صندوق عهد حضرت موسی(ع)چیزی جز یک دستگاه بی سیم پیچیده نبوده است!

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

قبل از مطالعه در باره صندوقچه عهد ابتدا به معرفی آن از سایت ویکی پدیا می پردازیم:

تابوت عهد یا صندوق عهد (به عبری: אָרוֹןהָבְּרִית) (یا Aron Ha-berit) در باور یهودیان ومسیحیان، جعبه‌ای است چوبی، مزین و با روکشی از طلا که در آن دو لوح قانون که توسط خداوند به موسی پیامبر داده شده بود، نگهداری میشد. به عقیده آنان خداوند از طریق این صندوق با بنی‌اسرائیل سخن می‌گفت. این جعبه از مقدس‌ترین اشیاء برای یهودیان است. در زمان تصمیم گیریهای مهم فرشته‌ای به نام سکینه یا به عبری شِکینَه از آن خارج می‌شد و در هاله‌ای از دود فرامین الهی را به مردم ابلاغ می‌کرد.

این تابوت در زمان سموئیل نبی توسط فلسطینیان به سرقت رفت ولی به دلیل مصائبی که برای آنها به وجود آورد آن را پس دادند. بعدا در زمان حمله بخت‌النصر به اورشلیم این تابوت مفقود شد. درون این تابوت نسخه اصلی تورات که بر روی سنگ حکاکی شده وجود داشته است. مسلمانان همچنین به وجود این تابوت و سکینه مربوط به آن معتقدند و درقرآن در آیه ۲۴۸ سورة البقرة بدان اشاره شده است. شیعیان معتقدند در آخرالزمان، مهدی موعود آن را پیدا کرده و نسخ اصلی تورات را عرضه خواهد کرد.وهیچکس از جای آن اطلاعی ندارد تا آنکه مهدی موعود ظهور کند و آن را به حرکت در آورد که نشانه نبوت ایشان است واین همان صندوقی بود که مادر موسی او را در آن گذاشت

اما در مورد صندوقچه عهد مطالب ناگفته بسیاری وجود دارد نکته اول این است که این صندوقچه بر خلاف اعتقاد مسلمانان و یهودیان هیچ منشا الهی نداشته و دستور ساخت آن مرحله به مرحله توسط موجوداتی از ماورای زمین به موسی (ع) داده شده است.

در کتاب خروج فصل ۲۵ آیه ۴۰ نوشته شده است:((دقت کن همه را عینا مطابق طرحی که در بالای کوه به تو نشان دادم بسازی))

در عهد عتیق نیز این موضوع تایید شده است طبق هر دو کتاب موسی از طرف یهو خدای اسرائیل ماموریت می یابد بر اساس یک دستور خاص صندوقی برای وجود ازلی بسیازد.

بندیوید یک فیلسوف و دانش پژوه معاصر یهودی معتقد است:صندوق عهد موسی در آن زمان دارای سیستم نسبتا کامل الکتریکی بوده و می توانسته روی دیگران تاثر بگذارد.

بنا به گفته تلمود شناسان دسترسی به قدس الاققداس که صندوق عهد در آن جا داشته همیشه با خطر همراه بوده است کاهن اعظم همیشه با ترسی شدید به همراه بوده است کاهن اعظم همیشه با ترسی شدید به آن نزدیک می شد و اگر سالم از آنجا باز می گشت روز خوبی می داشت.

در فصل شش آیه ۱۹ از کتاب اول سموئیل نوشته شده است:((اما خداوند هفتاد نفر از مردان بیت الشمس را کشت زیرا به داخل صندوق عهد نگاه کرده بودند))

این صندوق خاصیتی داشته است که هرکس به آن نزدیک می شد بلافاصله جان خود را از دست می داد به جز افراد خاصی که طرز کار با آن را بلد بودند.صندوقچه عهد علاوه بر خاصیت اصلی آن خاصیت تولید غذا را برای قوم یهود نیز داشته است از روی توصیف های آن دو دانشمند انگلیسی به نامهای جورج سیسون و رادنی دیل در صحرای سینا یک دستگاه پرتو افشان توانسته بودند بسازند که جلبک های سبز را به مواد غذایی پر پروتئین تبدیل بکند.

یک بار دولت هندوستان اعلام کرد که از سالها قبل سیا توسط متخصصان کوهنوردی یک راکتور اتمی کوچک را در کوهای هیمالیا برای شنود چین کار گذاشته این منبع شنود دارای یک راکتور کوچک انرژی بود که با آزاد کردن پلاتینیوم انرژی تابشی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کرد.در واقع این راکتور کوچک کار یک نیروگاه اتمی را برای تامین انرژی می کرده است.

واقعیت این داستان این بود که این صندوق دارای یک سیستم الکتریکی و احتمالا یک نیروگاه اتمی کوچک بود که موسی از آن برای تولید مواد غذایی و تماس با بیگانگانی که صندوق را به او داده بودند یا اینکه تماس مستقیم بعنوان یک وسیله بی سیم با فرشتگان خدا استفاده می کرده است.و علت اینکه هر کس به آن نزدیک می شد می مرد خاصیت رادیو اکتیویته ی صندوق بود.

صندق عهد معمولا توسط دو گاو شیرده کشیده می شده است و وزن آن بیش از ۳۰۰ کیلوگرم نبوده است زیرا گاهی اوقات مردانی با گذاشتن آن روی چوبها آن را بروی شانه های خود حمل می کرده اند.

بعد از آنکه صندوق به دست داود افتاد او نیز از خاصیت این صندوق آگاه بود و نمی خواست آن را در خانه خود نگه دارد به همین دلیل برای نگهداری آن معبدی ساخت.سلیمان نیز از آن بسیار می ترسید .

در دوره حزقیال نبی موجودات فضایی بر ارمیا نزدیک شدن و از او خواستند صندوق را از بین ببرد.اما با حمله بخت النصر موجودات فرازمینی نیز تمایل نداشتند صندوق بدست بابلی ها بیفتد زیرا ممکن بود بابلی ها توسط خدایان یا موجودات فضایی دیگری پشتیبانی شوند و به این ترتیب اطلاعات تماس های صوتی قوم یهود به دست قوم بابل یا اربابان آنها بیفتد و ارمیا صندوق را در غار امنی پنهان کرد.

در کتاب شکوه پادشاهان نوشته شده است بعد از حمله حبشیان به اورشلیم صندوق ر از شهر دور کردند و سپس میکائیل فرشته مقرب خداوند نزدیک شد و به آنها در فراری دادن صندوق عهد یاری رساند پسر سلیمان نیز در فراری دادن صندوق نقش موثری داشت نکته جالب آن است که ساکنان مصر در آن زمان نبز فرشته ای را که صندوقی در دست دارد دیده بودند .در هند نیز در افسانه ماهباراتا و رامایانا نیز در این باره مسائلی نوشته شده است و حتی کوهی بنام کوه سلیمان نیز وجود دارد که احتمالا میکائیل به دستور خداوند صندوق را در آنجا تا از بین برده و یا تا ظهور منجی نهایی پنهان کرده است تا جلوی رسیدن آسیب های بیشتر توسط آن به بشریت گرفته شود.

مسلمانان نیز عقیده دارند که صندوق عهد و تورات واقعی در زمان ظهور مهدی موعود به مردم ارائه خواهد شد و عده ای نیز معتنقد هستند صندوق مدتی در ایتالیای فاشیستی بوده و امروزه در واتیکان نگهداری می شود.

از همه کتابهای تاریخی معلوم می شود که صندوق عهد دستگاهی اسرار آمیز و خطرناک بوده است که از خود پرتوهای خطرناکی ساطع می کرده است زیرا همه مردمی که به آن نزدیک می شدند را می کشت یا به بیماری های رنج آور مبتلا می کرد درست مانند تاثیراتی که راکتورهای کوچک اتمی می توانند بر افرادی که بطور غیر ایمن به آنها نزدیک می شوند داشته باشد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...