کاهش میزان مرگ ومیر بر اثر سرطان

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

میزان مرگ ومیر بر اثر سرطان در سال 2006 در آمریکا کاهش داشته است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد میزان مرگ ومیر بر اثر سرطان در سال 2006 در آمریکا کاهش داشته است که این به دلیل کاهش میزان مصرف دخانیات، تشخیص سریع‌تر بیماری و اقدامات درمانی بهتر در این قاره است. براساس گزارش‌های منتشر شده، تعداد افرادی که در آن سال به دلیل سرطان جان خود را از دست داده‌اند نزدیک به 560000 نفر بوده است. آمار‌های جدید نشان می‌دهد نرخ مرگ‌ومیر بر اثر سرطان نزدیک به 2 درصد کاهش داشته است.

دکتر مایکل گودمن از دانشگاه اموری گفت: سرطان دومین عامل مرگ‌ومیر پس ار بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود اما میزان مرگ و میر‌ها بر اثر سرطان از اوایل دهه نود رو به کاهش گذاشته است. در سال 2005 از هر 100 هزار نفر 184 نفر بر اثر سرطان فوت می‌کردند اما آمارهای جدید نشان می‌دهد این میزان به 181 نفر رسیده است.

این کاهش در حالی رخ می‌دهد که جمعیت جهان رو به افزایش است و این نشان می‌دهد که اقدامات خوبی برای درمان سرطان در حال انجام است. توضیح این که چرا میزان مرگ‌ومیر بر اثر سرطان کاهش پیدا کرده است به نوع سرطان بستگی دارد. برای مثال سرطان روده بزرگ به دلیل پیشرفت‌هایی که در زمینه عکس‌برداری از بدن صورت گرفته است کاهش پیدا کرده و یا پیشرفت‌های درمانی اخیر مهم‌ترین عامل کاهش مرگ‌و‌میر بر اثر سرطان خون بوده است. هم چنین کاهش میزان مصرف دخانیات مهم‌ترین عامل کاهش مرگ‌و‌میر بر اثر سرطان ریه بوده است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...