مرگ بر قند و نمک!

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

عجب دنیایی شده...! برای زندگی کردن هم باید پارتی‌بازی کرد. ما تا به حال همچین خیال می‌کردیم که فقط سیگار لعنتی و سایر اعضای خانواده‌اش قصد جان ما را کردند؛ نگو این که عوامل مرگ و میر دیگری هم مخفیانه دست‌اندرکار این پروژه براندازانه است. براندازی بنی‌آدم از صفحه و صحنه زندگانی معمولی که دارد.

در تایید فرمایشات ما: در جراید یومیه به نقل از دکتر حسین حسنی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، آمده بود که مصرف زیاد سیگار، قند، شکر، روغن و نمک، عامل اصلی مرگ و میر ایرانیان را تشکیل می‌دهد.

درخواست شناسایی: اگر بفهمم و بدانم که کدام آدم پدرسوخته و کدام شیر پاک خورده‌ای شایع کرده است که: «تو خودت قند و نباتی... »؛ چنان قند و نباتی به او نشان بدهم که حظ کند. ترویج عوامل مرگ و میر در روز روشن؟...!

حافظانه جدید:

مگشای لب که قند به میزانم آرزوست

مانند نوح، عمر فراوانم آرزوست

آن چهره پر از نمکت نیز از خودت

من بی‌نمک‌ترین جوک دورانم آرزوست

براساس آنچه عرض شد  یعنی عرض کردند  روزانه در حدود 150 تا 180 نفر به جمعیت در حال رشد بهشت زهرا افزوده می‌شود که بیش از دو سوم آنها به دلیل بیماری‌های قلبی  عروقی است که این بیماری‌ها نیز به خاطر مصرف زیاد موادی است که در بالا عرض شد. اضافه کنید بر این مواد لازم برای مرگ و میر خاموش، نداشتن الگوی تغذیه‌ای صحیح، عدم تحرک فیزیکی کافی و اضافه وزن را که زیاد هم کم نیست.

سهراب سپهری جدید رسید:

زندگی عادی نیست

قند هست، روغن هست

نمک و سیگار هست

 و شکر خوردن نیز 

آری، تا نفس باقی هست

زندگی باید کرد

تا شقایق زنده است

ازدواج باید کرد

و به او گفت که باید زین پس

یک غذایی بپزد

فاقد قند و شکرها و نمک

کاملا بی‌روغن

طبق فرمایش من

نپزد، بعد ناهار

سه طلاقه‌اش بکنم!

زندگی چیز قشنگی است که من می‌گویم

چه کسی بود صدا زد:

 سیگار؟...!

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...