یوفویی که شهاب سنگ بود

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

تعدادی از اخترشناسان بر این باورند که اولین جسم پرنده بیگانه ای که تصویر آن به ثبت رسیده است، در واقع شهاب سنگ غول پیکر و قدرتمندی بوده که امکانبرخورد آن با زمین وجود داشته است.

زمانی که این تصویر در سال 1883 به ثبت رسید از آن به عنوان اولین مدرک ثبت شده از وجود اجسام پرنده بیگانه یاد شد.

 اما دانشمندان اکنون بر این باورند این جسم بزرگ شاید شهاب سنگ یا ستاره دنباله دار بزرگ بوده که می توانسته با قدرتی برابر قدرت شهاب سنگی که منجر به انقراض دایناسورها شد، با زمین برخورد کند.

این تصویر در تاریخ 12 آگوست 1883 توسط اخترشناس مکزیکی "جوز بانیلا" بهثبت رسیده و در آن می توان جسمی را مشاهده کرد که در حال عبور از برابرماه است.

زمانی که این تصویر در سال 1885 در مجله L'Astronomie منتشر شد به عنواناولین تصویر ثبت شده از اجسام پرنده بیگانه یا یوفوها شناخته شد.

اما اکنون در مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان مکزیکی انجام شده آشکارشده است که این جسم شهاب سنگ یا ستاره دنباله داری در حال متلاشی شدن بوده است. دانشمندان بر این باورند این جسم کدر با دنباله ای تیره رنگ به یکستاره دنباله دار شباهت دارد.

دانشمندان با استفاده از مدت زمانی که این جسم برای عبور از برابر ماه،زمانی در حدود یک سوم ثانیه، صرف کرده، تخمین زده اند فاصله آن از زمین درحدود هشت هزار کیلومتر بوده است.

همچنین در کنار نزدیک بودن بیش از حد خطرناک این جرم به زمین، محققانمعتقدند این ستاره دنباله دار از جرمی برابر شهاب سنگی که نسل دایناسورهارا منقرض کرده برخوردار بوده است، یا ابعادی برابر قمر "دیموس" مریخ داشتهاست.

بر اساس گزارش دیلی میل، با این همه این ادعای جدید توسط گروهی دیگر ازمحققان مورد سوال قرار گرفته زیرا آنها بر این باورند که چنین عبور نزدیکجرمی از کنار زمین می تواند منجر به بروز توفان شهابی شود، پدیده ای که درزمان ثبت این تصویر نشانه ای از آن گزارش نشده است.

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...