ده مکان مرموز رها شده (10)

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

Prypiat
از ویکیپدیا، دانشنامه آزاد

Prypiat
Прип’ять ( اوکراین ) Припять ( روسی )

 



Prypiat


Prypiat
مختصات:              51 ° 24'20 "N 30 ° 03'25" E
کشور                   اوکراین
منطقه                  کیف
Raion                   شهر تبعیت منطقه
تاسیس شده         1970
حقوق شهرستان    1980
دولت                    منطقه از خود بیگانگی
منطقه زمانی          EET ( UTC 2 )
تابستان               ( DST ) EEST ( UTC 3 )
Prypiat ( اوکراینی Прип’ять، Pryp’at '؛ روسیه : Припять، پریپیات) شهر ارواح در نزدیکیکارخانه برق هسته ای چرنوبیل در کیف اوبلاست ( استان ) از شمال اوکراین ، در نزدیکی مرز بابلاروس است . [2]
این شهرستان دارای وضعیت ویژه ای در درون منطقه کیف، که شهر از منطقه در سطح تبعیت ( تقسیمات اوکراین )، اگر چه آن را در محدوده واقع شده Raion Ivankiv . این شهر همچنین است که تحت نظارتوزارت شرایط اضطراری اوکراین به عنوان بخشی از منطقه بیگانگی صلاحیت این دادگاه ها.
پریپیات در سال 1970 نیروگاه چرنوبیل انرژی هسته ای را به کارگران خانه تاسیس شد. آن را رسما اعلام شد یک شهر در سال 1979 شد اما در سال 1986 پس از فاجعه چرنوبیل رها شده است. این شهر نهم هسته ای ("атомоград” (atomograd) در روسیه، به معنای واقعی کلمه "اتم شهرستان") دراتحاد جماهیر شوروی در آن زمان بود و جمعیت آن در سراسر 50،000 قبل از حادثه بود. سالانه نرخ افزایش طبیعی جمعیت شهر در حدود 800 نفر تخمین زده می شد، به علاوه بیش از 500 مهاجران از تمام گوشه و کنار اتحاد جماهیر شوروی، در هر سال است. [ نیازمند منبع ]، و انتظار می رود جمعیت پریپیات شده بود به 78،000 افزایش یابد. Yanov ایستگاه راه آهن (بخشی لینک راه آهن Chernigov-Ovruch) کمتر از 1 کیلومتر فاصله از شهر بود، و رودخانه پریپیات کشتیرانی در نزدیکی جریان است.
سابقه و هدف

نمای پانورامیک از منطقه پریپیات در ماه مه 2009 است.

نمایی از نیروگاه چرنوبیل از جمله 2003 سطح رادیو اکتیو .
دسترسی به پریپیات، بر خلاف شهرهای اهمیت نظامی ، قبل از فاجعه محدود بود به عنوان نیروگاه های هسته ای توسط اتحاد جماهیر شوروی به عنوان امن تر از انواع دیگر نیروگاه ها دیده می شود. نیروگاه های هسته ای به عنوان یک دستاورد مهندسی شوروی، که در آن برای پروژه های صلح آمیز انرژی هسته ای مهار شد، ارائه شد. شعار "اتم صلح آمیز" (به روسی : мирный атом، mirnyj اتم) در آن زمان بود. برنامه اصلی برای ساخت کارخانه تنها 25 کیلومتر (16 مایل) بوده است کیف ، اما آکادمی علوم اوکراین ، در میان مراجع دیگر، ابراز نگرانی در مورد این که خیلی نزدیک به این شهر است. به عنوان یک نتیجه، ایستگاه قدرت و پریپیات [3] در محل فعلی خود ساخته شده بودند، حدود 100 کیلومتر (62 مایل) از کیف. پس از فاجعه شهر پریپیات در دو روز، تخلیه شده بود. [4]
توسعه
همراه با هدف نخست خود را به عنوان خانه به انرژی هسته ای کارکنان کارخانه، پریپیات به عنوان یک راه آهن و رودخانه عمده پورت محموله در شمال اوکراین مشاهده شده بود. نامگذاری شهری کاملا معمولی برای زمان بود. نام ایدئولوژیک سنتی بر روی نقشه شهر مانند خیابان لنین، بین المللی دوستی خیابان، قهرمانان استالینگراد خیابان، و غیره وجود دارد نیز وجود دارد برخی از اسامی خیابانی که تا به حال یاطاقان ¬ های محلی، خیابان خاکی به عنوان مثال، سازندگان خیابان، و علاقه مندان به خیابان خیابان Lesya Ukrainka دارای پیامدهای فرهنگی آن خرس به نام یکی از بزرگترین شاعران اوکراین.موضوع استاندارد شوروی نیز در طرح نامگذاری خیابان ایگور Kurchatov پس از "به نام پدر بمب اتمی اتحاد جماهیر شوروی " بود .
پریپیات به حال تعریف مرکز شهرستان که در آن سالن شهر (شورای شهر)، بزرگترین مراکز خرید بزرگ، امکانات تفریحی و عمومی پذیرایی و هتل Polissya قرار گرفته است.
ایده اصلی در پشت طرح شهری به اصطلاح اصل مثلثی، توسط معماران مسکو در اجرا پروژه توسط Ostozhenko Nicolay پس از آن معروف بود. پس از تنظیم توسط معماران کیف، طرح توسعه شهر در نهایت به تصویب رسید. در آن زمان این طرح مثلثی یک نوع منحصر به فرد، هر چند در زمان ساخت از پریپیات آغاز آن را در ده ها تن از شهرستانها اتحاد جماهیر شوروی اجرا شده بود و تازگی به زودی عینک خاموش است.
طرح مثلثی های متناوب ساختمان های پنج طبقه و بالا افزایش می یابد، با شهر اندود شده با مناظر گسترده، فضاهای باز و افق تقریبا از هر گوشه قابل مشاهده است. بر خلاف شهرهای قدیمی با حیاط های کوچک و کوچه های تنگ، پریپیات ابتدا شده بود برنامه ریزی به دنبال آزاد و رنگی، برای راحتی ساکنان آن. علاوه بر افزایش محاسبه شده از فضای خیابان، هدف ساختن خیابان ها و بلوک های متقارن شده بود به دست آورد. عکسبرداری با یکدیگر، این راه حل مصون پریپیات از تهدیدات بین المللی از دوران مدرن به عنوان ترافیک در نظر گرفته شد.

چشم انداز از Prypiat، در حدود 2011 است. رها نیروگاه چرنوبیل را می توان در دور دست، دیده می شود در مرکز بالا.
زیرساخت و آمار
جمعیت: 49،400 پیش از فاجعه. سن به طور متوسط ​​حدود 26 ساله بود. فضای زندگی کل 658،700 متر 2: 13،414 آپارتمان در بلوک آپارتمان 160، 18 خوابگاه مناسب برای 7621 تنها مرد یا زن، و 8 خوابگاه برای زن و شوهر و یا defacto بود.
آموزش و پرورش: 15 ابتدایی مدارس حدود 5،000 کودکان، 5 مدارس متوسطه، 1 مدرسه حرفه ای.
بهداشت و درمان: 1 بیمارستان است که می تواند تا گنجایش 410 بیمار و 3 درمانگاه.
تجارت: 25 فروشگاه ها و مراکز، 27 کافه ها، غذاخوری ها و رستوران ها می تواند در خدمت به 5535 مشتریان به طور همزمان. 10 انبارها می تواند 4430 تن از محصولات را نگه دارد.
فرهنگ: 3 امکانات: کاخ فرهنگ، یک سینما و یک مدرسه هنر، با 8 جوامع مختلف است.
ورزش: 10 ورزشگاه، 3 استخرهای سرپوشیده شنا، 10 گالری عکسبرداری، 2 استادیوم.
تفریح: 1 پارک، 35 زمین بازی، 18،136 درختان 249،247، درختچه، 33،000 گیاهان گل رز [ ویرایش مورد نیاز ]
صنعت: 4 کارخانه با گردش مالی سالانه 477.000.000 روبل. 1 نیروگاه هسته ای است.
حمل و نقل: Yanov ایستگاه راه آهن، 167 اتوبوس شهری، به علاوه نیروگاه هسته ای پارک خودرو از حدود 400 واحد است.
مخابرات: 2926 تلفن های محلی اداره شده توسط شرکت تلفن پریپیات، به علاوه 1950 تلفن های متعلق به دولت چرنوبیل نیروگاه، کارخانه مشتری و گروه معماری و شهرسازی.
پست چرنوبیل سال

پریپیات چرخ فلک، از سالن تربیت بدنی مرکز شهر دیده می شود.
در سال 1986 شهر از Slavutich را جایگزین پریپیات ساخته شد. پس از شهر بعد از حادثه، این دومین شهر بزرگ برای انطباق کارگران نیروگاه ها و دانشمندان در مشترک المنافع کشورهای مستقل مشترکالمنافع (CIS) است.
بسیاری از فضای داخلی ساختمان در پریپیات شده اند و در طی این سالها تخریب و غارت شده است. از آنجا که این ساختمان از سال 1986 نگهداری می شود، سقف نشت، و در بهار اتاق با آب آب گرفتگی. درختان می تواند دیده می شود در حال رشد بر روی سقف خانه و حتی در داخل ساختمان است. این همه می افزاید: به فرایند زوال و مدرسه چهار طبقه سقوط در ژوئیه 2005 است.
یکی از نقطه عطفی قابل توجه اغلب در عکس از شهر های، بازی های ویدئویی (مانند ندای وظیفه 4: جنگ های مدرن وSTALKER مجموعه) از وب سایت های تصویربرداری هوایی مانند نقشه های گوگل قابل مشاهده و طولانی رها گردونه صندلی دار مخصوص تفریح ​​و چرخ زدن اطفال و غیره واقع در منطقه پریپیات پارک های تفریحی .
ایمنی

تاثیر از ایزوتوپ های مختلف در آلودگی رادیواکتیو از هوا به زودی پس از حادثه است. کشیده شده با استفاده از داده ها از گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه [1] و دومین نسخه از کتابچه راهنمای radiochemical.
نگرانی طبیعی است که آیا آن بی خطر است برای دیدار از منطقه پریپیات و محیط اطراف. منطقه از بیگانگی نسبتا امن در نظر گرفته شده است را ببینید، و چندین شرکت اوکراینی ارائه تور های هدایت شونده در سراسر منطقه است. سطوح تشعشعات قابل ملاحظه ای کاهش یافته اند، نسبت به سطوح کشنده آوریل سال 1986، با توجه به فروپاشی ایزوتوپ کوتاه عمر که در طی این حادثه منتشر شد. در بسیاری از نقاط در داخل شهر، سطح تابش تجاوز نمی دوز معادل 1 μSv (یک microsievert ) در هر ساعت است. [ نیازمند منبع ]
شهر و منطقه از خود بیگانگی در حال حاضر با نیروهای امنیتی و پلیس هم مرز است، اما به دست آوردن اسناد و مدارک لازم برای ورود به منطقه دشوار است به ویژه در نظر گرفته شده است. مستقر در نیویورک کارآفرین دیوید C. Haines در سال 2005، تاسیس یک شرکت برای ارائه تورهای این شهر است. راهنمای همراه بازدید کنندگان برای اطمینان از چیزی است که به تخریب و یا گرفته شده از منطقه است. درهای بسیاری از ساختمان ها باز نگه داشته شده اند به منظور کاهش خطر ابتلا به بازدید کنندگان، و تقریبا همه آنها را می توان بازدید هنگامی که توسط یک راهنما همراه است. شهر چرنوبیل ، در چند کیلومتری جنوب از منطقه پریپیات، برخی از محل اقامت از جمله هتل ، بسیاری از ساختمان های آپارتمانی و تسلیم محلی، که به عنوان محل اقامت دائمی برای تماشا ایستاده خدمه و گردشگران نگهداری می شده است.
منابع فرهنگی
شهر پریپیات محل فیلمبرداری مستند در سال 2008 اسب سفید است. [ ویرایش مورد نیاز ]
درب این فیلم کوتاه در سال 2008 در منطقه پریپیات به ضرب گلوله کشته شده است.
منطقه ممنوعه تنظیم برای کارل شرودر داستان علمی تخیلی کوتاه "اژدها از پریپیات".
پریپیات نقش بسیار مهمی در این ویدئو بازی STALKER: سایه چرنوبیل و عاقبت خود را به STALKER: ندای پریپیات ایفا می کند ، قادر است در هر دو بازیکن را برای دیدار و بررسی بخش های مختلف این شهر است.
رمان گرگ خوردن سگ توسط مارتین کروز اسمیت با استفاده از پریپیات به عنوان تنظیم برای تحقیق و تفحص توسط Arkady Renko
بسیاری از جیمز رولینز رمان، تاریخ و زمان آخرین اوراکل در منطقه پریپیات و در اطراف چرنوبیل می گیرد. داستان حول محور یک تیم آمریکایی «قاتل دانشمند" عوامل ویژه ای که باید یک توطئه تروریستی را برای رها تابش متوقف Karachay دریاچه در جهان در طول نصب و راه اندازی از تابوت جدید بیش از نیروگاه انرژی هسته ای چرنوبیل است.
باشد در این شهر واقع شده است همچنین تنظیمات برای دو ماموریت در ندای وظیفه 4: جنگ های مدرن در اطراف میدان اصلی و پارک های تفریحی، پس از فاجعه است.همچنین نقشه های چند نفره "بلوک" و "خالی" در این بازی را در محل پریپیات. بخش کوچکی از این شهر به طور خلاصه در یک فلاش بک در جنگ های مدرن 3: بازی Call of Duty است.
ماوراء الطبیعه آمریکایی تحقیقات سری حقیقت مقصد انجام تحقیقات به مدت یک شب درون پریپیات.
ایرلند شمالی راک آلترناتیو گروه خاکستر یک آهنگ به نام "پریپیات" در 2010 تک آهنگ خود را به مجموعه A-Z جلد. 1 .
آغاز سال 2011 فیلم ترانسفورمرز: تاریک ماه طول می کشد در پریپیات.
مستند PBS گرگ رادیواکتیو تجزیه و تحلیل و مقایسه سلامت از حیات وحش در داخل و بدون خروج از منطقه است.
آهنگ "شهر مرده" (اوکراین: Мертве Місто) توسط اوکراین سمفونیک متال باند DELIA در مورد پریپیات، و صحنه هایی از ویدیو موسیقی در این شهر به ضرب گلوله کشته شد. خواننده DELIA، آناستازیا Sverkunova، در پریپیات درست قبل از فاجعه چرنوبیل به دنیا آمد. [6]

توجه داشته باشید تخلیه، آوریل 27، 1986
"برای جلب توجه ساکنان منطقه پریپیات شورای شهر، شما را آگاه که به علت حادثه در نیروگاه چرنوبیل در شهر پریپیات شرایط رادیواکتیو در مجاورت رو به وخامت است. حزب کمونیست، مسئولان و نیروهای مسلح در حال بدست گرفتن گام های لازم برای مبارزه با این با این حال، با نظر به نگه داشتن مردم به صورت امن و سالم که ممکن است، بچه ها اولویت، ما باید به طور موقت تخلیه شهروندان در نزدیکترین شهرهای کیف اوبلاست . به این دلایل، با شروع از فروردین ماه 27 ، 1986 2 PM هر بلوک آپارتمان قادر خواهد بود به یک اتوبوس را در اختیار خود، تحت نظارت پلیس و مقامات شهر را به اسناد خود را، برخی از وسایل شخصی حیاتی و مقدار مشخصی از مواد غذایی آن را بسیار توصیه، فقط در صورت ، با شما است. مدیران ارشد از امکانات دولتی و صنعتی از این شهر در لیست از کارکنان مورد نیاز برای ماندن در پریپیات برای حفظ این امکانات را در دستور کار خوب تصمیم گرفت تمام خانه ها خواهد شد در طول دوره تخلیه شده توسط پلیس محافظت می رفقا ، ترک خوابگاه خود را به طور موقت لطفا مطمئن شوید که شما خاموش کردن چراغ ها، تجهیزات الکتریکی و آب کردن و بستن پنجره لطفا آرام و منظم در روند این تخلیه کوتاه مدت است. "
همچنین نگاه کنید به
نیروگاه چرنوبیل هسته ای خروج از منطقه
النا Filatova
الکساندر Sirota
پیوند به بیرون
کد تلفن شهر
پریپیات: معرفی کوتاه
تاریخچه ایجاد شهرستان پریپیات
dirjournal.com
اسکار امیدوار فیلم ساخته شده در منطقه رادیو اکتیو
DELIA
پیوند به بیرون
در ویکیانبار منابعی در رابطه با پریپیات
چرنوبیل photobook 1986 توسط تام Bossi با تصاویری از پریپیات
Pripyat.no - پروژه هنر در مورد فروپاشی در پریپیات
چرنوبیل تور و عکس های خوب
عکس های پریپیات از کاشف شهری که در منطقه خواب
نمای خیابان از پریپیات
آلودگی پریپیات - رادیواکتیو آلودگی در شهر پریپیات
Pripyat.com - سایت ساخته شده توسط ساکنین پیشین
عکس از سفر به مدت کوتاهی قبل از منطقه به روی بازدید کنندگان بسته شد
سفر به منطقه پریپیات و منطقه از خود بیگانگی
پریپیات بر روی نقشه اتحاد جماهیر شوروی (1986)
پریپیات: شبح تواریخ شهر
چرنوبیل اشعار ساکن سابق پریپیات Lyubov Sirota
"پریپیات ما" - کانال یوتیوب را با برخی از فیلم ها در مورد پریپیات قبل از فاجعه چرنوبیل و در حال حاضر به زمان.
تفریحی چرنوبیل در سال 2010 - تور عکس از سال 2010 از جمله عکس های بسیاری از منطقه پریپیات
مقاله ترکیه در مورد پریپیات
25 سال از تصاویر ماهواره ای بیش از چرنوبیل پریپیات نقشه

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...