کشف شهر باستانی «رم کوچک»

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

پس از 10 سال حفاری، شهرباستانی «رم کوچک» که سیسرون خطیب مشهور رومی، این نام را به آن دادهاست، در نزدیکی ناپل سر از خاک بیرون آورد. کشف «رم کوچک» پس از کشف شهرهای مدفون پمپئی و هرکولانیوم در قرن هجدهم، مهم‌ترین کشف یک شهرباستانی رومی به حساب می‌آید.شهر پوتئولی، مشهور به رم کوچک، که در دورانروم باستان یکی از بنادر مهم دریای مدیترانه به حساب می‌آمده استدر زیردماغه ریونا ترا در ناحیه پوتزولی، در 8 مایلی شهر ناپل کشف شدها ست.

‌شهرپوتزولی، شهری ساحلی است که با تپه‌های آتشفشانی احاطه شدهاست و به خاطرتولد سوفیا لورن در آن، شهرت دارد. اما زیر قصرها و هتل‌هایاین شهر،شهری باستانی با شبکه خیابان‌ها، خانه‌ها و معابدش وجود دارد کهاز شهرهایپمپئی و هرکولانیوم که زیر مواد مذاب آتشفشان وزووزو مدفون شدندهیچ کم ندارد.

تا به حال باستان‌شناسان مجموعه‌ای از خیابان‌های شهر را از زیر خاک بیرون آورده‌اند که به 194 سال پیش از میلاد مسیح تعلق دارد.

باستان‌شناسان همچنین بقایای دیوارهای شهر، مهمانسراها، نمازخانه‌های کوچک، آسیاب‌هاچاه‌های عمیق، انبارهای آذوقه و نیز مجسمه‌هایی که برای تزئین فواره‌های شهر استفاده می‌شده است را ‌کشف کرده‌اند.

بخش کوچکی از این شهر برای بازدید عموم مردم آماده شده است، اما در بخش‌های دیگر باستان‌شناسان هنوز مشغول کار هستند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...