کشف فسیل تمساح ۱۰۰ میلیون ساله در مراکش

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

دیده بان حقوق حیوانات: “خبرگزاری فارس: فسیل تمساحی غول‌ پیکر با جمجمه‌ای سپر مانند متعلق به ۱۰۰ میلیون سال پیش در مراکش کشف شد.”

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ این تمساح که تنها از طریق جمجمه بزرگ خود شناخته شده و گونه‌ای جدید و نادر از خزندگان ماقبل تاریخ به شمار می‌رود به گفته دیرینه‌شناسان، از ماهی‌های ۱۳ فوتی رودخانه‌های مراکش تغذیه می‌کرده است.

«کیسی هالیدی» محقق دانشگاه میسوری با اشاره به بزرگی جمجمه کشف شده گفت:‌ به نظر می‌رسد این تمساح عظیم الجثه از سری بزرگ به اندازه ۲ متر بر خوردار بوده است.

وی افزود: پوششی ضخیم و سپر مانند روی جمجمه این تمساح قرار داشت که همچون محافظی برای پوست و رگ‌های خونی عمل کرده و شباهت زیادی به چین و چروک‌های موجود روی بدن دایناسورهای شاخ‌داری مانند تریسراپوتر داشته است.

دیرینه‌شناسان این حیوان را « تمساح زره‌دار» نام نهاده و معتقدند، این پوشش بیش از هرچیز برای نمایش به کار می‌رفته و استفاده دفاعی یا هجومی نداشته است.

دانشمندان بر این باورند که «تمساح‌های زره‌دار» از گونه خزندگانی موسوم به «اوسوشیان‌ها» بوده اند که امروزه نسل جدید تمساح‌ها و مارمولک‌ها را در بر می‌گیرند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...