عجیب و غریب، پدیده ای نادر این زن با دیگران متفاوت است !

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

گاهی اوقات خداوند مخلوقات خود را به نوعی خلق می‌‌کند، که باورکردنش بسیار سخت است، اما هرچه بیشتر فکر کنید، کمتر پی به رمز و راز آن خواهید برد چرا که فقط خدا می‌داند و بس... خداوند در کل جهان هستی، مخلوقات زیادی را به وجود آورده است، انسان‌ها، انواع جانوران، گیاهان و... در بین تمامی این موجودات گاهی چیزهای عجیب هم به چشم می‌خورد، مثلا افراد قدبلند، افراد قد کوتاه، دوقلوهای به هم چسبیده و...

آنچه که در ادامه خواهید خواند، یکی از همین موجودات عجیب خداوند است که دنیای پزشکی را دچار حیرت کرده است، او اندام داخلی بدنش به شکلی است که باعث تعجب جهان پزشکی شده است. دختر خانمی 17 ساله، به نام «حوا حسینی» از اهالی ورامین.

جراحان بیمارستان شهید مفتح ورامین در یک جراحی نادر با پدیده‌ای استثنایی در درون بدن یک زن روبه‌روشدند. حوا حسینی بیمار 17 ساله که با ابراز ناراحتی درد شکم برای جراحی و برداشتن کیست تخمدان به این بیمارستان مراجعه کرده بود هیچ وقت فکر نمی‌کرد که آناتومی بدنش با دیگران فرق داشته باشد.

پس از اینکه جراح زنان و زایمان، کیست حدود هفت کیلویی را از تخمدان این بیمار بیرون آورد به احتمال درد در آپاندیس مشکوک شدند و طبق روال عادی به شکاف سمت راست بدن وی اقدام کردند. آنها با جستجوی فراوان نتوانستند آپاندیس را در سمت راست بدن پیدا کنند، بنابراین از «دکتر منصور مهرزاد؛ جراح عمومی این بیمارستان درخواست کمک کردند. جراحان پس از جستجو متوجه برعکس بودن تمام احشای داخلی بدن وی شدند؛ بهطوری که قلب، کبد و آپاندیس این خانم در خلاف محل‌های طبیعی بدن قرار داشت.

دکتر منصور مهرزاد؛ این پدیده را نادر دانست و به واحد مرکزی خبر گفت: «این پدیده با عنوان situs inversus مادرزادی است که با معاینه بدن می‌‌توان از وجود آن آگاه شد». وی گفت: «متقارن نبودن داخل بدن مشکلی برای فرد مبتلا ایجاد نمی‌‌کند، اما ممکن است در مواقع اورژانسی پزشک یا جراح را با مشکلاتی در تعیین محل دقیق احشای بدن مواجه کند».

طبق بررسی‌ها پدیده برعکس بودن احشای درونی بدن، یک در 60 میلیون نفر است. مشاهده وجود قلب در سمت راست نیز یک در دوازده هزار نفر است.

حوا حسینی؛ بیماری که پس از عمل متوجه متفاوت بودن بدنش با دیگران شده بود از اینکه با دیگران فرق دارد، ابراز خوشحالی کرد و زمانی که از او پرسیده شد آیا در این 17 سال متوجه برعکس بودن قلب و اعضای بدن خود نشده است، گفت: «با اینکه چندین بار بیمار شده‌ام اما پزشکان پی به این موضوع نبرده بودند».

حوا می‌گوید: «خودم نیزهیچ وقت احساس تپش قلب در سمت راست بدنم نداشتم».

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...