم، آن فقط جسم من است. این مطالب مدارکى که نشان بدهد آنها از نظر کلینیکى مرده بودند را به دست نمى دهند ولى نکته اى در کنار این مسئله وجود دارد. این یک تجربه نزدیک به مرگ است و این است که آنها را جذب مى کند. رومر مى گوید اینگونه افراد از اینکه مى فهمند تنها و یا دیوانه نیستند آرامش پیدا مى کنند، داستان هاى آنها ممکن است توهمى به نظر برسد ولى اینقدرها هم غیرعادى نیستند. آنها داستان هاى برگرفته از NDES یا تجربیات نزدیک به مرگ را در سراسر جهان منعکس مى کنند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...