خروسی در پدیده ای نادر درمشگین شهر کرچ شد

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

در پدیده نادری در مشگین شهر از توابع استان اردبیل ، خروسی کرچ شد.به گزارش خبرنگار ایرنا این خروس هم اکنون بر روی تخم مرغ ها خوابیده و به هیچ وجه حاضرنیست ازآن جدا شود.  صاحب این خروس روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از چند روز پیش که برای جمع آوری تخم مرغ ها به محل نگهداری آنها رفتم با عکس العمل تند خروس رو به رو شدم که بر روی تخم مرغها خوابیده بود.

وی افزود: با دیدن این حال و تغییرات جنبی در حیوان مقدمات خوابیدن وی بر روی تخم مرغ ها را فراهم کردم و اکنون این خروس مانند یک مرغ مادر با درآوردن صدای مرغ کرچ افتاده از تخم مرغ ها نگهداری می کند.

رییس شبکه دامپزشکی مشگین شهر نیز با مشاهده و معاینه این خروس گفت: هنوز نمی توان اظهارنظر جدی دراین مورد داشت.کُرچ شدن به حالتی از مرغ گفته می‌شود که طی آن مرغ آماده? خوابیدن بر روی تخم برای درآوردن جوجه می‌شود.  کرچی درمرغ ها را می‌توان با صدای مخصوصی که مرغ از خود بروز می‌دهد تشخیص داد. معمولا به هنگام کرچی ، مرغ حساس تر شده و نسبت به دیگرمرغها و همچنین حضور انسان واکنش نشان می‌دهد. مرغ کرچ ترجیح می‌دهد که اوقات روز را بجای دانه چینی و گردش درجایی که تاریک و خلوت باشد بر روی تخم های موجود بخوابد.  بر اساس اعلام رسانه های خارجی و داخلی چند روز پیش نیز پس از حمله یک قلاده روباه به محل نگهداری مرغ و خروس در یکی از کشورهای اروپایی خروس که ازاین حادثه جان سالم بدر برده بود ، تخم گذار شد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...