کاهش 27 درصدی مرگ ومیر کودکان زیر 5 سال

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

کاهش 27 درصدی مرگ ومیر کودکان زیر 5 سال جامعه - سلامت  - تعداد مرگ ومیر‌های کودکان زیر 5 سال از سال 1990 تاکنون نزدیک به 27 درصد کاهش داشته است

طبق گزارش‌ها در سال 2007 نزدیک به 9 میلیون کودک زیر 5 سال در سراسر دنیا جان خود را از دست دادند که بسیار کمتر از 5/12 میلیون کودکی است که در سال 1990 به دلایل گوناگون از دنیا رفتند.

دکتر «تایس بورما» مدیر مرکز اطلاعات وآمار سازمان بهداشت جهانی گفت: «این کاهش نشان می‌دهد که با قوی کردن سیستم‌های سلامت و انجام اقدامات پیشگیرانه مانند مبارزه با گسترش پشه‌های مالاریا، واکسیناسیون گسترده، بهبود سلامت آب مصرفی و اقداماتی از این قبیل تا چه میزان در کاهش میزان مرگ و میر کودکان مؤثر بوده است.»

سازمان ملل برای مبارزه با میزان مرگومیر کودکان و شیوع بیماری در سطح جهان تصمیم گرفت تا سال 2015 در هشت حوزه مختلف سلامت و بهداشت اقدامات مؤثری انجام دهد.

سال 1990 به عنوان مبنای اندازه‌گیری پیشرفت‌های انجام شده درنظر گرفته شد. دکتر بورما گفت: در میانه راه تحقیقات آماری نشان داد که پیشرفت‌های خوبی در این زمینه‌ها در حال انجام است. اما میزان پیشرفت‌ها در بسیاری از کشور‌های آفریقایی و کشور‌های با درآمد کم، ناکافی به نظر می‌رسد.

او در ادامه گفت: «تلاش‌های بیشتری باید در قوی‌تر کردن سیستم‌های سلامتی کشور‌هایی که دارای میزان بالای شیوع بیماری ایدز و مشکلات اقتصادی و معیشتی و همچنین کشورهای درگیر جنگ برای کاهش میزان مرگ و میر کودکان صورت گیرد. باید توجه بیشتری به فقیر‌ترین گروه‌های کشور‌های با رشد اقتصادی پایین صورت گیرد زیرا میزان مرگومیر کودکان در این کشورها هم چنان بالاست.»

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...