راز دایره مرموزکف اقیانوس کشف شد

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

بیش از 70 درصد زمین در آب پوشیده شده است و اقیانوس ها جمله اسرار آمیز ترین بخش های جهان هستند.

95 درصد از آنچه در زیر آبها ی عمیق نهفته است تا به حال دیده نشده است به گونه ای که به تایید ناسا انسان ها دارای دریافت و شناختی بهتر از سطح مریخ در مقایسه با عمق دریاها می باشند.

در اوایل سال جاری، در سواحل جنوبی ژاپن، یوجی اوکاتا که برای پنجاه سال عکاس و غواص اعماق دریاها است  گزارش داد که او چیزی را مشاهده کرده است که تا به حال هرگزمشاهده نکرده بود و آن چیزی نبود جز یک الگوی دایره ای موج دار شن و ماسه به قطر شش فوت و حدود 80 متر پایین تر از سطح دریا و در کف اقیانوس بود. او با دو فلیمبردار برای کشف این که  چه کسانی و یا چه چیزی این طراحی پیچیده  را ایجاد کرده بود به همان نقطه بازگشت. .

او این کشف جدید خود را "دایره ی مرموز" نام نهاد و در بازگشت با گروه فیلم برداری خود دریافت که یک  ماهی مخصوص puffer fish که جثه ی کوچکی دارد از صبح تا شام به شکلی خستگی ناپذیر مشغول طراحی و ساخت و ساز این حلقه است. او مشاهده کرد که ماهی نر  از این طراحی زیبا دو هدف را دنبال می کند. یکی جذب ماهی ماده و دیگری تخمک ریزی و حفظ تخمک ها در پشته ها از امواج زیرین اقیانوس. هر چه تعداد پشته ها بیشتر باشد احتمال جذب ماهی ماده بیشتر است.

این کشف تنها خراشی بر 95 درصد اسرار ناشناخته ی زیر دریاهاست که باید برای شناخت آن منتظر آینده بود

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...