مقدمه نویسنده وبلاگ

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه


اگرچه بیشتر نمادها تصویری هستند، اما هر تصویری هم نماد نیست، گرچه شاید بتوان بیشتر تصاویر را در طراحی نمادها بکار برد. نماد در حقیقت پیامی تصویری است برای تمام بازدیدکنندگان تا پیامی خاص را به تمامی افراد فارغ از زبان و نژاد و کشور و فرهنگ و هر فاکتور دیگر برساند.
به طور مثال بازدیدکنندگان وبلاگ من براحتی با دیدن تصویری که در برخی از مقالات این وبلاگ بکار می رود و عناوین آن بیشتر نظر و دیدگاه نویسنده وبلاگ است، متوجه می شوند که این بخش دقیقا نوشته خود نویسنده وبلاگ است و برگرفته از منبعی نیست. مانند همین پست که در حال خواندن آن هستید.
همچنین باید خاطرنشان ساخت که برخی از نمادها هم وجود دارند که تصویری نیستند، نمادهایی که گاه باعث نجات جان مردمان کثیری می شود. مانند آژیرهای قرمز – سزر و سفید که در زمان جنگ کاربرد دارد و حاکی از وضعیت امنیت هوایی منطقه خاصی از کشور است.
ما هر روزه با نمادهای بسیاری سر و کار داریم. مارکها یا برندها خود غالبا شامل نمادهایی هستند.
بسیار از نمادها آنقدر معروف و مشهور شده اند از برای شناخت آنها لحظه ای نیاز به درنگ نیست. به طول مثال نماد اتومبیل بنز از سواری گرفته تا کامیون و هر وسیله نقلیه دیگر.
و همچنین بی شمارند این نمادها مانند دلار، یورو و پوند و سایر ارزهای بین المللی جهانی، علامتهای مذهبی مانند علامت یهودیان، مسیحیان و مسلمانان و همچنین برخی از نمادهایی که در کشور خود ما بسیار معروف هستند. مانند فرم خاصی از کلمه الله که آرم جمهوری اسلامی ایران است.
بنابراین به راحتی درک می کنید که فرم پایه و اساس نماد است. چه بسا شما هزاران کلمه الله ببینید اما فقط یک فرم آن یادآور کشور عزیزمان است. زیرا بسیار استفاده شده و بسیار یدده شده است.
نکته آخر اینکه بسیاری از نمادها در زمانهای مختلف به معانی مختلف بکار گرفته شده است. همچنانکه باستانشناسان در تحقیقات باستانشناسی مصر به نمادهایی برخورد کردند که دقیقا شبیه نمادهای فاشیستی بوده است. این در حالی است که هنوز هزاران سال به میلاد مسیح مانده بود.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...