نرم افزاری برای تعیین دقیق زمان مرگ

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

محققان دانشگاه سانتیاگو با استفاده از خصوصیات خاص زجاجیه چشم افراد پس از مرگ موفق به تولید نرم افزاری شدند که می تواند زمان مرگ را بسیار دقیق تر از شیوه های رایج تعیین کرده و تحولی بزرگ در علم تحقیقات پلیسی ایجاد کند.

دانشمندان شیوه ای جدید را بر اساس بررسی بدن انسان و خصوصیات زجاجیه چشم فرد پس از مرگ برای تخمین زمان تقریبی مرگ ارائه کردند.

محققان دانشگاه سانتیا گو موفق به ساخت نرم افزاری شدند که می تواند به طور دقیق زمانی را که از مرگ فرد می گذرد را تعیین کند. اطلاعات به دست آمده از چنین سیستمی می تواند عملکرد پلیس را سرعت و دقت بیشتری ببخشد.

برای استفاده از این تکنیک، محققان تمرکز پتاسیم، اوره و هایپوکزانتین را در زجاجیه چشم فرد مورد بررسی قرار داده و مشخصات موجود در آن را به برنامه ای رایانه ای وارد کردند.

سپس این نرم افزار به منظور تخمین و محاسبه زمان دقیق وقوع مرگ بر اساس خصوصیات زجاجیه چشم فرد مورد آزمایش قرار گرفت. محققان پس از مشاهده نتایج اعلام کردند استفاده از این نرم افزار دقت تشخیص زمان وقوع مرگ را به نسبت شیوه های رایج به میزان چشمگیری افزایش داده و می تواند به عنوان ابزاری قابل دسترس و مفید در تحقیقات جنایی مورد استفاده قرار گیرد.

شیوه های سنتی تشخیص زمان مرگ شامل تعیین حرارت اعضای داخلی بدن فرد مرده از قبیل کلیه و یا آزمایش رنگ پوست فرد بود که فرایندی پیچیده و بسیار وقت گیر است.

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...