معمای بشقاب پرنده ها جدی تر می شود

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

در حوالی امروز: چندی پیش، وقتی سخنگوی ارشد دولت ژاپن در جمع خبرنگاران کشورش از وجود بشقاب پرنده یا «یوفو» خبر داد.

جمع خبرنگاران در واکنش به این خبر خندیدند، ولی پس از آن و با اعلام خبر دولت انگلیس در خصوص ارایه جزییات مربوط به صدها مورد رویت اجرام آسمانی، باز این معمای مورد توجه انسان در صدر خبرها قرار گرفت، و این پرسش قدیمی را دوباره زنده کرد که بشقاب پرنده ها تا چه میزان واقعیت دارند.

در ایران نیز با اعلام برخی منابع غیرموثق در خصوص مشاهده اشیاء نورانی در آسمان برخی نقاط کشور، جریان موسوم به بشقاب پرنده ها مورد توجه رسانه ها و مسؤولان قرار گرفت که نتیجه نهایی آن هیچ گاه مشخص نشد و هنوز این پرسش بی پاسخ مانده است.

رئیس کمیته مکان یابی رصد خانه ملی ایران در گفتگو با خبرنگار ما دراین باره، اظهار داشت: بشقاب پرنده موضوعیت ندارد!

دکتر سعدا... نصیری قیداری در ادامه با اشاره به غیر علمی بودن چنین خبرهایی، افزود: وجود اجرامی با ابعاد جاسوسی که قابلیت پنهان بودن از دید رادارها را داشته باشند امکان پذیر است و بیشتر این موارد از سوی کشورهای پیشرفته انجام می گیرد، ولی وجود بشقاب پرنده و موجودات غیرزمینی، مسأله ای غیر علمی است.

رئیس سابق انجمن نجوم افزود: بشقاب پرنده با علم امروزی بی معناست، زیرا از نزدیکترین ستاره به زمین چهار سال نوری فاصله وجود دارد و بعید است اجرام یا اشیایی با چنین سرعتی به زمین برسند و تنها در آسمان چرخی بزنند و فرار کنند.

وی تصریح کرد: خطای چشم و تخیل پردازی ذهن، در بروز اخباری غیرعلمی در خصوص مشاهده بشقاب پرنده نقش بسزایی دارد.

دکتر نصیری قیداری، در واکنش به اخباری که دولت ژاپن و انگلیس در این باره ارایه داده اند، افزود: چنین اخباری را تنها باید رصد خانه های بزرگ و معتبر گزارش بدهند نه اینکه دولتها بدون داشتن تخصص و امکانات به ارایه چنین اطلاعاتی بپردازند.

وی گفت: تا به امروز هیچ رصدخانه معتبری چنین اخباری را تأیید نکرده است.

رئیس انجمن نجوم کشور نیز در این باره به خبرنگار ما می گوید: مسأله وجود بشقاب پرنده و موجودات غیرزمینی از نظر علمی اثبات نشده است.

دکتر جمشید قنبری در ادامه افزود: بیشتر مشاهدات دراین باره بر اساس توهم و تخیل بوده و هیچ مرجع علمی درباره وجود چنین اشیایی نظر قطعی ارایه نداده است.

وی افزود: برخی تصویرهای منتشر شده یا فیلمهای گرفته شده از این نوع اشیا آن قدر مبهم و نامشخص می باشند که قابلیت پذیرش ندارند، در حالی که وجود اشیای نورانی در آسمان دلایل متعددی دارد، که به منزله وجود بشقاب پرنده نیست اما اطلاع نداشتن افراد باعث گمراه شدنشان در این باره می شود و تصور می کنند بشقاب پرنده دیده اند.

مدیر انجمن نجوم آماتور ایران نیز به خبرنگار ما در این باره می گوید: گزارش از مشاهده اشیای نورانی در آسمان همیشه وجود داشته و ادامه دارد، ولی این موضوع هیچ گاه از نظر علمی ثابت نشده است.

مسعود عتیقی با رد اینکه این اشیای نورانی اجسام فرازمینی هستند، گفت: تاکنون هیچ گزارشی در خصوص مشاهده اجسام و یا موجودات فرازمینی درجهان تأیید نشده است و در آمریکا هم که بیشترین مورد مشاهده این اجسام گزارش شده، کارشناسان در حال تحقیق در خصوص شناسایی این اجسام هستند.

مدیر انجمن آماتور ایران در ادامه افزود: این اشیای نورانی در اروپا، در گروه اشیای پرنده ناشناخته طبقه بندی می شوند و موارد بسیاری از مشاهده آنها در سراسر جهان گزارش شده است. این اجسام سرعتهای بسیار بالایی دارند، به طوری که طبق گزارشهای مردمی در ایران، این اشیای نورانی در یک لحظه از ارتفاع 20 هزار پایی به ارتفاع 40 هزار پایی تغییر ارتفاع داده اند که اجرام پرنده ساخت انسان قدرت چنین مانوری ندارند.

وی افزود: این اشیای نورانی همچنین می توانند منشأ اجسام آسمانی و ستاره ها باشند. ماهواره ها هم می توانند با بازتابش نور خورشید در شب، این اشیای نورانی را به وجود آورند. اما تاکنون منشأ اصلی این اشیای نورانی مشخص نشده و کارشناسان در حال تحقیق در این خصوص هستند.

اما یک استاد دانشگاه که نخواست نامش عنوان شود، گفت: ما معتقدیم باید تنها بر اساس شواهد و مدارک علمی به توضیح و تبیین پدیده ها پرداخت. آنجا که مدارک ما ناتوان از پاسخگویی به پرسشها می شود، به جای سعی در ارایه توضیحات نامأنوس، بپذیریم که در آن مورد ناآگاهیم و فعلاً نمی توانیم در باب آن سخنی بگوییم.

وی ادامه داد: بسیاری از ما بر مبنای محاسبات ریاضی و منطقی و با درک مقیاسی از عالم هستی، بر این باوریم که در گوشه ای از این کیهان، حیاتی حتی هوشمند وجود دارد.

اما این اعتقاد به وجود حیات دلیل آن نمی شود که زهره و یا هر پدیده آشنا یا ناآشنای دیگری را به جای سفینه ای فضایی به مردم معرفی کنیم.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...