آشنایی با سمبل آنتاکارنا

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

 

سمبل شفابخش باستانی

آلیس بایلی [2] و چند نویسنده‌ی دیگر فلسفه‌ی تبتی[3] اطلاعات چندی در مورد آنتاکارنا دارند که می‌توانید آن‌ها را در تعدادی از کتاب‌ها بیابید.آن‌ها آنتاکارنا را به عنوان بخشی از مبحث روحانی شرح می‌دهند.آن ارتباطی بین مغز جسمانی و خود برتر است.این ارتباط است که اگر ما از نظر معنوی رشد می‌کنیم باید شفا دهد و توسعه یابد.سمبل آنتاکارنا که در اینجا مجسم و شرح داده می‌شود معرف این ارتباط است و آن را هر زمان که در پیشگاه آن باشید فعال می‌سازد.

علم رادیونیکس[4] نشان می‌دهد که خطوط ترسیم شده روی کاغذ ایجاد تأثیر روانی بر فضای اطراف آن ترسیم می‌کند و بر هاله انسان و چاکراها[5] به روش‌های مختلفی با توجه به الگوی ایجاد شده تأثیر خواهند داشت.این امر روش قدیمی مدیتیشن یانترا را که از تصاویر مجازی برای تصفیه و نمو هشیاری استفاده می‌کند، اعتبار می‌بخشد.

آنتاکارنا یک سمبل شفابخش و مدیتیشن قدیمی است که در تبت و چین به مدت هزاران سال استفاده شده است.این سمبلی قدرتمند است و در حضور آن بودن به سادگی ایجاد تأثیر مثبت بر چاکراها و هاله می‌کند.هنگام انجام کار معالجه با آن انرژی‌های شفابخش مورد نظر را متمرکز و عمیق می‌کند.هنگام مدیتیشن با قرار دادن سمبل روی شخص یا نزدیک او به طور خودکار ایجاد چیزی می‌کند که تائویستها آن را مدار وابسته به علم صغیر، در جایی که انرژی‌های معنوی از ستون فقرات و روی چاکرای تاج سر بالامی روند و آنگاه از طریق جلوی بدنتان چاکرای ریشه‌ای پایین می‌آیند و دوباره آگاهانه بالا می‌روند و به اطراف حرکت می کنند ، می نامند . این عمل چاکرا ها را متعادل می‌کند و از ایجاد انرژی بسیار زیاد در یک یا چند چاکرا جلوگیری می‌کند.

سمبل آنتاکارنا همچنین انرژی‌های منفی که در اشیایی مثل جواهرات یا کریستال‌ها جمع شده‌اند را به سادگی با قرار دادن آن شیء بین دو سمبل خنثی می‌کند.به علاوه این تمام کارهای شفابخش از جمله ریکی[6] ،ماهیکاری[7]،جین شین[8]،پلاریتی تراپی[9] ،کایروپراکتیک[10] ،هیپنوتراپی[11] و رگرسیون زندگی گذشته[12] را تقویت می‌کند. این تأثیر‌ها مثبت بارها با نتایج بهبودی حاصل شده‌ی مذکور توسط آن‌هایی که از این سمبل استفاده کرده‌اند و با مشاهده‌ی روشن بینان توسط آن‌هایی که برای تغییر احساسات در هاله و چاکراها تربیت شده‌اند، تأیید شده‌اند.

این سمبل چند بعدی است.از یک چشم انداز نظر می‌رسد دو بعدی باشد،که از سه هفت تایی روی یک سطح صاف ساخته شده است.این سه هفت تایی معرف هفت چاکرا ، هفت رنگ و هفت تن موسیقی هستند.این سه هفت تایی در کتاب وحی[13] به عنوان هفت شمع ،هفت شیپور و هفت مهر ذکر شده‌اند.

از چشم اندازی دیگر این سمبل مثل یک مکعب سه بعدی به نظر می‌رسد.انرژی آن از دو به سه بعد حرکت می‌کند که قابل مشاهده است و به بالا رفتن در میان ابعاد نادیده تا بالاترین بعد ، بعد خود برتر[14]ادامه می‌دهد.

روش مدیتیشن تبتی که از آنتاکارنا استفاده کرده در اتاقی روی داد که با نور شمع روشن می‌شد.در وسط اتاق یک ظرف سفالی بزرگ به شکل بیضی بود که نماد تخم مرغ کیهانی این جهان بود.این ظرف با چند اینچ آب پر شده بود و در میان آن یک چهارپایه بود. در محل نشیمن چهارپایه ، که با نقره منبت کاری شده بود یک سمبل آنتاکارنا وجود داشت.یک دیواره با مس پوشیده شده و به صورت آینه صیقل کاری شده بود.پرده‌ی دیوارکوب که سمبل‌های ریکی را نمایش می‌داد روی دیوار مقابل آویزان بود.لاما، متفکر تبتی، روی چهارپایه می‌نشست و پیوسته به تصویر سمبل ریکی منعکس شده روی آینه‌ی مسی خیره می‌شد.این مدیتیشن با سمبل در ذهن ایجاد یک نقطه جهت دار از فرد متفکر می‌کند که هشیاری را با انرژی‌های متعالی سمبل ریکی متحد می‌کند، در حالیکه سمبل آنتاکارنا روی چهارپایه انرژی‌های ایجاد شده را متمرکز می‌کند و سبب می‌شود آن‌ها به طور یکنواخت در تمام چاکراها جریان پیدا کنند و به زمین مرتبط شوند.

واضح است منشاء این سمبل تبتی‌ها نیستند و هیچ سابقه‌ی مکتوبی در موردمنشاء درست آن موجود نیست.به هرحال ادراک روشن بین می‌گوید این سمبل اولین بار در ضمن دوران لموریا [15] ،بیش از صد هزار سال قبل به مردم کره‌ی زمین اعطا شد.در همین زمان بود که ریکی برای اولین بار توسط روح مقدس به زمین آورده شد.آنتاکارنا توسط یکی از مشاوران استادان عالی مقامی که در حال مشاهده‌ی سیر تکامل کهکشان هستند به وجود آمد.آن‌ها دیدند که مردم زمین مشکلاتی دارند و نیازمند کمک برای ایجاد ارتباط مجددشان با خود برترشان هستند.آن‌ها این سمبل را خلق کردند و از فرمانی استفاده می‌کنند و در آن با هشیاری خود نفوذ می‌کنند.اکنون هر کس که از آن استفاده می‌کند ارتباطی بین مغز جسمانی و خود برتر تقویت شده خواهد داشت.این خود برتر است که فواید این سمبل را ایجاد و هدایت می‌کند و به همین دلیل است که هرگز برای آسیب زدن استفاده نمی‌شود.

 

دستور عمل برای استفاده

آنتاکارنا یک سمبل مخصوص است که هشیاری خودش را دارد.برای کار کردن نیازی به همسویی ندارد .تصویری از سمبل چاپ شده‌ای است که تأثیر ایجاد می‌کند.مستقیماً با هاله و چاکراهای شما کار می‌کند و تاثیرشفابخش آن با توجه به نیاز شما در زمان استفاده متفاوت است.از آنجا که توسط خود برتر هدایت می‌شود همواره تأثیر سودمندی دارد و هرگز نمی‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد یا به قصد آسیب زدن استفاده شود.این سمبل‌ها می‌توانند زیر یک میز ماساژ یا زیر یا ته یک صندلی قرار گیرند یا می‌توانید روی آن‌ها بنشینید.همچنین می‌توانند روی دیوار قرار داده شوند یا می‌توانند در مقابل بدنتان ، طوری که قسمت چاپی در مقابل سطحی که نیاز به درمان دارد ، نگه داشته شوند.

 

استفاده در درمان‌های ریکی

سمبل پارچه‌ای هنگام اعمال درمان‌های ریکی بهتر جواب می‌دهد زیرا به شما امکان می‌دهد آن را روی بدن درمانجو ها روی قسمتی که نیاز به معالجه دارد ، قرار دهید.هنگامی که به این صورت استفاده می‌شوند می‌توانید آنگاه دستتان را روی سمبل بگذارید و ریکی را از طریق سمبل به درمانجو انجام دهید.این امر درمان‌های شما را مؤثرتر می‌سازد و آن شخص سریع‌تر شفا خواهد یافت.سمبل چندگانه برای انتشار انرژی‌های مسدود شده عالی است.اگر انسدادی را احساس می‌کنید یک سمبل چندگانه روی آن قرار دهید طوری که تصویر ان رو به پایین باشد و دستانتان را روی قسمت فوقانی سمبل قرار دهید.متوجه خواهید شد که انسداد از بین می‌رود و انرژی خیلی سریع‌تر انتشار می‌یابد.مرد ، زن و عالم هستی که به سمبل برخورد می‌کنند هر یک ارتعاش مربوط به خود را دارند و آن نوع خاص فایده را به درمان خواهند افزود.فقط از شم خود برای تعیین اینکه کدام سمبل مناسبتان است، استفاده کنید .

سمبل‌های آنتاکارنا همچنین می‌توانند روی کف ،زیر میز ریکی قرار داده شوند یا حتی به زیر میز پونز شوند طوری که تصویرشان رو به بالا باشد.به یاد داشته باشید همراه داشتن آن نیز تأثیر سودمندی خواهد داشت.

 

استفاده در مدیتیشن

شما می‌توانید مستقیماً روی آنتاکارنا به تفکر و مدیتیت ، با خیره شدن پیوسته به آن با چشمان آرمیده ، و به آرامی دور کردن افکاری که خطور می‌کند ،بپردازید.با تمرین پیوسته ممکن است این تصویر شروع به تغییر کند و کم رنگ شود یا رنگ آن بپرد، یا ممکن است کاملاً ناپدید شود. این امر خوب است زیرا نشان می‌دهد شما وارد سطح مدیتیشن عمیق‌تری شده‌اید و منفعت بیشتری دریافت می‌کنید.اجازه ندهید این امر مزاحم شما شود به خیره شدن پیوسته و آرامتان ادامه دهید.ممکن است حتی شروع به دیدن تصاویری در جلوی آن شمایل کنید که خیلی خوشایند و آرام بخش هستند.یک مدیتیشن با سمبل تکی در ضمن اوقات استرس مفید خواهد بود.به هر حال استفاده‌ی مرتب ، تخصیص روزانه‌ی 10 تا 30 دقیقه برای مدیتیشن آنتاکارنا بهتر است.ارزشی که دریافت می‌کنید همراه با روشنی روانی‌تان و احساس آرامش و امنیت توسعه می‌یابد و با شما در طول روز باقی می‌ماند.

 

استفاده‌های هر سمبل

انواع مختلفی از این سمبل وجود دارند.یک سمبل تکی بزرگ مؤنث‌تر است و شفا بخشی آن به آرامی انرژی‌های درمانگر برای هردو زنان و مردان ایجاد می‌کند.سمبل تکی کوچک مذکرتر و مستقیم‌تر، متمرکز و نفوذ کننده است و شفابخش انرژی مذکر هم زنان و هم مردان است.از شم تان برای انتخاب یکی از آن‌ها استفاده کنید.

صلیب کیهانی[16] از چندین سمبل ساخته می‌شود که یکدیگر را قطع می‌کنند.این معرف چندین چاکرای مهم است.این سمبل انرژی شما را تصفیه می‌کند و می‌تواند برای باز کردن قلب استفاده شود.سمبل مربع شکل چندگانه که از شانزده سمبل ساخته شده انرژی مسدود شده و بهم فشرده را منحل و تفکیک می‌کند و انرژی را حرکت می‌دهد.این سمبل همچنین می‌تواند انرژی‌تان را پراکنده کند بنابراین توصیه می‌شود که استفاده از آن را با سمبل مذکر تکی برای ایجاد تمرکز و ارتباط با زمین دنبال کنید.

 

آزمایش

سمبل‌های آنتاکارنا به سادگی خود را معطوف آزمایش می‌کنند بنابراین هدایت استفاده‌های جدید را امکان پذیر می‌سازند.برخی از مردم آن‌ها را روی تی شرتها با چاپ سیلک اسکرین می‌اندازند، برخی اندازه‌های جیبی کوچک آن را در کفش‌هایشان قرار داده‌اند (تا به آن‌ها کمک کند سریع‌تر بدوند و بلندتر پرش کنند).شما همچنین می‌توانید اندازه کوچک آن را – با استفاده از نوار چسب جراحی روی یک چاکرا یا روی قسمتی که ضعیف است یا نیاز به معالجه دارد بچسبانید و آن قسمت را فوراً تقویت می‌کند.

جهان پر از شگفتی و رمز و راز است و بنابراین ما فقط در پرتو اکتشاف جسورانه در سرشت واقعی‌مان اعتماد می‌کنیم ، تا ارزش ناگفته برای‌مان آشکار شود.آنتاکارنا سمبلی است که به طور رایگان به همه اعطا می‌شود.شما ممکن است با کشف استفاده‌ی آن در سفرتان به نور منفعت زیادی از آن ببرید.

 

[1] Antahkarana

[2] Alice Bailey

[3] Tibetan

[4] The use of blood, hair, a signature, or other substances unique to the person as a focus to supposedly heal a patient from afar. استفاده از خون ، مو ، امضا یا چیز منحصر به فرد کسی به عنوان کانون توجه برای شفای بیمار از راه دور

[5] chakra در بدن مراکزی وجود دارد که به آنها مراکز انرژی یا چاکرا گفته می‌شود.

[6] Reiki یک تمرین معنوی است که در سال 1992 توسط یک بودایی به نام میکائو یوسویی گسترش یافت

[7] Mahikari یک جنبش جدید مذهبی ژاپنی با تعدادی گروه یا انشعاب است که در 1993 توسط یوشی کازو اوکادا تاسیس شد

[8] Jin Shinیک فن ماساژ درمانی است که در دهه ی 1970 توسط ماراسا تی گواردن گسترش یافت

[9] Polarity therapy توسط دکتر رادولف استون گسترش یافت1940 یک سیستم درمانی متفاوت است که در دهه ی

[10] Chiropracticفن ماساژ و جابجا کردن ستون فقرات

[11] Hypnotherapyهیپنوتیزم درمانی

[12] Past Life Regression یک فن است که از هیپنوتیزم برای ترمیم آنچه پزشک معتقداست خاطره ها یا تجسم هایی از زندگی های گذشته هستند ، استفاده می کند

[13] Revelation

[14] Higher-Selfاصطلاحی جدید در رابطه با سیستمهای باور چندگانه است

[15] Lemuria نام سرزمین فرضی گمشده واقع در هندوستان و اقیانوس آرام

[16] Cosmic Cross

منبع:مرکز بین المللی ریکی میشیگان

 

ترجمه از لینک زیر

http://www.reikiwebstore.com/ProductPage.cfm?ProductID=297&CategoryID=1

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...