بایچیمو

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

بایچیمو یکی از شگفت انگیزترین موارد کشتی ارواح است که نزدیک به 40 سال پیش در نزدیکی آلاسکا رها شد و پس از مدتی این بارکش بخاری، در قعر اقیانوس فرو رفت. کشتی متعلق به شرکت هادسون بود و در دهه 1920 برای حمل پوست و پشم حیوانات به شمال کانادا مورد استفاده قرار می گرفت. انتقال چنین باری به کانادا، کار همیشگی خدمه بود تا اینکه در سال 1931 بایچیمو نزدیک یخ های آلاسکا گیر افتاد.

 

امدادگران تمام تلاش خود را برای نجات کشتی کردند اما خارج کردن آن از توده عظیم برف و یخ امکانپذیر نبود و از این رو تصمیم بر آن شد تا فقط خدمه آن را از طریق هوایی نجات دهند و به مکان امنی انتقال دهند. بعد از نجات خدمه کشتی، کولاک سختی شروع شد. کولاک که به پایان رسید، کشتی از میان یخها آزاد شد اما به شدت صدمه دیده بود و دیگر استفاده از آن امکانپذیر نبود. از این رو شرکت هادسون، بایچیمو را همانجا رها کرد و مطمئن بود که تا زمستان به پایان نرسیده، این کشتی غرق می شود. اما این بارکش بخاری تا 38 سال همچنان روی آبهای آلاسکا باقی ماند و غرق نشد و از زمان رها شدن کشتی، حرف و حدیثهای مردم بومی درباره کشتی و دیده شدن سایه های ناشناس در آن آغاز شد.

 

اسکیموهای زیادی ادعا می کردند این کشتی را در حالی که بی هدف در میان آبها چرخ می زد، دیده اند و آخرین بار بایچیمو در سال 1969 رویت شد و بعد دوباره در میان یخ های آلاسکا گیر افتاد و پس از آن دیگر کوچکترین نشانه ای از آن دیده نشد. بسیاری بر این باورند که این کشتی در اعماق آب ها غرق شده و همچنان جست وجوها برای یافتن کشتی ارواح 80 ساله ادامه دارد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...