تور کلوپاترا در آمریکا ادامه می یابد

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

 
پس از فیلادلفیا، آثاری از کلوپاترا در میلواکی کشور آمریکا نیز به نمایش در می آیند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در شرایطی که از در سال 2010، 150 اثر تاریخی شامل وسائل شخصی کلوپاترا، آثار برجای مانده از سال های حکومت وی و آثاری که در مسیر تحقق رویای کشف مقبره گمشده وی کشف شده اند، در انستیتو فرانکلین شهر فیلادلفیا کشور آمریکا به نمایش در آمدند، در آینده نزدیک، این آثار در موزه عمومی شهر میلواکی این کشور نیز به نمایش در می آیند.
به گزارش فاکس نیوز، از آثار شاخصی که قرار است در تور نمایشگاه کلوپاترا در آمریکا که «کلوپاترا: در جستجوی آخرین ملکه مصر» نام دارد، به نمایش در آید، می توان به دو پاپیروس که مطالبی توسط کلوپاترا روی آنها نوشته شده، مجسمه کلوپاترا، مجسمه پسر کلوپاترا و جواهرات کلوپاترا شامل گردنبند، دستبند و گوشواره اشاره کرد، این در حالی است که از قرنها قبل کشف مقبره کلوپاترا رویای باستانشناسان زیادی بوده است.
در این راستا، باستانشناسان در آوریل 2009 اعلام کردند که در محوطه ای تاریخی در منطقه ی ابوسیر در نزدیکی مرز لیبی در شمال مصر، موفق به کشف یک صخره ی سنگی شدند که براساس متون تاریخی می تواند مقبره ی کلوپاترا و مارک آنتونی باشد که می تواند بزرگ ترین کشف باستان شناسی قرن لقب بگیرد.
طبق متون تاریخی، مقبره ی کلوپاترا و مارک آنتونی در منطقه ی اسکندریه و مشرف به دریای مدیترانه است و گنجینه های ارزشمندی دارد این در حالی است، که تلاش ها برای کشف مقبره ی کلوپاترا از زمان تصرف مصر توسط ناپلئون بناپارت و حدود یک قرن پیش آغاز شده است.
در ماه می نیز یک تیم بین المللی از باستان شناسان در جریان کاوش های خود در اعماق سواحل منطقه اسکندریه کشور مصر، موفق به کشف بقایای کاخ و مجموعه ای از معابد شدند که در هزاران سال قبل، کلوپاترا از آنها فرمانروایی می کرده و در 1600 سال قبل بر اثر زلزله و سونامی به زیر آب رفته اند.
باستانشناسان بر این باورند که کشف مقبره ی کلوپاترا و مارک آنتونی میتواند بزرگ ترین کشف تاریخی کشور مصر پس از کشف مقبره توتانخامون در سال 1922 میلادی لقب بگیرد.
دکتر زاهی هاواس، دبیرکل هیات آثار تاریخی مصر، نیز بر این باور است که با کشف مقبره ی کلئوپاترا و مارک آنتونی به بسیاری از پرسش ها درباره ی اهرام ثلاثه و قدمت مجسمه ی ابوالهول که برخی آن را یک شاهکار معماری 10هزار ساله می دانند، پاسخ داده خواهد شد.
البته داستان زندگی کلوپاترا و مارک آنتونی، الهام بخش شاعران و نویسندگان زیادی در طول قرن های گذشته نیز بوده و تا به حال از زندگی این دو، فیلم های زیادی ساخته شده و نمایش های زیادی نیز به روی صحنه رفته اند که از آن جمله می توان به فیلمی از زندگی کلوپاترا با بازی «الیزابت تایلور» در نقش کلوپاترا که در سال 1963 روی پرده ی سینماها رفت، اشاره کرد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...