چگونه سمبلهای ریکی کارمی کنند؟

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۱ دیدگاه

درک من"ویلیام لی رند" ازچگونگی عملکرد سمبلها از منابع زیادی آمده است. در طی 25 سالی که با ریکی کارکرده ام و تجربه کسب کرده ام(چه از لحاظ متا فیزیکی وچه علمی), روی تجربیات خودم و شاگردانم تمرکز کردم و همچنین با کسانی که روشن بین بودند صحبت کرده ام و خواستم که به من بگویند وقتی که سمبل ها را بکار می بریم چه می بینند و چگونه آن را تعبیر میکنند.

سمبل های ریکی فوق طبیعت کار میکنند و از سمبل های دیگر متفاوت هستند.اغلب سمبلهای غیرریکی برای انتقال اطلاعات هستند, مانند چراغ راهنمایی , علامتهای کنار جاده ,ایکون های کامپیوتر وسمبلهای علمی یا ستاره شناسی.

دیگر سمبل های غیر ریکی مانند سمبل قلب یا مذاهب یا متافیزیکی اثری بیشتر از یک حس عقلانی در مشاهده کننده می گذارند, آنها می توانند یک اثر احساسی یا اثر معنوی بر روی فرد بگذارند. این سمبلها که اغلب بطور اتوماتیک اثر میگذارند با یک پروسه شرطی شدن در فرد وجود دارند.

این شرطی شدن در مکانیزم محرک واکنش قرار دارد جایی که سیستم اعصاب سمپاتیک عمل می کند(دانشمند روسی به نام ایوان پاولف این مکانیزم را روی سگش آزمایش کرده است). بیشتر شبیه به حس دفاع از جان است چه در انسان چه در حیوان, که باعث واکنش سریعتر می شود و همچنین کمکی است برای کارهای عادی روزانه مانند رانندگی ,فعالیت های ورزشی,...که به مرور احتیاج به فکر کردن کمتری دارند و خودکار شده اند.

مکانیزم واکنش حتی در تبلیغات هم استفاده شده است بطور مثال "کوکاکولا"برای رفع تشنگی، بارها وبارها در تلویزیون نشان داده می شود و تماشاگر شرطی می شود و وقتی احساس خستگی و تشنگی بکند و طالب احساس خوب باشد بطور خودکار به فکر "کوکاکولا" می افتد. راه اندازی رفتارهای عادتی چه سالم چه ناسالم در یک جا قرار دارد, زیرا عملکرد مکانیزیم واکنش در یک جا است.

سمبلهای ریکی هم با همین مکانیزم واکنش بکار می افتند.با این تفاوت که بعلت طبیعت انرژی همسویی, زمان کمتری برای نشان دادن واکنش می برند و همچنین واکنش همسویی در جایی بالاتر یعنی در حوزهُ انرژی شاگرد جا دارد, در جایی که فراتر از واکنش های معمولی است.

قبل یا در طی کلاس، سمبلها به شاگرد نشان داده می شوند بعد شاگرد همسویی را میگیرد. در طی همسویی سمبلها و انرژی های ریکی در پایه مغز جای میگیرند. جایی که در قسمت پائینی مغز قرار دارد. این قسمت از مغز مانند گذرگاه عمل میکند، هم ارتعاشات را به سمت بالا و مغز هدایت میکند و هم به سمت پایین به درون ستون فقرات. همچنین جایگاه خیلی از رفلکس های اتوماتیک است مانند ضربان قلب, تنفس, قورت دادن غذا و غیره. پس بهترین جا برای قرارگیری سمبلهاست.

فرآیند همسویی یک مکانیزم رفلکس اتوماتیک یا یک پروسه واکنش بین پایه مغز و دیگر قسمتهای سیستم سمپاتیک اعصاب ایجاد می کند که به حوزه بالاتر انرژی وصل است. پس زمانی که شاگرد یک سمبل را می کشد یا تصور می کند یا نامش را می گویدحوزه انرژی آنها بطور خودکار جواب می دهد (واکنش) و فرکانس هایِ بالایِ انرژیهای معنوی افزایش می یابند و سمبل کار می کند.

این یکی از معجزه های ریکی است. فرآیند واکنش برای سمبلها در طی همسویی خیلی سریع انجام می شود و احتیاجی به تکرار آن نیست و همچنین واکنش ها در جایی فراتر از سیستم انرژی فرد قرار دارند, فراتر از "من" و ذهن خودآگاه، در جایی که برای خیلی ها قابل دسترس نیست مگر با سالها تمرین و به همین علت است که ریکی برای همه قابل آموزش است.

فقط باید خیلی سپاس گزار باشیم به خاطر این هدیهُ فوق العاده که در این زمان به ما داده شده است و ما می توانیم برای رفع مشکلات از آن استفاده کنیم.

نویسنده: ویلیام لی رند

منبع:مجله ریکی نیوز پاییز2007

ترجمه:نوشین بهمن یار

 

بکارگیری سمبل قدرت

قسمت مهم ریکی، سمبلها هستند.به همان اندازه هم مهم هست که بدانیم فقط برای درمان بکار برده نمی شوند. در حقیقت در ریکی 1 هیچ سمبلی به شاگردان داده نمی شود، آنها فقط با قرار دادن دستها درمان را یاد می گیرند و سمبلها از ریکی 2 به بعد آموزش داده می شوند.

 

درک کلی از سمبلها

سمبلهای ریکی با سمبلهای دیگر بطور متفاوتی کار می کنند. آنها در سطحِ آگاهی متفاوتی قرار دارند. سمبلهای غیر ریکی بیشتر در سطح ذهنی شخص کار می کنند و بطور مثال: یک علامت دلار پول را و یک نت موسیقی یک صدای خاص را یادآوری می کند و....

سمبلها همچنین برای بردن به یک سطح آگاهیِ خاص استفاده می شوند.این آزمایش را آقای پاولف با سگش انجام داد. او به سگش غذا داد و هم زمان زنگی را به صدا درمی آورد و بعد از چندین بار تکراربا بصدا درآوردن زنگ، بذاق دهان سگ شروع به ترشح می کرد حتی اگر غذایی در کار نبود.

پاولف از این پروسۀ محرک/واکنش برای عکس العملهای زندگی استفاده کرد. به یاد داشته باشید که این پروسه را میتوان برای شرطی شدنمان در واکنش های مثبت هم استفاده کرد.

 

چگونه سمبلهای ریکی کار می کنند؟

سمبلهای ریکی هم به همین گونه عمل میکنند ولی قدرتمندتر، زیرا انرژی ها هم در کارند و پروسه القاء را آسانتر می کنند. سمبلهای ریکی فوق طبیعی هستند و از همان لحظۀ همسویی فعال هستند.

هم زمان که سمبلها بر انرژی شخصِ استفاده کننده اثر می گذارند، اثر واقعی آنها از سطحی فراتر از خودآگاهی که قابل دسترس نیست می آید.

 

همسویی سمبلها را فعال می کند؟

برای توانایی استفاده از انرژیها، سمبلها بعنوان هدیه به شاگردان در طی مراسم همسویی نشان داده می شوند و فرکانسهای متعالی انرژی که با سمبلها همراه هستند پایین میآیندو با ذهن شخص ارتباط برقرار می کنند. و پس از آن با یادآوری سمبلها انرژی آنها بطور اتوماتیک در کانال شاگرد جاری می شود،حتی بدون اینکه شاگرد مراقبه کرده باشد. تمام پروسه 10 تا 15 دقیقه طول می کشد. این واقعـاً معجزۀ ریکی است.

 

سمبلهای ریکی را محرمانه نگه دارید

حتماً تعجب کرده اید که چرا سمبلها را در هیچ کتاب ریکی نکشیده اند. به این علت است که این سمبلها فقط برای کسانی است که کلاس را گذرانده اند نه برای عموم.

چند علت خیلی مهم هست که سمبلها نباید به عموم نشان داده شوند. زمانی که دکتر اوسویی آنها را به شاگردانش آموخت، از آنها خواست که آنها را محرمانه نگه دارند و خانم تاکاتا هم دقیقاً همین کار را کرد. هزاران شاگرد ریکی به همین گونه آموزش داده شدند و تعهد دادند.

سمبلها تا سالها محرمانه باقی ماندند تا اینکه نویسنده ای آنها را در سالهای 90 در کتابش آورد. از آن موقع همه به راحتی با جستجو کردن در اینترنت به سمبلها دست پیدا می کنند(البته سمبلها به طرز صحیحی کشیده نشده اند و اگر شما ریکی کار می کنید می توانید در سایت www.reiki.org آنها راجستجو کنید و کد عبور فقط برای کسانی است که ریکی را گذرانده اند باز می شود.)

از زمانی که سمبلها به راحتی قابل دسترس شده اند برای بعضی ها این سؤال پیش آمده که هنوز باید آنها را محرمانه نگه داشت یا نه، من چندین بار با استادان ریکی در این باره صحبت کرده ام وحتی مراقبه کرده ایم و نتیجه این شد:

به چندین دلیل هنوز باید آنها را محرمانه نگه داشت ، اول از همه اینکه خواست دکتر اوسویی بوده است و هزاران شاگرد قول داده اند که این درخواست را انجام دهندو  همین تعهد، مهم بودن این امر را میرساند. هرسمبل نشان دهندۀ ارتباط با انرژی ریکی هست و اگر کسی به تعهد خود عمل نکند کار غیر اخلاقی انجام داده است و از صداقت به دور است. و همچنین این بی تعهدی به منبع ریکی نیز میباشد که در جریان ریکی اختلال بوجود می آورد و کانال ریکی شخص را ضعیف می کند .و دلیل دیگر اینکه ممکن است اشخاصی که در این کار کامل یا قوی نیستند از آنها استفاده کنند که این نیز اختلال در جریان ریکی است.

 

چگونه سمبل های ریکی را فعال کنیم؟

به چند روش سمبلها فعال می شوند، می توان آنها رابا انگشت وسط در هوا کشید یا در کف  دست و یا در بالای بدن ریکی گیرنده جایی که می خواهید درمان شود. می توانید آنها را تجسم کنید و بعد نامش را 3 بار بگویید. به هر حال هر طور که به نظرتان بهتر می آید.

 

استفاده از سمبل قدرت

منبع این سمبل هنوز بطور مشخص پیدا نشده است و مانند 2 سمبل دیگر کانجیِ ژاپنی نیست. سانسکریت هم نیست. اما نقش آن در تمام  سنگ نوشته های قدیمی پیدا میشود. که احتمالاٌ با شمنیسم ربط دارد. اما به نظر می آید که ارتباط بیشتری با شینتوئیسم داشته باشد و معنی مانترای آن "به حکم خداوند" است. استفاده از این سمبل ،قدرت انرژی ریکی شما را افزایش می دهد که تجربۀ قابل توجه ایست و به همین خاطر اغلب ریکی کارها آن را قبل از هر درمان بکار می برند و چندین بار در طی درمان فعالش می کنند که باعث میشود جریان ریکی  قوی بماند.

سمبل قدرت همچنین می تواند برای تمرکز انرژی در یک نقطۀ مشخص در بدن استفاده شود.خانم تاکاتا معنی آن را اینگونه می گفت"تمام قدرت جهان را در اینجا قرار بده."

 

رها کردن انسدادها

یکی از دلایل بیماری افراد این  است که جریان انرژی در یک نقطه منسدد می شود .اگر در طول درمان احساس کردید در نقطه ایی انسداد انرژی است، می توانید از سمبل قدرت استفاده کنید و انسداد به سرعت پاک می شود.

 

تبرک غذا

زمانی که در حال پخت غذا هستید سمبل را بکشید و برای چند دقیقه به غذا، انرژی ریکی بفرستید. قبل از خوردن غذا هم می توان اینکار را کرد. در حقیقت هرانرژی منفی ای را از غذا پاک می کنید. وقتی که غذا گوشتی باشد این تکنیک خیلی مفید است چون ممکن است حیوان در هنگام ذبح خشمگین یا ترسیده باشد و این انرژیهای منفی به شما منتقل شود. و علاوه بر این فوائد هضم غذا وجذب مواذ غذایی نیز راحتر می شود.

 

تبرک دیگران

این سمبل برای تبرک دیگران هم استفاده می شود. زمانی که با کسی دست می دهید یا در آغوش می کشید سمبل قدرت را در ذهن تان 3 بار بگوئید.

 

تبرک محل

پاک کردن انرژی های منفی و پر شدن اتاق ها از انرژی های مثبت خیلی لذت بخش است. مخصوصاً زمانی که در اتاق هتلی هستید یا هر اتاقی که آدمهای زیادی آنجا بوده اند ، ممکن است که انرژی منفی داشته باشد. تبرک اتاق کیفیت اعمال شما را افزایش می دهد و فضایی پر از آرامش و موفقیت بوجود میاورد.

 

تکنیک

در یک جا بنشینید، سمبل قدرت را در کف دست هایتان بکشیدو 3 بار بهم زنید و نام آن را بگوئید. بعد دستها را روی پای خود بگذارید و ریکی بدهید. به یکی از دیوارها نگاه کنید و سمبل قدرت را روی دیوار تجسم کنید. بعد دستها را به طرف دیوار بگیرید و برای چند دقیقه انرژی بدهید و بگوئید: "این اتاق را با ریکی متبرک می کنم". بعد این کار را با سقف، کف ودیگر دیوارها انجام دهید. 5 تا 10 دقیقه ادامه دهید و تصور کنید که اتاق پر از انرژی ریکی شده است.

برای پاک کردن کل خانه به همین منوال عمل کنید و یک سمبل قدرت نورانی را دور تا دور خانه تجسم کنید که هر انرژی منفی ای را پاک می کند.

یکبار که در میشیگان کلاس داشتم ، خانمی به مدت یکسال بود که می خواست خانه اش را بفروشد. من به او پیشنهاد پاکسازی دادم. کسانی که خانه اش را اجاره کرده بودند انرژیهای منفی داشتند. ما نشستیم و تکنیک را انجام دادیم و از عود هم استفاده کردیم با عود سمبل را در تمام خانه کشیدیم. بعد سمبل راه دور را برای آگهی فروش فرستادیم و تصور کردیم که خانواده ایی ایده آل و با میل در این خانه زندگی می کنند. بعد از مدتی اشخاصی برای بازدید خانه آمدند و خانه فروخته شد.

 

برای برآورده شدن اهداف

چه بدانیم چه ندانیم ارتعاش لطیفی که همه چیز را احاطه کرده بر زندگیمان و تصمیم گیریهایمان اثر دارد. با ارتقاء دادنِ ارتعاشِ کارهایمان، می توانیم دستآوردهای بهتری هم داشته باشیم. بهترین روش ، فرستادن ریکی به برنامه هایمان است. اگر هدف مهمی در زندگی دارید با ریکی کیفیتِ آن را افزایش دهید و رسیدن به هدف را آسانتر کنید.

همیشه به خاطر داشته باشید که ریکی فقط زمانی کمکتان میکند که هدفتان سالم باشد،اگر به کسی یا به خودتان ضرر بزند کمک نمی کند. بهترین هدف آن است که با آگاهی ریکی در هماهنگی باشد. اگر نباشد ریکی کار نمی کند. وقتی که هدف درست را انتخاب کردید، ریکی راهنمایی های لازم را برای عوض کردن جوانبی از زندگیتان که باعث برآورده شدن هدف تان می شود، می رساند و شما می توانید آنها را دنبال کنید.

 

یک تکنیک مفید برای برآورده شدن اهداف

هر هدفتان را روی یک کاغذ بنویسید. کف یک دستتان بگذارید و سمبل ریکی را با نور بر آنها بکشید. بعد بین دست ها بگیرید و برای 10 دقیقه ریکی بدهید و نیت کنید که آنها بر آورده می شوند. هر روز مخصوصاّ زمانی که از خواب بیدار می شوید و همچنین در طی روز به آنها ریکی بدهید.

زمانی که شما این تکنیک را انجام می دهید ریکی در قسمتهایی از ذهن شما که به هدفتان مربوط است جاری می شود و ذهن شروع به دادن ایده برای برآوردن هدف می کند. و هر انسداد یا قسمتی از شخصیت شما که سد راه است، شفاء میدهد. مرکز تحریک در مغزتان شما را برای پی گیری موضوعات مختار می گذارد.

حتی ریکی  برای پیدا کردن افراد مفید برای پروسه تان کمک می کند و آنها را سرِ راهتان قرار میدهد،کمک می کند که در مکان درست باشید وکلام درست را بکار ببرید. وقتی از ریکی کمک می خواهید احساس خوشبختی بیشتری می کنید ،انگار همه چیز بهتر از آن چیزی است که شما می خواستید.

اینها همه روشهای استفاده از ریکی است.خودتان را برای استفاده از آن محدود نکنید.باور می کنید یا نه خیلی ها از ریکی برای درست کردن کامپیوتر،دستگاه های الکترونیکی ، شارژ باطری (روی باطری موبایل تان امتحان کنید)،چروک لباس ، زیپ در رفته و چیزهای عجیب دیگر استفاده می کنند.

من پیشنهاد می کنم تا حد امکان از سمبل قدرت در کارها استفاده کنید و نتیجه را ببینید.

همیشه بدانید که سمبل های ریکی آگاهی خودشان را دارند و اگر بر آنها تمرکز کنید ایده های جدیدی برای استفاده از آنها برای تان میآید.

نویسنده:ویلیام لی رند

مجله ریکی نیوز سال 2007  ترجمه:نوشین بهمن یار

 

سمبل ذهنی/احساسی

خانم تاکاتا نام این سمبل را "ذهنی" گذاشته بود ولی از سالهای 90 به بعد بعنوان سمبل "ذهنی/احساسی" شناخته شده، بیشتر به این علت که برای شفای احساسات هم به همان اندازۀ شفای ذهن کار می کند.

این سمبل ریشۀ سانسکریت دارد و در معبد سن مون در کوه کوراما جایی که دکتر اوسوئی ریکی را کشف کردند، پیدا می شود( برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید:

نام مقدس این سمبل "تغییر عادات "است. همانطور که از نامش پیداست بر روی ذهن و احساس کار می کند و انرژی را در سطحی بالاتر از حوزۀ هاله متمرکز می کند. همچنین در چاکرای قلب، گلو و چشم سوم نیز کار می کند.

این سمبل را در مواقعی که احساسات نیاز به شفا دارند استفاده کنید. هنگامی که احساس غم، پوچی، ترس، خشم یا حسادت می کنید.  هر زمان که احساسات یا هیجانات آسیب دیده اند و یامتعادل نیستند.

معمولاً ریکی گیرنده ها در جلسۀ اول درمان به گریه می افتند چون با یک احساس عشق و گرما پر می شوند و انسدادهای احساسی و انرژیهای منفی آنها رها می شود و به هماهنگی می رسند.

همچنین برای استفاده های مثبت ذهنی مانند حافظه، یادگیری، آزمون و ترک عادات ناخواسته و دیگر فعالیتهای فکری کار می کند.

 

روابط

اثر بسیار شگفت انگیزی برای شفا و پیشرفت روابط داردکه شامل انواع روابط می باشد: شاگرد/معلم ، والدین/بچه، رئیس/کارمند، دوستان ،روابط عشقی، ازدواج وغیره.

اغلب روابطِ انسانی بر پایۀ احساسات برقرار است، زمانی که این روابط با خشم، ترس، حسادت یا دیگر احساسات منفی پر شود، دیگر رابطۀ دلنشینی نیست.

با فرستادن ریکی و استفاده از سمبل ذهنی/احساسی می توان روابط را سر و سامان داد. من در اینجا چند روش را می آورم:

به رابطه ایی که شکسته شده فکر کنید

رابطۀ بین خودتان و شخص دیگر را در یک کاغذ 3 در5 بنوسید

کاغذ را بین دو دست بگیرید و سمبل را بکشید

برای 10 دقیقه ریکی بدهید. اینکار را هر روز انجام دهید. مخصوصاً قبل ازاینکه با شخص مورد نظر روبرو شوید

اجازه دهید ریکی به شما کمک کند اعمال و کلام مناسب را در برابر شخص داشته باشید و روابط را به سمت تعادل و توازن پیش ببرید

سه روز پی در پی انجام دهید و نتیجه را ببینید و این را بدانید که ریکی مشکلاتِ روابط را شفا میدهد، مشکلاتی که شاید شما نتوانید حل کنید، ریکی موقعیت های مناسب را خلق میکند.

 

برآوردن خواسته ها/جملات تاکیدی

جمله تاکیدی خود را روی کاغذی بنویسید

سمبل ذهنی/احساسی را با نور روی آن بکشید

آن را بارها و بارها بنویسید

کاغذ را بین دستانتان بگیرید و سمبل را روی کاغذ تا شده بکشید

اینکار باعث می شود که خواستۀ شما به ذهنتان وارد شود، جایی که قوی تر کار می کند

را همیشه همراه داشته باشید و روزی چند بار به آن انرژی بدهید. مخصوصاً هنگامی که از خواب بیدار می شوید

 

حافظه

همۀ ما گاهی اوقات چیزهایی را فراموش می کنیم مثلاً کلید منزل یا ماشین، یا نام اشخاص. ریکی می تواند برای یادآوری کمک کند. این روش را دنبال کنید:

سمبل را کف دست بکشید و آن را روی سر بگذارید

به خودتان بگویید: من به خاطر دارم که(هر چیزی را می خواهید به یاد بیاورید رابگویید)و سه دقیقه جمله را تکرار کنید

برای 1 دقیقه به خود ریکی دهید. بعد سعی کنید که بخاطر بیاورید

اطلاعات در عرض چند ثانیه به ذهن شما جاری می شود

 

مطالعه و آزمون

از این سمبل می توانید برای تمرکز بیشتر در هنگام درس خواندن استفاده کنید. وهمچنین کمک می کند تا اطلاعات را برای زمان بیشتری در خاطر داشته باشید.

 

سمبل را روی کتاب یا جزوه ای که مطالعه می کنید بکشید

به خود بگویید"من مطالب این کتاب را براحتی می فهمم و به خاطر می سپارم و هر زمان که احتیاج دارم به راحتی به یاد می آورم."

سپس خواندن را شروع کنید

هم علاقۀ شما به مطلب بیشتر می شود و هم راحتتر در حافظه جا می گیرد

زمانی که در جلسه امتحان هستید این روش را انجام دهید

 

سمبل را روی کاغذ امتحان بکشید

به کاغذ برای 1 دقیقه انرژی بدهید

و همزمان بگویید:"تمامی آنچه را که برای این امتحان لازم دارم به خاطر می آورم"

سپس جواب دادن را شروع کنید

ترک عادات ناخواسته

 

تکنیکی که در زیر می آورم توسط خانم یاماگوچی سالها قبل از آنکه از دنیا برود ،نوشته شده است.  او یکی از شاگردان دکتر هایاشی بود. این تکنیک می تواند برای ترک عادات مفید باشد:

 

شخص را در جای راحتی بخوابانید

سمبل ذهنی/احساسی را روی چاکرای تاجی اش بگذارید

هر دو دست را روی چاکرا بگذارید

این عبارت را با صدای بلند بگویید" این عادت ناخواسته(عادت مورد نظر)برای نوع بشر نامناسب است. پس رهایش کن" (با لحن امری بگویید) و 3 بار تکرار کنید

دست ها روی چاکرای تاجی باشد و با چشم تان به چشم سوم شخص ریکی بدمید

 پانزده تا بیست دقیقه ادامه دهید

یک تکنیک دیگر برای عادات ناخواسته

 

با شخص در مورد عادتش صحبت کنید. همچنین تصمیم بگیرید چه عادت سالمی برای جایگزینی مناسب است

یک جملۀ تاکیدی برای رهائی از عادت پیدا کنید. بعنوان مثال اگر شخص می خواهد سیگار کشیدن را ترک کند می توانید این جمله را بگویید"من عادت سیگار کشیدن را رها می کنم و تمرین ریکی را جایگزین آن می کنم" می توانید جایگزین های دیگر هم انتخاب کنید مانند: تنفس عمیق، پیاده روی کوتاه، مراقبه کردن با تصور منظرۀ غروب آفتاب یا هر منظرۀ دلنشین دیگر و یا عادات سالم دیگر

بعد شخص را در جای راحتی بخوابانید و کف دستتان سمبل ذهنی/احساسی و قدرت را بکشید

سپس دست چپ خود را زیر سر او بگذارید بطوری که نوک انگشتانتان سمت گردن باشد. دست راست را روی پیشانی بگذارید.

در حین ریکی دادن جملۀ تاکیدی را با صدای بلند تکرار کنید

یک درمان کامل ریکی انجام دهید وهر جا که احتیاج به انرژی بیشتر داشت ریکی بیشتری بدهید

جملۀ تاکیدی را به او بدهید تا روزی چند بار آن را تکرار کند

چندین جلسه تکنیک را انجام دهید تا عادت بکلی عوض شود

 

درمان ام اس ، سکته مغزی وخوانش پریشی و پارکینسون

بعضی ها می گویند سکته مغزی با ریکی درمان نمی شود، ولی ما به هیچ مشکلی در این رابطه بر نخورده ایم.

تکنیکی را در اینجا می آورم که می تواند مفید باشد، همچنین برای دیگر بیماری های حرکتی/عصبی موثر است. این تکنیک کمک می کند تا انرژی در تمام لایه ها بالانس و درمان شود. از خانم مری هال برای ابداع این روش تشکر می کنم.

شخص را ازپشت روی تخت ریکی بخوابانید

از او بخواهید که مچ دست چپ را بصورت ضربدر روی مچ دست راست بگذارد

و در پاها برعکس، مچ پای راست روی مچ پای چپ

سمبل ذهنی/احساسی را بکشید

دستانتان را روی دو طرف سر طوری بگذارید که کف دست تاجِ سر را لمس کند و شست ها روی پیشانی به سمت پاها(پایین) باشد

برای 20 دقیقه ریکی بدهید

سپس بگوئید که جای پاها و دستها را عوض کند/چپ و راست

اگر بیشتر از یک نفر ریکی میدهید می توانید به محل ضربدر دستها و پاها نیز انرژی دهید

نتیجۀ درمان شگفت انگیز است

برای خودتان هم می توانید انجام دهید. پاها را بطور ضربدری بگذارید و دستها را روی تاج سرتان بصورت ضربدر قرار دهید طوری که نوک انگشتان به سمت گوشها باشند.

این تکنیکها بسیار قدرتمند هستند و می توانند تاثیرات مهمی در زندگی شما بگذارند. فقط باید ازآنها استفاده کنید و به یاد داشته باشید که رشد شخصی هم می تواند بصورت عادت در بیاید.

سراسر زندگی پر از انتخاب های ماست، هر آنچه که شما برای زمان و انرژی تان انتخاب می کنید همانقدر کیفیت زندگی تان را ساخته اید و من امیدوارم که همواره انتخاب درست را انجام دهید.

 

نویسنده:ویلیام لی رند

منبع:ریکی نیوز سال 2006 شماره 3

ترجمه:نوشین بهمن یار

 

سمبل راه دور

سمبل راه دور یکی از سمبلهای اوسویی است که کانجی ژاپنی است و به چند معنی در انگلیسی ترجمه شده است که من یکی از آنها را بیشتردوست دارم"اصل همه چیز از آگاهی ناب است."

واضح است که این سمبل بدلیل اینکه ریکی را در فضا به راه دور می فرستد پس در سطح عمیقتری کار می کند،که در این مورد بعداٌ شرح میدهم،اول در مورد استفاده اش صحبت میکنم.

زمانی که در همسویی ریکی 2 سمبل را دریافت میکنید و فعال میشود دیگر مسافت برای ریکی اهمیت ندارد،شما میتوانید به شخصی در شهرتان یا شهرستانی دیگر یا حتی کشوری دیگر ریکی بفرستید.

 

روشهای زیادی برای فرستادن ریکی هست که من در این مقاله می آورم ولی مهمتر از همه استفاده از سمبل و توجه شما می باشد،پس خیلی در مکانیزم پروسه دقیق نشوید فقط این را بدانید هنگامی که شما برای شخصی ریکی میفرستید به هر حال کار خواهد کرد.به شما پیشنهاد میکنم راههای زیر را بخوانید و از هر کدام که برایتان بهتر کار می کرد استفاده کنید..

 

آیا اجازۀ شخص مهم است؟

سوالی که پیش می آید: به چه کسی می توان ریکی داد و آیا باید از او اجازه گرفت یا نه؟

چیزی را که همیشه باید در مورد ریکی بخاطر بسپارید این است که چون ریکی از مکانی با آگاهی بسیار بالا می آید برای خواست انسانها بسیار ارزش قائل است،بنا براین ریکی برای کسی که آن را درخواست نکرده کار نمیکند. این بمانند یک محافظ امن است تا شما چیزی را برای کسی که نمیخواهد انجام ندهید.وقتی کسی درخواست نکرده، ریکی فقط در اطراف هالۀ او می ماند و هیچ اثری بر او نمی گذارد.پس بهتر است که وقت خود را تلف نکنیم.

خیلی بهتر است که شما از شخص بپرسید درمان ریکی را میخواهد یا نه و به خواستۀ آنها احترام بگذارید.

و اگر ریکی خواستند یک وقت مشخص را برای فرستادن ریکی تنظیم کنید و از آنها بخواهید در آن وقت روی تخت دراز بکشند یا روی صندلی به حالت استراحت باشند.

خیلی بهتر است اگر قبل از قرار یک تماس تلفنی با آنها بگیرید و یک مدیتیشن کوتاه هم برایشان انجام دهید. بعد از درمان هم می توانید تماس بگیرید و احساس آنها را نسبت به درمان بپرسید.

روش خرس تدی

 

یک روش بسیار جالب و کامل برای فرستادن ریکی به راه دور است:

یک خرس تدی را به جای شخص قرار دهید.

یک سمبل راه دور را جلوی آن بکشید،تصور کنید که در نور می کشید.

نام سمبل را 3 بار تکرار کنید و نام شخص مورد نظر را بگویید.و چیزی شبیه این جمله بگویید"همین طور که این خرس با ریکی درمان می شود ،(نام شخص) هم درمان می شود."

اگر عکسی از شخص دارید می توانید با یک سوزن به خرس بزنید یا نام او را در یک کاغذ بنویسید و به خرس بزنید.

بخاطر داشته باشید که این توجه و تمرکز شماست که در طول درمان کار میکند.

حتی می توانید درمان کامل ریکی را با قرار دادن دستها بر روی خرس انجام دهید وشخص دقیقاٌ درمان کامل را خواهد گرفت.

 

روش عکس

این روش ساده را با یک عکس از شخص می توانید انجام دهید و اگر عکس ندارید می توانید نام او را بر روی یک کاغذ کوچک بنویسید.

 

عکس یا کاغذ را در کف یک دستتان بگذارید.

سمبل راه دور را روی آن بکشید.

اسم شخص را سه بار بگویید.

کاغذ یا عکس را بین دو دست بگیرید و ریکی بدهید.

ریکی مستقیماً به شخص دمیده می شود.

 

روش ذهنی

هر زمانی که به اندازۀ کافی تجربه کسب کردید از این روش که ساده هم است میتوانید استفاده کنید.

به شخص مورد نظر فکر کنید و نام سمبل را بگویید.

دستها را بالا بگیرید و به او ریکی بدهید.

ریکی مستقیماً به آنها می رسد.

فرستادن ریکی به گذشته

 

اگر در گذشته اتفاق تلخی برای شما یا دیگری افتاده باشد با فرستادن ریکی و استفاده از سمبل راه دور می توانید آن را شفا بدهید.معمولاً یادآوری آن سخت است ولی به مرور از شدت آن کاسته می شود بطوری که مانند یک خاطرۀ معمولی میشود.

 

اتفاق را به خاطر بیاورید.

آن را بر روی یک کاغذ به اختصار بنویسید.

اگر تاریخ یا سال آن را میدانید بنویسید.

عکسی که مربوط به آن زمان باشد،اگر ندارید مهم نیست.

شرح ،تاریخ وعکس را کف دست بگیرید.

با دست دیگر سمبل راه دور را بکشید.

همچنین سمبلهای ذهنی/احساسی وقدرت را هم بکشید.

در دستانتان بگیرید و انرژی بدهید.

می توانید دعایی مانند این بکنید:"من سپاسگذارم که تمام درد و آسیب و ضربۀ این اتفاق بطور کامل شفا یافته است.من تمام اشخاص این واقعه را می بخشم و نیزطلب بخشش برای خودم دارم."

به مدت 10 الی 20 دقیقه انرژی بدهید.

هر روز انجام دهید تا زمانی که احساس کنید شفا یافته است.

این پروسه بسیار قدرتمند است و خیلی ها از آن استفاده می کنند پس شما هم می توانید ،فقط احتیاج به استمرار دارد.

 

فرستادن ریکی به آینده

همچنین می توان ریکی را به آینده فرستاد.بطور مثال برای قرار دندان پزشکی،عمل جراحی،مصاحبۀ کاری، امتحانات، مسابقۀ ورزشی یا هر اتفاق دیگری در آینده برای شفا از آن استفاده کرد.

 

در یک کاغذ اتفاق را همراه با تاریخ و مکان آن بنویسید.

کاغذ را در یک دست بگیرید و سمبل راه دور را بر آن بکشید.

سمبل ذهنی/احساسی و قدرت را هم بکشید.

کاغذ را بین دستانتان بگیرید و ریکی بدهید.

ده الی بیست دقیقه ادامه بدهید.

تا روز اتفاق هر روز انجام دهید.

این مانند شارژ کردن باطری است،شما تا وقوع اتفاق، آن را با ریکی شارژ می کنید.

 

ریکی در اطراف شما و کسان دیگر که در این اتفاق هستند،دمیده خواهد شد وبه شفا و موفقیت کمک خواهد کرد.در هر صورت،ریکی هیچگاه به ضرر شما کار نخواهد کرد.بطور مثال اگر شغلتان برای شما مناسب نباشد و موضوع تمرکز شما باشد،ریکی به شما آگاهی اش را خواهد داد که تصمیم درست را بگیرید و شغل را رها کنید.ریکی شما را از تجربیات تلخ بر حذر نگه می دارد.

 

فرستادن ریکی به اشخاصی که از دنیا رفته اند

ریکی می تواند به ابعاد دیگر،برای کمک به کسانی که از دنیا رفته اند هم فرستاده شود.چند تا مزیت دارد،نخست اینکه این اشخاص زمانی طول می کشد تا با موقعیت جدید خود را انطباق دهند و دیگر اینکه ممکن است شخص در اثر حادثۀ ناگواری از دنیا رفته باشد که فرستادن ریکی خیلی به آنها کمک میکند.همچنین اگر مسایل حل نشده ایی بین شما و شخص باشد در نهایت فرستادن ریکی به مسایل،می تواند بسیار شفا بخش باشد.

 

می توانید از عکس شخص استفاده کنید یا نام او را در کاغذی بنویسید.

عکس یا کاغذ را در دست بگیرید و سمبل راه دور را بر آن بکشید.

اگر مطلبی در رابطه با او برایتان حل نشده مانده در کاغذ بنویسید.

همچنین سمبل ذهنی/احساسی و قدرت را بر آن بکشید.

آنرا بین دستانتان بگیرید و ریکی بدهید.

ریکی مستقیماً به روح شخص خواهد رفت و اثرات مفیدی در مسایل حل نشده خواهد گذاشت.

تا جایی که احساس می کنید لازم است ادامه دهید.

می تواند تجربۀ شگفت انگیزی باشد و سطح انرژی شما را بالا ببرد و در نهایت قلب شفا یافته ایی خواهید داشت.

 

نویسنده:ویلیام ری لند/مجله ریکی نیوز سال 2006 شماره 4/ترجمه:نوشین بهمن یار

جهت آموزش ریکی با شماره 09191004570 تماس حاصل بفرمایید.

 

reikiworld.ir :منبع

  • نورا

    نورا

    • ۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۱۶:۵۹:۴۶

    بسیار عالی بود. استفاده کردم
    سپاسگزارم