معجزه زنده

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

هر سال در روز جمعه قبل از عید پاک زخم هائی در بعضی از افراد که آنها را «استیگماتیست» می‌خوانند، دیده می‌شود . از این زخم ها بمانند زخم های مسیح بر روی صلیب خون جاری می‌شود. چنین چیزی از نظر علمی غیرممکن است، پدیده ای که باید آن را عجیب تر از علم بنامیم.

در طول قرن ها صدها نفر که به عنوان استیگماتیست شناخته شده‌اند، چنین پدیده‌ای را نشان داده‌اند. چنین عملی اتفاق افتاده و هنوز نیز در حال اتفاق افتادن است لیکن هیچکس نمی‌داند چطور و چگونه چنین واقعه‌ای روی می‌دهد .

نظریه‌ای در این مورد وجود دارد: متخصصان برجسته که این پدیده را بررسی کردند، تقریبأ متفق‌القول بودند که فکر بر جسم تسلط دارد که در بعضی از موارد غیرممکن می‌نماید. هنوز نیز بحث‌هائی برروی این پدیده صورت می‌گیرد. بهتر است شواهد موجود در این زمینه را بررسی کنیم .

دو نفر از استیگماتیست‌های معروف جهان عبارت بودند از زنی بنام «ترزا نیومان» که در «کونزروت» آلمان زندگی می‌کرد و مردی بنام «پدرو پیو» کشیش کلیسای «سن جوانی روتوندو» واقع در شمال شرقی ایتالیا. اگرچه این دو نفر از نظر حالات و رفتار کاملأ متفاوت بودند اما هردو از نظر زخم‌هائی که از آنها خون جاری می‌شد شبیه به هم بودند.

زخم‌های خانم نیومان در سال 1926 در بدنش ظاهر شدند و درست به مانند زخم های پدرو پیو نه هرگز بهبود پیدا می‌کرد و نه هرگز عفونت می‌کرد .

دهها هزار آمریکائی در طول جنگ جهانی دوم از پدرو پیو دیدار کردند . آنها او را مردی کوتاه قد و نیرومند توصیف کردند که چهره‌ای نورانی و بشاش در زندگی داشت، علی‌رغم زخم‌هائی که به مدت چند سال بطور مداوم از آنها خون جاری می‌شد .

پدرو پیو یکی از افراد نادری بود که پنج علامت مصلوب شدن را داشت. یک زخم در هر دو دست و پایش و زخمی در پهلو که در حدود 7 سانت طول داشت که هر روز سه تا پنج دستمال را به خون آغشته می‌کرد. او اولین کشیش کاتولیک بود که تمام پنج زخم را داشت .

پدرو پیو در سال 1887 در استان «بنه ونتو» و در روستای «فرانسیس فورجیونی» در ایتالیا متولد شد . او عضو یکی از بزرگترین خانواده‌های روستائی بود. هنگامیکه پسربچه‌ای بیش نبود. آثار تقوی و پرهیزکاری در او نمایان بود و در ابتدای نوجوانی وارد فرقه راهبان شد و به طلبگی پرداخت. از نظر جسمی هیچ چیز غیرعادی در او مشاهده نمی شد تا صبح 20 سپتامبر 1918، هنگامیکه طبق معمول مشغول دعا خواندن بود ناگهان دردی در خود احساس کرد و بعد بیهوش شد. زمانی که چشم گشود احساس کرد دست‌ها و پاهایش را سوراخ کرده‌اند و از آنها خون جاری بود. در حالیکه سخت از این واقعه تعجب کرده بود سعی کرد آن را از دیگران مخفی کند و چند دقیقه بعد متوجه شد که زخمی در پهلویش ایجاد شده و از آن خون زیادی می‌آمد.

برادران راهب دکترها را احضار کردند. آنها توانستند زخم‌ها را معالجه کنند، اما قادر نبودند جلوی خون‌ریزی را بگیرند. معاینات نشان می داد که پدروپیو سوراخهایی در هر دو دست و پای خو دارد و زخمی در پهلوی خود که چند سانتیمتر عمق دارد.

مقامات کاتولیک چیزهایی درباره استیگماتیست می دانستند و ماجرای پدروپیو فصل جدیدی از یک داستان قدیمی بود. در طول قرن ها بیش از 300 استیگماتیست ثبت شده است و اغلب آنان افراد روحانی بودند. در چنین مواردی کلیسا بر طبق یک خط مشیء دیرین به پدروپیو دستور داد که برای دو سال در بین مردم دیده نشود .

در طول این مدت او مورد مطالعه دقیق کارشناسان پزشکی و کلیسا قرار گرفت و هنگامیکه آنها بررسی خود را به پایان رساندند او مجدداً اجازه یافت در بین مردم حضور پیدا کند . نتایج بررسی ها نشان می داد که زخمها دائمی بوده وجود آنها غیرقابل انکار است. رفتار انسانی و زندگی ساده او یک استثناء بود و همین خصوصیات او را مورد توجه خاص و الطاف خداوند قرار داده بود.

برای جلوگیری از احساس گرائی مردم به او دستور داده شد تا زمانیکه اجازه مخصوص داده نشده است زخم‌ها را بپوشاند و به همین خاطر عمومأ پدرو پیو دستکش‌های قهوه‌ای نازک بدست می کرد از زخم های او همانند ترزا نیومان در روز جمعه قبل از عید پاک خون جاری می‌شد و شاهدان بسیاری آن را دیده بودند.

علم توضیحی درباره زخم های عجیب استیگماتیست‌ها ندارد. با تحقیقات بسیار مشخص شد که خدعه و نیرنگی در این کار نبوده است .

هنگامیکه شهرت پیدرو پیو در سراسر دنیا عالم گیر شد، هزاران نفر به دیدن او می‌آمدند تا برایشان دعا کند و بیماری آنها شفا پیدا کند. امروزه بیمارستان مدرنی در کنار صومعه او ساخته شده است. بیمارستانی که بنام «لاگاردیو» شهردار سابق شهر نیویورک نامگذاری شد. کسی که هزینه تأسیس آن را تقبل کرد. لاگاردیو درباره پدرو پیو گفت که او را در سال 1959 هنگامیکه 72 سال از عمرش می‌گذشته، ملاقات کرده بود. او هر روز از مریضان عیادت می کرد مرد با خدا و مهربانی بود که زخم‌های عجیب او سبب شده بود میلیون ها نفر به عنوان یک معجزه زنده به او توجه کنند. زخم هایی که علم توضیحی برای آن ندارد .

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...