یک بیماری مرموز و مرگ هزاران نفر در آمریکایی مرکزی !

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۱ دیدگاه

شیوع یک بیماری مرموز در سواحل اقیانوس آرام در امریکای مرکزی هزاران نفر را به کام مرگ کشانده است. این بیماری از سال دو هزار تاکنون در کشورهای السالوادور و نیکاراگوئه بیش از بیست و چهار هزار نفر را کشته و هزاران نفر دیگر را نیز به بیماری های مزمن کلیه مبتلا کرده است.

پژوهشگران می گویند گزارش هایی از شیوع این بیماری در شمال قاره مانند مناطق جنوبی مکزیک و جنوب مانند پاناما دریافت کرده اند. این بیماری سال گذشته در السالوادور به حدی شیوع یافت که وزیر بهداشت این کشور تقاضای کمک بین المللی کرد و گفت : شیوع بیماری سیستم بهداشت کشورش را تحت الشعاع قرار داده است.

در چیچی گالپا یکی از شهرهای السالوادور از هر چهار نفر ، بیش از یک نفر علائم بیماری مزمن کلیه را دارد. بسیاری از قربانیان کارگران مزارع نیشکر هستند.بیماران ، پزشکان محلی و فعالان مدنی می گویند که به مواد شیمیایی کشاورزی که سالها در مزارع استفاده شده است ، ظنین هستند.اما برخی کارشناسان نیز علت این بیماری را در نوع کار مبتلایان می بینند.

آنها می گویند ، قربانیان کارگران ساختمانی یا مزارع هستند که ساعت های طولانی در دماهای بالا کار می کنند بدون اینکه آب بدن شان تامین شود. طبق گزارش سازمان بهداشت پان امریکن ، شمار قربانیان این بیماری مزمن کلیه در نیکاراگوئه طی یک دهه دو برابر شده است.

  • Sol

    Sol

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۱۲:۴۸:۳۴

    I believe what you said made a bunch of sense.
    But, what about this? what if you typed a catchier title?

    I am not saying your content is not solid, however suppose you added something to possibly get people's attention? I mean یک بیماری مرموز و مرگ هزاران نفر در آمریکایی مرکزی !
    is kinda vanilla. You might peek at Yahoo's home page and watch
    how they write article headlines to get people to click.
    You might add a related video or a related pic or two to grab readers excited
    about what you've written. Just my opinion, it could make your website a
    little livelier.