«بیگانگان فضایی»؛ از افسانه تا واقعیت

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

فرارو- FBI به تازگی گزارش منتشر کرده است که گفته می شود می‌تواند فرود بیگانه های فضایی در نیومکزیکو در سال 1950 را به اثبات برساند و سند دیگری باشد برای اثبات ادعای وجود موجودات فضایی بیرون کره‌ی زمین.

در میان هزاران پرونده ای که FBI در ارتباط با رویت «بشقاب پرنده ها» منتشر کرده است می توان گزارش مامور «هاتل» مامور ویژه FBI در واشنگتن را دید که خطاب به رئیس کل نوشته شده است: «نیروی هوایی تا کنون سه بشقاب پرنده را در نیومکزیکو کشف کرده است؛ هر یک از بشقاب پرنده ها توسط سه موجود انسان نما اشغال شده بود که قد آنها به یک متر نیز نمی رسیده است. این موجودات لباسی نقره ای رنگ از جنس پارچه ای بسیار ویژه به تن داشته اند و در زیر آن بدن آنها مشابه خلبانهای پروازهای سریع السیر باندپیچی شده بود».

این اسناد در کنار اسناد منتشر شده وزارت دفاع و مرکز اسناد ملی بریتانیا در سال گذشته و مدارک و ادعاهای چند دهه اخیر درباره وجود بشقاب پرنده‌ها و موجودات فضایی معمای موجدات فضایی را بیش از هر زمان دیگری پیچیده کرده است.

«بشقاب پرنده» یا یوفو اصطلاح رایج برای هر پدیدهٔ هوایی که علت آن نمی‌تواند به آسانی و یا بلافاصله توسط ناظر شناخته شود، است. نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، که در سال ۱۹۵۲ این اصطلاح را ابداع کرده‌است، در ابتدا اصطلاح «یوفو» را به اشیای که پس از بررسی دقیق توسط محققان متخصص ناشناخته باقی می‌ماند، اطلاق کرد اما امروزه این اصطلاح معادل «فضا پیمای بیگانه» در فرهنگ عامه به کار می رود.

گرچه مردم علاقمند هستند هر شیء ناشناخته مدوری را در فضا یک فضا پیمای بیگانه بدانند، اما مطالعات نشان داده‌است که اکثر بشقاب پرنده های مشاهده شده اجسام متداولی مانند هواپیما، بالن و یا اجسام نجومی از قبیل سنگهای آسمانی یا سیارات درخشان بوده اند و درصد کمی(بین 5 تا 20 درصد) از گزارش‌ها رویت یوفوها را می‌تواند به طور مشخص در طبقه «اشیای ناشناس پرنده» به مفهوم دقیق آن قرار داد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...