6 بیماری با دلایل ناشناخته

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

در بسیاری از موارد برای بیماری های گوناگون دلایل متفاوتی وجود دارد. اما در این میان بیماری هایی نیز وجود دارد که هیچ دلیل برای ابتلاء به آنها مطرح نشده است. برای آشنایی با این بیماری ها این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، بیماری های مختلفی در طول تاریخ در دنیا شایع شده اند که دلیل و یا منشعی برای آنها کشف نشده است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از این بیماری ها آشنا کنیم.

 

سندرم خلیج فارس

پس از پایان عملیات طوفان صحرا در سال 1991 که به جنگ خلیج فارس مشهور شد نیروهای نظامی آمریکایی که در این عملیات شرکت کرده بودند از عوارض مختلفی شکایت داشتند. مشکلاتی همچون نقص سیستم ایمنی ، تولد نوزادان ناقص الخلقه ، دردهایی در ماهیچه و یا مفاصل ، سردرد ، مشکلات حافظه و یا از دست دادن تعادل از جمله موارد گزارش شده است. در این میان دلیل خاصی برای این ناراحتی ها گزارش نشد. بعضی از کارشناسان استفاده از سلاح های ممنوعه از طرف خود آمریکا و یا شیوع یک بیماری با ریشه باکتریایی را از عوامل این سندرم می دانند.

 

بیماری قرن بیستم

این بیماری که از آن با عنوان " حساسیت به مواد شیمیایی" نیز یاد می شود مربوط به حسایت به کمبود موادی است که عموما در قرن بیستم به بازار آماده است. کم بودن موادی همچون پلاستیک ، مشتقات نفتی و مصنوعی باعث به وجود آمدن مشکلات پوستی و تنفسی برای بعضی از افراد می شود. دانشمندان با وجود تلاش های بسیار نتوانستند متووجه شوند که این افراد به چه دلیل در زمانی که در مکانهایی با مقدار کم از این مواد رو به رو می شوند به این مشکلات دچار می شوند.

 

سندرم انسان سفت شده

این سندرم یکی از انواع بیماری های نادر است که در طی آن شخص مبتلا به شکل ناگهانی با گرفتگی شدیدی در ناحیه کمر خود مواجه میشود. بنا بر مطالعات انجام شده این افراد به عوامل مختلفی مثل لمس بدن ، استرس های روحی و حتی صدا به شکل این گرفتگی عضلانی پاسخ می دهند. در این میان ممکن است که شخص مبتلا به دلیل این گرفتگی به صورت ناگهانی به زمین بخورد. افرادی که به این مشکل دچار هستند به سختی می توانند از خانه خارج شوند. دلیل این حساسیت و واکنش هنوز مشخص نشده است.

 

سندرم استفراغ پیاپی

این مشکل مربوط به افرادی است که بدون دلیل مشخصی در طول شبانه روز دارای حال تهوع بوده و استفراغ می کنند. این بیماری معمولا در کودکان بروز می کند و با افزایش سن از بین می رود. در این میان بعضی از مبتلایان به ایران بیماری تا زمان بزرگسالی نیز با این بیماری رو به رو هستند و به صورت روزانه ممکن است 6 تا 12 بار استفراغ کنند. در مراحل بالا فرد مبتلا ممکن است خون خود را بالا آورده و از دست بدهد. دانشمندان هنوز دلیل مشخصی را برای این بیماری اعلام نکرده اند.

 

حساسیت الکترومغناطیسی

بعضی از افراد در مواجه با میدان های الکترومغناطیسی دچار مشکل خواهند شد. بنا بر گزارشات فرد مبتلا به این اختلال توانایی تشخیص میدان های الکترومغناطیسی واقعی و یا ظاهری را ندارند. در سال 2005 میلادی سازمان بهداشت جهانی با تایید این حساسیت به عنوان یک بیماری اعلام کرد که : دلیلی علمی برای این مشکل وجود ندارد.

 

سندرم " سر منفجرشونده"

در این بیماری افراد مبتلا به صورت ناگهانی صداهای بسیار بلندی را در درون سرو و گوشهای خود می شنوند . صداهایی که توسط بیماران به شکل صدای انفجار بمب و یا موشک و یا تخریب یک ساختمان در چند مرحله توصیف شده است. این اتفاق معمولا یک یا دو ساعت پس از به خواب رفتن رخ می دهد و البته ارتباطی با رویا و یا کابوسهای شخص ندارد و در عین حال ممکن است که در زمان بیداری نیز رخ دهد. این حمله ممکن است برای یک شخص تنها یک بار و یا برای چندین بار رخ دهد. مبتلایان اعلام کرده اند که زمان حمله دردی را احساس نمی کنند. دانشمندان نتوانستند به علت این بیماری پی ببرند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...