نفرین فراعنه

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

وقتی هاوارد کارتر و لرد کارناون در مقبره ی توت عنخ آمون را باز کردند یک رشته وقایع شگفت انگیز رخ داد. بیشتر آن هایی که به نحوی با این اکتشافات در ارتباط بودند به صورتی غیر عادی در گذشتند. آن ها بر طبق افسانه ها گرفتار نفرین فراعنه شده بودند.

بر طبق روایاتی تایید نشده این وقایع نحس از روز باز گشودن در مقبره در نوامبر 1922 آغاز شد. بعد از آنکه آن آنها از تاریکی مقبره به نور خورشید بازگشتند، توفان شنی آغاز شد که گرداگرد دهانه ی مقبره پیچید. وقتی طوفان آرام گرفت، قوشی بر فراز مقبره ظاهر شد_ قوش علامت سلطنتی مصر باستان است_ و سپس جیغ کشان به سوی شرق_‌دنیای اسرار آمیز دیگر در باورهای مصر_ پرواز کرد. مردم خرافاتی عقیده داشتند که روح فرعون کسانی را که در مقبره را گشوده اند نفرین کرده بود.

پنج ماه بعد گونه ی چپ لرد 57 ساله را پشه ای نیش زد، محل گزیدگی عفونی شد و او در ساعت یک و پنجاه و پنج دقیقه ی بامداد در هتلی در قاهره بر اثر عفونت خون در گذشت. تمام چراغ های شهر قاهره در آن هنگام خاموش شد و در همان ساعت سگ او در خانه اش در همپشایر دست از زوزه کشیدن برداشت و مرد!!!!!!!

عجیب تر از همه این بود که اطبایی که مومیایی فرعون را معاینه کردند متوجه لکه ای بر روی گونه ی چپ او شدند که درست شبیه جای نیش پشه در صورت لرد کارناون بود. سال بعد نفرین گریبانگیر مابقی کسانی شد که از مقبره بازدید کرده بودند. برادر ناتنی کارناون از بیماری قلبی در گذشت. یکی دیگر از همکاران آن ها شاهزاده علی فارمی که مدعی بود نسبت او به فرعون می رسد در لندن به قتل رسید.  جرج می گولد یکی از بازدید کنندگان از مقبره به ذات الریه مبتلا شد و در گذشت.

ریچارد بتل که در فهرست بندی جواهرات به کارتر کمک کرد در سن 49 سالگی خودکشی کرد. چند ماه بعد در فوریه 1930 پدر او اقدام به خود کشی کرد. در اتاق او گلدانی از مقبره ی فرعون بود.  در سال های بعد افراد بسیاری که به نحوی با این ماجرا ارتباط داشتند به مرگ های مرموزی در گذشتند. اما یک نفراز نفرین افسانه ای فرعون جان سالم به در برد. کسی که می باید بیش از همه از نفرین بهراسد. او هاوارد کارتر بود که در مارچ 1939 بر اثر مرگ طبیعی در گذشت. زمانی که تصمیم گرفته شد جواهرات فرعون برای شرکت در نمایشگاهی در پاریس فرستاده شود، رئیس اداره ی باستان شناسی مصر، محمد ابراهیم خواب دید که اگر با این تصمیم موافقت کند با مرگ دردناکی مواجه خواهد شد. هرچند به سختی با این تصمیم« شرکت نکردن در نمایشگاه » مخالفت کرد و حتی در آخرین جلسه ای که با مقامات مصری داشت بر سر این تصمیم باقی بود بعد از این جلسه با اتمبیل تصادف کرد و ده روز بعد در گذشت.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...