راز فسیل انسان "بیجینگ"

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

قبل از گم شدن فسیل های انسان "بیجینگ" این فسیلها در صندوق نسوز بیمارستان "شیه هه" شهر بیجینگ نگهداری می شد.

چندی قبل از برپایی جنگ در منطقه اقیانوس آرام، "وی دون ژوی" کارشناس مشهور علم بشر که به تحقیقات فسیلهای مذکور مبادرت می ورزید، نگهداری آن در بیمارستان "شیه هه" را ناامن دانست و پیشنهاد کرد که به آمریکا منتقل شود. حدود سه هفته قبل از وقوع حادثه بندر "مروارید"، "با ون" یکی از مسئولان بیمارستان مذکور دستور داد این فسیلها شامل 147 فسیل استخوان انسان بسته بندی شود. این سنگواره ها در دو جعبه چوبی بسته بندی شده و به سفارت آمریکا در چین منتقل شد و قرار بود همراه تفنگداران دریایی آمریکا به آن کشور منتقل شود. از آن پس، این فسیل های گرانبها به طور مرموزی ناپدید شد و تاکنون پیدا نشده است.

گفته اند که این فسیل ها در جزیره "چین هوان دائو" همراه با کشتی پستی رییس جمهوری "هریسون" در سفر به آمریکا در اعماق دریا غرق شده است. برخی دیگر گفته اند که کشتی مذکور توسط ارتش ژاپن توقیف شده و فسیل ها مذکور توسط ارتش ژاپن کشف و نگهداری شده و سپس ناپدید شده است.

پس از پایان جنگ دوم جهانی، ارتش آمریکا در ژاپن به دنبال فسیل های مذکور بود، اما به نتیجه نرسید. در سال 1972، یک بازرگان آمریکایی برای پیدا کردن فسیل ها پاداشی در نظر گرفت و از بسیاری مردم اطلاعاتی دادند. اما اطلاعات مذکور مربوط به فسیل های انسان "بیجینگ" نبود. در سال 1970، یک زن نیویورکی به "کریستوفر" دانشمندی که برای جستجوی این آثار تلاش می کرد تلفن زد و و اعلام کرد که شوهر مرحومش قبل از در گذشت فسیل های یاد شده را نگهداری می کرد. "هائرس" استاد دانشگاه "هاروارد" عکسهای ارسال شده زن را تماشا و تایید کرد که این آثار همان فسیل های مفقود شده است. اما چندی نگذشت که ارتباط این استاد با زن مذکور قطع شد. در سال 1991، "بورن" افسر نیروی دریایی و تاریخدان آمریکایی به طور ناگهانی نامه ای از دکتر "فولی" که به علت گم شدن فسیلهای مذکور در زندان بسر می برد دریافت کرد و "فولی" در آن مدعی شده بود که با زن مذکور ارتباط برقرار کرده و امیدوار است به زودی راز مفقود شدن فسیل های "انسان بیجینگ" حل شود. اما متأسفانه دکتر "فولی" در سال 1992 در گذشت.

در سال 1970 میلادی، دکتری به نام "ویلیام" در روزنامه "نیویورک تایمز" ضمن انتشار یک آگهی اعلام کرد که سه سرنخ مربوط به انسان بیجینگ دارد که در ارتباط با دوستش در شهر "تیان جین" چین، در پژوهشگاه "باسد" در شهر "تیان جین" و بانک "بالی" در شهر "تیان جین" است که فرانسویان و سوئیسی ها ایجاد کرده اند. براین اساس، اداره امنیت عمومی شهر "تیان جین" با ایجاد یک گروه ویژه " بررسی پرونده مرموز" را آغاز کرد، اما سرنخ های مذکور بی مورد بود. در جریان انقلاب فرهنگی چین(سال 1969 -1979) کتاب کوچکی نوشته شد که در آن آمده است که "فسیلهای یاد شده از چین خارج نشده است. اما نویسنده کتاب پیدا نشد. چندی پیش، "جو گوا شین" کارشناس علم بشر چین پس از سالها بررسی، سرنخ جدیدی پیدا کرد مبنی بر اینکه پس از وقوع حادثه بندر مروارید آمریکا ، یک نگهبان مقر نیروی تفنگداران نیروی دریایی آمریکا و سفارت آمریکا مشاهده کرده است که دو نفر یک جعبه اشیا را در حیاط پشت سفارت دفن کرده اند. وی احتمال می دهد که این اشیا فسیلهای انسان بیجینگ باشد. "جو گوا شین" به محل رفت، اما به علت ساخت برخی منازل در این منطقه ، یافتن فسیل ها مسیر نشد.

ده ها سال است که فسیلهای مذکور مفقود شده و اثری از آن پیدا نشده است. "جوئن لائی" نخست وزیر فقید جمهوری خلق چین گفت که فسیلهای انسان بیجینگ توسط چند چینی به چند آمریکایی واگذار شده و در دست آمریکایی ها گم شده است و دانشمندان با وجدان و وظیفه شناس باید برای یافتن آن تلاش کنند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...