کشف بقایایی از چهار دژ باستانی متعلق به تمدن لیدی درترکیه

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

 
یک گروه باستان‌شناسی از دانشگاه‌های بوستون و پنسیلوانیا درجریان کاوش در شهر گل مرمره در غرب ترکیه بقایای چهار قلعه باستانی مربوط به قرن دوم پیش از میلاد را درغرب ترکیه کشف کردند. یافته‌های جدید نشان می‌دهد که دژهای کشف شده متعلق به پادشاه آرزاوان از شاهان منطقه رود سها بوده است.
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ میترااسدنیا ـ گروهی متشکل از 16 دانشجو از دانشگاه های بوستون و پنسیلوانیا و براون تحت سرپرستی متخصص برجسته باستان شناسی کریستوفر روزولت درجریان کاوش های باستانی شناسی در شهر گل مرمره در غرب ترکیه که بامجوز ورات فرهنگ و گردشگری این کشور صورت گرفت موفق به کشف چهار اثر جدید باستانی شدند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی روزولت ضمن اعلام این که تحقیقات این گروه پژوهشی از پنج سال قبل دراین منطقه آغاز شده گفته است:«یافته های جدید نشان میدهد که دژهای کشف شده متعلق به پادشاه آرزاوان از شاهان منطقه رود سها بوده است.»
وی افزود:« ما معتقدیم که این دژها شامل شبکه ای از سکونت گاه های متعدد بوده و یکی از آن ها بزرگترین دژی است که طی همین دوره در غرب آناتولی ساخته شده و درواقع  چهار برابر از قلعه تروا بزرگ تر است. درواقع ما موفق به کشف پایتخت کشور واقع در کناره« رودخانه سها» شده ایم.»
روزولت به عنوان یک متخصص برجسته باستان شناسی درغرب آناتولی به ویژه در زمینه شاهان باستانی لیدیا تا کنون تحقیقات پژوهشی بسیاری را هدایت کرده است که مهم ترین آن تحت پروژه ای با همین عنوان در سال 2005 تحقیقات گسترده ای را درزمینه تحرکات فرهنگی و زیست محیطی در مرکز قلمرو شاهان لیدیه صورت گرفته است. وی تحقیقات خود را درکتابی تحت عنوان باستان شناسی لیدیه از چادرنشینی تا دوره اسکندر منتشر کرده است که نخستین بررسی ها درزمینه باستان شناسی لیدیه درغرب ترکیه کنونی است.
 اهمیت این کتاب همچنین به دلیل انتشار اسناد و نتایج پژوهشی مهمی درباره باستان شناسی ساردیس پایتخت باستانی کشور لیدیه است .
روزولت اعلام کرده است که قصد دارد برای کاوش های بیشتر دراین منطقه از وزارت فرهنگ ترکیه درخواست مجوز کند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...