رادیو چین: پدیده نوری ناشناخته نمی‌توانست موشک باشد

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

ماهیت منشا پدیده نوری مشاهده شده در آسمان اروپا و خاورمیانه که با هراس مردم چند کشور همراه بود، هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش پارسینه به نقل از رادیو بین‌المللی چین (CRI) از تهران، حوالی شامگاه پنج‌شنبه 18 خردادماه با پدیدار شدن نوری ناشناخته در خاورمیانه و قسمتی از شرق اروپا، مردم چند کشور وحشت کرده و گروهی نیز از بیم نزدیک شدن موجودات بیگانه فضایی به کره زمین، خانه‌هایشان را ترک کرده و در خیابان‌ها تجمع کردند.

بر اساس اخبار منتشر شده، بیش‌ترین هراس در ایران و اسرائیل ایجاد شده به طوری که ایرانیان از ساعت 22:18 در تماس با مرکز فوریت‌های پلیس شهر خود مشاهده شدن نور ناشناخته (UFO) در آسمان را گزارش کردند. پلیس اسرائیل نیز اعلام کرده مشاهده این نور که حوالی ساعت 20:45 به وقت محلی در این کشور رخ داد و به مدت 10 دقیقه پایدار بود، با نگرانی شدید مردم و ترس آن‌ها از آغاز جنگ همراه بوده است.

به دنبال گسترده شدن دایره مناطق تحت تاثیر این رخداد و همچنین افزایش کنجکاوی کاربران شبکه‌های اجتماعی از سراسر جهان درباره منشا پدیده نوری ناشناخته، بامداد جمعه ستاد پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی ایران بدون اشاره به نور مشاهده شده در آسمان از اجرای موفقیت‌آمیز یک رزمایش پدافندی غافلگیرانه برای محک زدن آمادگی پدافندهای این کشور خبر داد.

 

دقایقی پس از انتشار اطلاعیه سازمان ایرانی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ساعت 21:39 پنج‎شنبه 7 ژوئن به وقت مسکو، یک موشک بالستیک ‌قاره‌ای جدید را آزمایش کرده است. طبق گزارش‌ها، این موشک با نام RS-12M از سری TOPOL-M بوده و با موفقیت در هدف مورد نظر واقع در خاک قزاقستان فرود آمده است.

 

با وجود مطرح شدن فرضیه‌های مختلف و ادامه کنجکاوی عمومی در کشورهای حوزه این رخداد، هنوز ناسا و دیگر سازمان‌های مرجع هوا و فضا درباره آن گزارشی منتشر نکرده‌اند اما اخترشناسان با اشاره به پراکندگی نقاط دید که تقریبا در یک نیم‌کره کامل بوده است، بر وجود منشا آن در فاصله‌ای بسیار بالاتر از جو زمین تاکید دارند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...